Guest

Køkken: folie eller ny bordplade?

8 indlæg i dette emne

Der er virkelig den grimmeste bordplade i mit køkken. Køkkenet er fra start 70'erne, så der er selvfølgelig lidt skrammer i. Det ville som sådan også være fint nok, men i denne plade er der skæremærker, brændemærker osv. Simpelthen så grimt. Derudover er den umulig at holde ren.

 

Derfor går jeg lidt med tænkerne om at gøre noget ved pladen, så den i det mindste er pæn at se på igen. Tanken var oprindeligt at købe en rulle folie og ligge det på, men er i tvivl om hvorvidt det kan holde.

 

Hvad ville I ofre penge på - folie eller en ny bordplade? Sidstenævnte ved jeg ikke 100% om jeg kan få lov til, men det ville undre mig meget, hvis jeg ikke gjorde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

http://www.tapet-farve.dk/selvklaebende-folie/beton-folie-look.html

Jeg har totalt forelsket mig i den her :D og jeg har en idé om at det er et billigere alternativ end at købe en ny bordplade...

Den er faktisk ret fed - og billig! Det folie jeg har kigget på koster 370 kr for den længde jeg skal bruge.

En bordplade i IKEA koster 300 kr, så det er faktisk heller ikke så slemt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er faktisk ret fed - og billig! Det folie jeg har kigget på koster 370 kr for den længde jeg skal bruge.

En bordplade i IKEA koster 300 kr, så det er faktisk heller ikke så slemt.

Så er det måske mere hvilket arbejde du har lyst til at lægge i det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det måske mere hvilket arbejde du har lyst til at lægge i det?

 

Dybest set handler det ikke så meget om hvor stor arbejdsbyrden er, mere hvad der er bedst. At kunne klare sig med folie ville være ganske fint, men mangler lidt nogle erfaringer med hvor slidstærkt det er. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dybest set handler det ikke så meget om hvor stor arbejdsbyrden er, mere hvad der er bedst. At kunne klare sig med folie ville være ganske fint, men mangler lidt nogle erfaringer med hvor slidstærkt det er. :)

Er det der folie godkendt til fødevarer?jeg tænkte det mere ala hyldepapir?

Tænker mere i forhold til æltning af dej osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det der folie godkendt til fødevarer?jeg tænkte det mere ala hyldepapir?

Tænker mere i forhold til æltning af dej osv.

Man kan få noget der er specielt til bordplader :) Jeg ved at mange boligselskaber bruger en granit-folie på en træplade -det ser super ud :) som bordplader selvfølgelig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville itl enhver tid vælge en massiv bordplade :) langt mere slidstærk, holdbart og pænt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER