lpd

Nancy-koften (Mette?)

24 indlæg i dette emne

Jeg mener at have set et opslag i den der strikkegruppe på FB fra dig, Mette (jeg kan hverken huske hvad du hedder på fb eller herinde, så beklager at det må til offentligt skue :LOL )? Nu kan jeg ikke huske hvilket garn du strikkede i, og om du brugte den opskrift fra Familiejournalens hæfte?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej :)

Jeg brugte en opskrifte fra et sandnes hæfte, måske den også har været bragt i familie journalen det tør jeg ikke sige. Vær opmærksom på at nancykoften findes i to udgaver, en til pind 3 og en til pind 3,5. Jeg brugte den til pind 3,5 og strikkede den i Smart fra sandnes. Er man sart med uld så kradser det en smule, men selvom jeg er en smule sart har jeg hurtigt vænnet mig til det :)

Ih6Zg9M.jpg

7j7YArH.jpg

0BtO474.jpg

På IG hedder jeg design_by_mettehvitved og har også en Facebook-gruppe over mit strik der findes ved at søge efter design by Mette Hvitved.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej :)

Jeg brugte en opskrifte fra et sandnes hæfte, måske den også har været bragt i familie journalen det tør jeg ikke sige. Vær opmærksom på at nancykoften findes i to udgaver, en til pind 3 og en til pind 3,5. Jeg brugte den til pind 3,5 og strikkede den i Smart fra sandnes. Er man sart med uld så kradser det en smule, men selvom jeg er en smule sart har jeg hurtigt vænnet mig til det :)

Ih6Zg9M.jpg

7j7YArH.jpg

0BtO474.jpg

På IG hedder jeg design_by_mettehvitved og har også en Facebook-gruppe over mit strik der findes ved at søge efter design by Mette Hvitved.

Åh den er skide flot... Den opskrift jeg har er også en Sandnes opskrift til 3,5, men de anbefaler noget garn der hedder Peer Gynt som jeg ikke kender.

Hvilke farver har du brugt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og må jeg lige være fræk at spørge hvilken str du har strikket den i? Jeg er normalt en str S, men kan ikke rigtigt bruge målene da jeg jo er pænt meget gravid lige for tiden :D sådan en fin trøje ville jo være en god motivation til at finde formen igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har strikket str small. Skulle nok have lavet en XS for den er lidt for stor i str small.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh den er skide flot... Den opskrift jeg har er også en Sandnes opskrift til 3,5, men de anbefaler noget garn der hedder Peer Gynt som jeg ikke kender.

Hvilke farver har du brugt?

Ja både peer gynt og smart kan bruges :) husker ikke farvekoderne men tror disse er nemme at finde for der var ikke nogen der mindede om disse 4 så vidt jeg husker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja både peer gynt og smart kan bruges :) husker ikke farvekoderne men tror disse er nemme at finde for der var ikke nogen der mindede om disse 4 så vidt jeg husker

Super, jeg har lidt liggende, så må lige få kigget ordentligt på hvad jeg mangler. Jeg troede faktisk du havde strikket den i str M pga antal knapper :D er du normalt en str S?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super, jeg har lidt liggende, så må lige få kigget ordentligt på hvad jeg mangler. Jeg troede faktisk du havde strikket den i str M pga antal knapper :D er du normalt en str S?

Vil sige jeg er en xs/s. Denne small synes jeg er meget stor. Jeg lavede den lige en cm længere på ærmerne for kan godt lide de ikke er for korte...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener der også er beskrevet 9 knapper i str small. Gjorde der i hvert fald i min opskrift. Der står 8 mange steder fordi den øverste først nævnes til sidst da knaphullet først strikkes på efter opklipning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for hjælpen, jeg må lige prøve at få målt lidt alligevel. Har kun lige skimmet opskriften, symes bare der stod man skulle bruge 8 knapper i XS og S :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg købt garn, jeg endte med Alpakka (også fra Sandnes), det er virkelig blødt og lækkert. Jeg strikker den i str S, hun var nervøs for at den ville være for stram over skuldre og brystet i en str XS :) har valgt nogenlunde samme farver som dig, er så spændt på resultatet. Det er første gang jeg skal klippe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alpakka er virkelig lækkert, det skal nok blive godt :)

Du kan finde en klippeguide på min hjemmeside www.designbymettehvitved.dk hvis du har brug for lidt hjælp. Det er virkelig en smart metode! Jeg fulgte desværre opskriften og lavede de 5 klippemasker de anbefalede. Der vil jeg istedet anbefale at lave 7 hvoraf den første og sidste er en vrang, det synes jeg blir flottere, men det kan ses i guiden jeg har lavet.

Min er virkelig stor over skulder og bryst, Linse kunne have sine bryster i den tror jeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alpakka er virkelig lækkert, det skal nok blive godt :)

Du kan finde en klippeguide på min hjemmeside www.designbymettehvitved.dk hvis du har brug for lidt hjælp. Det er virkelig en smart metode! Jeg fulgte desværre opskriften og lavede de 5 klippemasker de anbefalede. Der vil jeg istedet anbefale at lave 7 hvoraf den første og sidste er en vrang, det synes jeg blir flottere, men det kan ses i guiden jeg har lavet.

Min er virkelig stor over skulder og bryst, Linse kunne have sine bryster i den tror jeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon ikke en small er fin så! Heller det end den bliver for lille i xs. Jeg er ikke så stor (167, 48kg) og ligger normal på xsmall/small og har smalle skuldre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon ikke en small er fin så! Heller det end den bliver for lille i xs. Jeg er ikke så stor (167, 48kg) og ligger normal på xsmall/small og har smalle skuldre.

Jeg er både lidt højere end dig og vejer lige knap 10 kg mere, så jo, jeg skal nok have en S så :)

Er det rigtigt forstået, at ribben nederst ikke skal strikkes rundt, men frem og tilbage, og at jeg skal strikke rundt, når jeg skifter til glat?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon ikke en small er fin så! Heller det end den bliver for lille i xs. Jeg er ikke så stor (167, 48kg) og ligger normal på xsmall/small og har smalle skuldre.

Jeg er både lidt højere end dig og vejer lige knap 10 kg mere, så jo, jeg skal nok have en S så :)

Er det rigtigt forstået, at ribben nederst ikke skal strikkes rundt, men frem og tilbage, og at jeg skal strikke rundt, når jeg skifter til glat?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja ribben strikkes frem og tilbage

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her kan du se min inden jeg klippede op. Der er ribben åben mens resten er strikket rundt

1nPJjlB.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her ses den hel inden den blev syet og klippet

SxcXctq.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak!!! Nu går jeg i krig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh, min opskrift er super mærkelig!

Skal mønsteret på bærestykket begyndes inden ærmerne kommer på?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja den skal det i de små størrelser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ah ok. På diagrammet ser det nemlig ud som om ærmerne skal på først, men der står noget andet i opskriften :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov, og tak for hurtig assistance :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER