Solvej99

Babyshower

37 indlæg i dette emne

:boo

Er simpelthen så rørt.....

Hvor er i bare fantastiske i skønne skønne kvinder... Ved i godt hvor meget i betyder for mig????? :biglove

:kiss det jo fordi DU er sådan et dejligt menneske

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

PRÆCIS min tanke :loveshower Stinnamusen skal da klart have et babyshower :biglove

Tror dét jeg tænker omkring babyshower er, at det LYDER amerikansk- ligesom Halloween, Thanksgiving osv. Men hvis man tænker på HVAD det er- altså en lykønskning af den kommende baby, små fine gaver, en masse babysnak og hygge, jamen så synes jeg bestemt det lyder som en god ting. Jeg tror nogle af de ting man tænker på når man hører ordret "babyshower" er billedet fra nogle af de amerikanske film. Der er jo ingen der siger, at hele stuen skal være om-malet og dekoreret til lyseblå eller lyserød- altså at man ikke behøver at gå "overboard". Men selve ideen og tanken om nogle hyggelige timer med veninder, der glæder sig på ens vegne er da dejlig- jeg er i hvert fald på :balloon

Helt enig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det lyder superhyggeligt!

Og jojo, det er da meningen at veninderne skal holde det for en, og ikke at man selv inviterer, men jeg synes nu også at det er ok at invitere selv, hvis man orker at stå for det og lave lidt hygge over det. :)

Har selv heftige planer om at arrangere noget, der ligner lidt en bridal shower efter vores bryllup :)

Jeg har aldrig rigtig forstået, hvorfor man ikke vil holde en fest, bare fordi den er amerikansk (og det gælder også valentines og halloween). :blabla Jeg kan forstå, at man vil droppe det, hvis man synes det er overskruet/virker som om man tigger gaver/ikke orker det/ikke gider det/ikke har råd/eller whatever... Men hvis man synes det er hyggeligt og rart, så go for it! :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Personligt mener jeg det ikke er noget man selv holder - hvis man kalder det bridalshower, babyshower, da det er noget der bliver gjort for én - og slet ikke hvis man forventer samme omfang af at få gaver som man jo netop gør til en babyshower.

jeg ville nok undre mig over at få sådan en invitation fra den gravide/bruden selv.. men det er jo bare mig.

Jeg ville bare invitere til hygge og ikke til shower ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Personligt mener jeg det ikke er noget man selv holder - hvis man kalder det bridalshower, babyshower, da det er noget der bliver gjort for én - og slet ikke hvis man forventer samme omfang af at få gaver som man jo netop gør til en babyshower.

jeg ville nok undre mig over at få sådan en invitation fra den gravide/bruden selv.. men det er jo bare mig.

Jeg ville bare invitere til hygge og ikke til shower ;)

Jeg ville nok heller ikke kalde det et "shower" hvis jeg selv inviterede, for jeg synes det lyder lidt som "en regn af gaver"... Og det er ikke gaverne, jeg synes der er pointen. Men altså præcis samme fest med et andet navn ville jeg gerne holde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det mangler da bare sødeste :kram2

Jeg GLÆDER mig allerede til at skulle holde babyshower for di- faktisk det første jeg skal være med til :loveshower

:kiss det jo fordi DU er sådan et dejligt menneske

TAK fordi i er så vidunderlige :kiss :kiss :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok heller ikke kalde det et "shower" hvis jeg selv inviterede, for jeg synes det lyder lidt som "en regn af gaver"... Og det er ikke gaverne, jeg synes der er pointen. Men altså præcis samme fest med et andet navn ville jeg gerne holde :)

:lol Undskyld- kan godt være det er mig der er lidt tosset i dag. Tænkte bare på ordret "baby-shower", og når du så skriver "regn af gaver" tænkte jeg mere "badning af baby" hvilket så blev til "regn af baby" :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TAK fordi i er så vidunderlige :kiss :kiss :kiss

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lol Undskyld- kan godt være det er mig der er lidt tosset i dag. Tænkte bare på ordret "baby-shower", og når du så skriver "regn af gaver" tænkte jeg mere "badning af baby" hvilket så blev til "regn af baby" :lol

I dag... *host host* hvad så med alle de andre dage :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag... *host host* hvad så med alle de andre dage :P

Hvad i alverden mener du med dét? :P :D Jeg er da maaaajet normal- eller nowet... :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad vil i så mene er forskellen på om man gir gaver til et babyshower eller man gir gave når baby er født, altså barselsgave?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad vil i så mene er forskellen på om man gir gaver til et babyshower eller man gir gave når baby er født, altså barselsgave?

Jeg ville synes, at Babyshower er sådan en form for "jubi-du skal have en baby, og lad os fejre det", hvor barselsgave er øhh en barselsgave :D

Jeg mener, at for mig er Babyshower mere dét at man fejrer der kommer en baby- og ikke så meget store-gaver-fest-agtig. Jeg synes faktisk det er sværere at skælne mellem barselsgave og dåbsgave. Er barselsgave som regel ikke til moderen, og dåbsgave til barnet? Så måske er en babyshower-gave noget til både moderen og barnet?

Anyway- så synes jeg stadig det lyder hyggeligt med en babyshower- og jeg ville sikkert også selv synes det var hyggeligt hvis nogen holdt sådan en for mig, hvis jeg skulle have en mere. Der sker ét eller andet med hjernen når man (læs jeg) bliver gravid. Stort set ALT kommer til at handle om baby, og det fylder bare så meget- meget mere end jeg havde forventet. Derfor ville jeg sikkert elske det, selvom jeg måske ikke synes at jeg ville pt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER