Blupimaven

Bør man få farvet hår inden inseminering ???

10 indlæg i dette emne

Hej de damer.

Jeg står i et lille dillema. Min kære mand har foræret mig en tur hos frisøren til farver(striber) og klip... Men vi har lige fået besked om idag at vi nok kan blive insemineret lige efter nytår. Bør jeg så få farvet hår nu ? Eller skal jeg vente til efter baby/barsel osv ?????

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm, jeg tror, jeg ville gøre det nu og så nyde det rigtig meget. Der kommer jo til at gå rigtig lang tid ellers.

Men hvis du ikke sådan virkelig trænger til den forkælelse nu, kunne det jo også være skønt at gemme til en tid, hvor man bare virkelig meget ville nyde det.

Ha ha, vildt meget hjælp, hva :D

PS. Uh, hvor spændende. Jeg hepper alt hvad jeg kan :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, altså vi kan jo skrive nok så meget, men det kommer vel an på hvad din samvittighed siger. :) Du skal jo ikke gøre det, hvis du bagefter går og er bange for, at det har haft en betydning. Men jeg kan godt fortælle dig min personlige mening: det betyder nok ikke noget at farve hår! I hvert fald ikke striber, hvor farven ikke kommer i kontakt med huden. Hår er døde celler - du kan ikke optage noget gennem det, som kommer ind i kroppen. Og du kan jo evt bede om lidt mere udsugning omkring dig, så du heller ikke indånder en masse. Frisører bliver ikke frarådet at arbejde med hårfarve, mens de er gravide. Så vidt jeg kan forstå på kemistyrelsens hjemmeside, er det mest allergiske reaktioner man er bange for, fordi det kan være skadeligt for fosteret, hvis den gravide får en slem reaktion.

Jeg fik selv lavet striber, da jeg var i uge 6 og jeg mistede desværre i uge 10. Det var nok desværre fordi der var noget galt med fosteret og ikke fordi jeg havde fået lavet striber en enkelt gang. Det er i hvert fald ikke noget jeg går og bebrejder mig selv at have gjort. (Har nærmere været bekymret for om mine 17 timer lange aften/natte-vagter uden pauser, søvn og ordentlige måltider har gjort skade). Men HVIS du tror, at du ville bebrejde dig selv at have fået lavet striber i det tilfælde at du ender med en negativ test eller senere mister fosteret (sker selvfølgelig ikke!! Fingers crossed!), så skal du ikke gøre det. Uanset om vi andre siger buh eller bæ ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg snakkede faktisk med min frisør om emnet igår. Da jeg egentlig havde bestilt tid til farvning af vipper, men blev insemineret i mandags, så jeg ville lige høre hendes mening først, hvor det oven i købet passede med at hun selv har været hele møllen igennem. Hun ville personligt overhovedet ikke være bange for at farve hår og vipper. Heller ikke som gravid. Ved en frisør vel at mærke. Hvor hun ALDRIG kunne drømme om det med en hårfarve fra supermarkedet, da de er stoppet med giftigt hejs som aldrig ville komme ind i en frisørsalon.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i dag farvet hår inspireret af den her tråd. Jeg har lige smidt P-pillerne og har i flere år fået farvet lyse striber, så jeg var ret lyshåret, men min udgroning var altså grim og det var frygteligt da jeg var gravid med vores datter, så i dag har min søde mand farvet mit hår, så det er mere naturligt så jeg ikke får den udgroning. Jeg har en sød mand

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker, at når man får reflekser i håret, så rører det jo ikke ved hovedbunden... Så. Jeg havde nok bare gjort det. :)

 

Jeg fik fuldfarvet håret i fredags. Jeg er ikke gravid, men vi prøver. Besluttede mig for, at jeg ikke kan sætte mit liv på hold, bare fordi der måske/måske ikke er en lille spire. ¨Måske er det kynisk. Men sådan har jeg det lidt :)

 

Gør det nu bare, for pokker :)

 

KK

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Alle sammen.. :)

Tusinde tak for jeres input og tanker omkring emnet. Jeg sprang ud i det og fik lavet striber.. og i en lidt mørkere udgave end jeg plejer, men det er for at man på sigt ikke skal kunne se udvokningerne så meget i den kommende tid, når forhåbentlig skal til at have en baby. Så nu er det gjort og så venter jeg nok med at få det farvet indtil efter jeg har fået baby. Og jeg skifter nok min shampoo (Kerastase) ud med noget økologisk som min frisør har.

Nu skal vi bare igang med det inseminering her i uge 1 :) yay..

 

Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med lidt forkælelse. Og så hepper jeg på baby lige om lidt :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med lidt forkælelse. Og så hepper jeg på baby lige om lidt :biglove

Hey søde. Hvordan går det med dig og bebs i maven ? Nu er der ikke lang tid til at baby kommer ud :) Ved i hvad det bliver  ?

Ja jeg skal scannes på mandag for at se om æggene er okay.. og så får vi dato for hvilken dag i næste uge jeg skal insemineres på :) Det bliver SÅ spændende... Selvom man jo godt ved at chancen for at blive gravid ved første insemination ikke er så stor.. men at det normalt først sker anden eller tredje gang :) Så håber jeg jo hvad jeg kan :) Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hey søde. Hvordan går det med dig og bebs i maven ? Nu er der ikke lang tid til at baby kommer ud :) Ved i hvad det bliver ?

Ja jeg skal scannes på mandag for at se om æggene er okay.. og så får vi dato for hvilken dag i næste uge jeg skal insemineres på :) Det bliver SÅ spændende... Selvom man jo godt ved at chancen for at blive gravid ved første insemination ikke er så stor.. men at det normalt først sker anden eller tredje gang :) Så håber jeg jo hvad jeg kan :) Knus

Vi skal have en dejlig lille lillebror :kuller Og nej, det er virkelig ved at være tæt på. Jeg er 33+1 nu og glæder mig virkelig meget. Det er også ved at være rigtig hårdt efterhånden, så det bliver også godt at komme ud på den anden side og bare skulle nyde min baby :biglove

Jeg krydser alt hvad jeg kan for jer og håber det lykkes i første hug. Det ville være fantastisk :loveshower Jeg følger med så godt jeg kan og glæder mig til at skulle ønske dig tillykke med to streger :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER