Little Miss

Vand i kroppen

9 indlæg i dette emne

Har på meget kort tid fået en del vand i kroppen. På en måned har jeg taget 5 kg på og især mine fødder og hænder er fyldt med vand. Lægen bemærkede også min vægtstigning siden sidste lægebesøg var lidt højt men eftersom mit blodtryk var ok så blev der ikke gjort mere. Men vægten stiger og stiger bare og især mine hænder gør mere og mere ondt. Jeg har taget 1 kg på på under 1 uge :unsure og der er ingen tvivl om det primært er væske...

Hvornår skal man reagere og hvad skal man gøre? Og hvad er læger mv evt nervøse for?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis jeg havde en patient der kom ind med væske i kroppen, så ville jeg uden at blinke bede lægen om at ordinere furix -vanddrivende..

Men jeg ved ikke rigtigt når man er gravid :unsure har du flystrømper? Laver du venepumpeøvelser?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg havde en patient der kom ind med væske i kroppen, så ville jeg uden at blinke bede lægen om at ordinere furix -vanddrivende..

Men jeg ved ikke rigtigt når man er gravid :unsure har du flystrømper? Laver du venepumpeøvelser?

Man må ikke få vanddrivende som gravid :( har ikke nogle støttestrømper. Aner ikke hvor jeg kan købe dem :unsure

Laver venepumpeøvelser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flystrømper kan købes i Matas :kram

Øv altså! Hvad siger lægen? Du skal vel ikke bare finde dig i det! :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Støttestrømper kan købes over nettet. Men jeg syntes desværre ikke rigtig, at der var noget, der rigtig battede, da først vandet kom i første graviditet...

Lægerne er vel primært nervøse for svangerskabsforgiftning og for din almene tilstand (alt for meget vand i kroppen gør jo ondt, som du har erfaret).

Jeg håber, at det bliver bedre igen - det er tarveligt, at du skal have det sådan, når det ikke engang er sommer <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik også pludselig vand i kroppen sidst - efter et par uger steg blodtrykket og der var udslag på protein i blodet! Jeg lignede en oppustet ballon og jeg havde en følelse af at skvulpe! Tog 5 kg på den sidste uge til 10 dage inden jeg blev sat igang 37+4, pga svangerskabsforgiftning... Min jordemoder spurgte nok 4-5 gange; er du sikker på du ikke har hovedpine?!?

:blink Skulle jo nok sige det, hvis jeg havde..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde nok på fornemmelsen at jeres svar ville være man ikke gør noget. Kan bare slet ikke overskue at have så ondt i 1,5 måned endnu :boo

Skal til læge igen onsdag med rygsmerterne så må vi se hvad hun siger. Tror også jeg ringer til mim jm og høre om mulighed for akupunktur.

Havde godt nok håbet på en lidt anden start på barslen end det her :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Væsken i sig selv er jo ikke farlig, det er mere hvis den er et tegn på svangerskabsforgiftning, at det er et problem. Hvis du har normalt BT, ingen protein i urinen, ingen hovedpine, ikke ser lysglimt, ikke har trykken for brystet eller ondt i den øverste højre del af maven så er sandsynligheden for SSF meget lille.

 

Jeg har selv taget to kilo på over 1 1/2 døgn, og fik taget blodprøver for en sikkerheds skyld, da jeg havde nogen af symptomerne ovenfor. Mine blodprøver var helt normale heldigvis :) Føler mig dog stadig fuldstændig som michelinmanden og vågner med ondt i mine fingerled, og føler jeg ikke kan lukke hånden ordentligt, fordi jeg hober så meget væske :( (forhåbentlig forsvider det så hurtigt, når jeg engang har født). Så jeg ved nøjagtig hvordan du har det desværre.

 

Hvis du ikke er blevet tjekket for nylig i fht. BT og urin, så tror jeg, at jeg ville smutte forbi lægen på mandag, hvis du i øvrigt føler dig veltilpas. Hvis du har nogen af symptomerne ovenfor, eller bliver utilpas i løbet af weekenden, så ville jeg kontakte FG, de plejer at være søde, når man ringer og er urolig :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster havde virkelig meget vand i fødderne, som dels skyldes en gammel skade som havde ødelagt hendes blodomløb i fødderne. Men der ville de ikke gøre meget andet end støttebind indtil hun havde født.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER