lpd

Mystisk sår?! (klamt emne)

31 indlæg i dette emne

På forhånd undskyld for klamme detaljer, håber det er ok jeg har lagt den her.

Jeg har fået sådan et mærkeligt sår nede mellem trussekanten/skeden. Det lyder herre klamt, men det ligner faktisk lidt et børnesår. Hvis der går hul på det kommer der lidt væske ud (ikke betændelse), men mere ligesom en vabel. Undskyld, kan godt høre det lyder max klamt.

Jeg tror det er en irritation jeg enten har fået kløet hul på, ellers er det fordi der har været pænt fugtigt dernede her på det sidste. Jeg har oplevet det før i forbindelse med mens og bind, men meget mindre og det gik lynhurtigt væk.

Jeg er ikke bange for det er noget farligt, det er jo "bare" huden.

Nogle der har oplevet det før? Synes det ville være SÅ pinligt at gå til lægen med (jeg har det rigtigt skidt med at skulle kigges i underlivet, kan ikke engang lide hvis min kæreste kigger).

Undskyld undskyld undskyld, jeg ved godt det lyder rigtigt ulækkert!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:kram Det lyder væmmeligt :( (men hey - klamme detaljer kan vi klare ;)). Jeg har svært ved helt at forestille mig det, men min første tanke var herpes? Uanset hvad, vil jeg nok anbefale at du går til lægen selvom det ikke er rart :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart tænker jeg også herpes :kram2

Jeg fik på et tidspunkt et rødt irriteret sår /mærke (det lignede en hudafskrabning) lige ved låret tæt på skamlæberne og måtte gå til lægen med det. Det vidste sig at være svamp i meget lokaliseret område -jeg fik creme mod det.

Det som jeg bed mærke i var at lægen sagde at det var noget han tit så hos kvinder der gik med stramme bukser som havde nogle meget syntetiske stoffer i sig og jeg var FLOV med store bogstaver for jeg havde da sorte stramme bukser som luftede langt væk af kemikalier da jeg besøgte lægen :blush

Jeg ville tage til lægen uanset :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sår Down there skal tjekkes uanset. Det kan være uskyldigt eller kræve behandling men lige meget hvad kan der gå infektion i så for din egen skyld så bid tænderne sammen og stå igennem de 10 min flovhed just In case.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar piger, I har jo nok ret i jeg må forbi lægen.

Men jeg forstår godt nok ikke hvordan jeg skulle have fået herpes, hvis det er det?

Jeg har aldrig i mit liv haft et forkølelsessår og har aldrig haft en kønssygdom - eller det har jeg jo så måske. Jeg har været sammen med min kæreste i 3 år og han har intet. Kan man virkelig gå med det så længe? Det sidder ikke i skeden, mem i huden ved siden af, så derfor tænkte jeg jo ikke lige umiddelbart på en kønssygdom eller andet farligt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Serviceinfo om herpes: Herpes ligner som regel mange bittesmå vabler. Og som regel er området omkring ømt og hævet, og selve såret gør ondt. Men det er forskel på hvor meget man mærker til det. Problemet er at det smitter af pommerns til, altså det kan sprede sig, og selv hvis din partner har haft det og derfor har immunitet kan det provokere et udbrud. Så få det bekræftet/afkræftet hvis der er tvivl.

Der er desværre ingen kur og behandlingen er ikke særlig fantastisk, og det kommer som regel igen af og til ligesom forkølelelsessår, som i princippet er det samme, bare lokaliseret et andet sted.

Håber det du har er harmløst og snart kan glemmes igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Serviceinfo om herpes: Herpes ligner som regel mange bittesmå vabler. Og som regel er området omkring ømt og hævet, og selve såret gør ondt. Men det er forskel på hvor meget man mærker til det. Problemet er at det smitter af pommerns til, altså det kan sprede sig, og selv hvis din partner har haft det og derfor har immunitet kan det provokere et udbrud. Så få det bekræftet/afkræftet hvis der er tvivl.

Der er desværre ingen kur og behandlingen er ikke særlig fantastisk, og det kommer som regel igen af og til ligesom forkølelelsessår, som i princippet er det samme, bare lokaliseret et andet sted.

Håber det du har er harmløst og snart kan glemmes igen

Åh nej det lyder som det :( jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skulle have fået det. Er det forstået korrekt at man kan smitte uden at have udbrud? Og kan man aldrig blive rask?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Læste lige om herpes og graviditet. Er det sådan så jeg skal ringe til vagtlægen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er sådan set rigtigt. Jeg anede ikke jeg havde haft det da jeg smittede min kæreste, men en blodprøve viste det. Jeg har kun haft få og milde udbrud men min kæreste har meget ondt på sit kæreste eje så vi må passe meget på hvis der er mindste mistanke om udbrud så det ikke spreder sig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er sådan set rigtigt. Jeg anede ikke jeg havde haft det da jeg smittede min kæreste, men en blodprøve viste det. Jeg har kun haft få og milde udbrud men min kæreste har meget ondt på sit kæreste eje så vi må passe meget på hvis der er mindste mistanke om udbrud så det ikke spreder sig

De tidligere udbrud har heller ikke været så voldsomme synes jeg, og derfor har jeg jo ikke ligget søvnløs over det. Min kæreste har bare aldrig haft et udbrud, men jeg fik det første gang mens jeg var sammen med ham, så han må jo være bærer af det, eller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tag det roligt. Vagtlægen kan ikke gøre det store. Hvis du får bekræftet det er herpes skal det siges når du er til JM. Hvis du har udbrud under fødslen vil du nok blive tilbudt kejsersnit fordi der er risiko for at smitte baby. Jeg har ikke haft problemer og har født vaginalt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han kan godt være bærer ja. En blodprøve kan vise om der er antistoffer, altså om man har haft det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øøøøøv hvor er det bare ikke en fed situation. Har lige fået lov at føde hjemme, og vil gøre ALT for at undgå kejsersnit, det er virkelig min største skræk :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må have fat i lægen på mandag :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må have fat i lægen på mandag :kram

Ja, der er da ikke andet for :( øv jeg er ked af det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde engang en kæreste, der godt vidste at han havde herpes. Han sagde aldrig noget, førend jeg havde fået det også og desværre måtte til lægen.

Det er mange år siden, har sjældent udbrud og har født normalt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også herpes, og jeg har rigtig sjældent udbrud. Har også født normalt. Det er dog vigtigt at være opmærksom på evt. udbrud op til fødslen - så skal man behandles. Det kan smitte baby.

Jeg mærker virkelig ikke meget til mit. Det er min stakkels mand, som mærker mest til det. :( Jeg har smittet ham, som den beskidte skøge jeg er.

Jeg synes virkelig ikke du skal bekymre dig i forhold til fødslen. Sandsynligheden for at du får et udbrud lige der er lille. Ofte kan man jo også nå at behandle. Evt have tabletter liggende, som du kan tage hvis du bare mærker det mindste optræk til noget samt behandling med creme/salve.

Ellers er det bare med at holde sig sund og rask. Det er jo som forkølelsessår, og kommer når man ofte har anden infektion og immunforsvaret arbejder.

Det er surt, men det behøver ikke været slemt :kram2 Det lyder i øvrigt til at være et mildt første udbrud, kan jeg trøste dig med ;) Det første er oftest det værste man oplever. Selv var jeg sengeliggende i en uge med spredte ben, da hele mit skræv var et stort sår ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også herpes, og jeg har rigtig sjældent udbrud. Har også født normalt. Det er dog vigtigt at være opmærksom på evt. udbrud op til fødslen - så skal man behandles. Det kan smitte baby.

Jeg mærker virkelig ikke meget til mit. Det er min stakkels mand, som mærker mest til det. :( Jeg har smittet ham, som den beskidte skøge jeg er.

Jeg synes virkelig ikke du skal bekymre dig i forhold til fødslen. Sandsynligheden for at du får et udbrud lige der er lille. Ofte kan man jo også nå at behandle. Evt have tabletter liggende, som du kan tage hvis du bare mærker det mindste optræk til noget samt behandling med creme/salve.

Ellers er det bare med at holde sig sund og rask. Det er jo som forkølelsessår, og kommer når man ofte har anden infektion og immunforsvaret arbejder.

Det er surt, men det behøver ikke været slemt :kram2 Det lyder i øvrigt til at være et mildt første udbrud, kan jeg trøste dig med ;) Det første er oftest det værste man oplever. Selv var jeg sengeliggende i en uge med spredte ben, da hele mit skræv var et stort sår ;)

:lol :lol :lol som du kan sige det :lolhit

 

Nå men jeg har herpes i den anden ende, og det er min erfaring, at det medicin man kan få virker rigtig hurtigt! især hvis man kan mærke, at noget er under opsejling! Det ved jeg så ikke, om man kan i den ende?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lol :lol :lol som du kan sige det :lolhit

Nå men jeg har herpes i den anden ende, og det er min erfaring, at det medicin man kan få virker rigtig hurtigt! især hvis man kan mærke, at noget er under opsejling! Det ved jeg så ikke, om man kan i den ende?

:ditto

Jeg har det også i hovedet og får piller fordi jeg har det med at være virkelig slemt angrebet. Man kan næææææsten tage det i opløbet hvis man er hurtig nok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det? :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lol :lol :lol som du kan sige det :lolhit

Nå men jeg har herpes i den anden ende, og det er min erfaring, at det medicin man kan få virker rigtig hurtigt! især hvis man kan mærke, at noget er under opsejling! Det ved jeg så ikke, om man kan i den ende?

Der er vel ingen grund til at pakke tingene ind :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg har fået et nyt udbrud :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg har fået et nyt udbrud :(

Kom du omkring din læge sidst? Tænker så du kan få det undersøgt og få noget til at behandle det med, lige meget hvad det er :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kom du omkring din læge sidst? Tænker så du kan få det undersøgt og få noget til at behandle det med, lige meget hvad det er :kram

Jeg har lige været der igen... Ej men altså synes det er så ufedt og så lige nu med 4 uger til termin! Er heldigvis sat i behandling, men alligevel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige været der igen... Ej men altså synes det er så ufedt og så lige nu med 4 uger til termin! Er heldigvis sat i behandling, men alligevel

Så håber jeg det fortaget sig hurtigt :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER