Susanne

Fede mænds sæd påvirker barnet

6 indlæg i dette emne

Faldt over den her artikel i morges.

 

Det er da temmelig spændende, hvis fede mænds sæd vitterligt påvirker børnenes appetitregulering og evt. også øger risikoen for visse sygdomme! :o Så er der da basis for at mændende også skal tabe sig op til en evt. graviditet og det ikke kun er kvindens vægt der har betydning, når man gerne vil have barn!

 

http://politiken.dk/viden/ECE2959421/fede-maends-saed-sladrer/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uhh, jamen, man ved faktisk, at maends livsstil paavirker ligesaa meget som kvindens i de tidlige fosterstadier. Altsaa der, basen for livet skabes. 

 

Jeg er jo temmelig meget efter M, fordi han spiser meget tun. Jeg oensker ikke, at Noah spiser meget tun og ej heller, at nu baby skal have kviksoelv ind som daddys bidrag... han er ikke helt med paa det, men han er gaaet med til at koebe meget dyr tun paa glas. 

 

Og han har heldigvis tabt sig! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså N er jo ikke svært overvægtig... Men Hmm.. Øv :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja selvfølgelig må det da påvirke barnet. Det synes jeg er helt logisk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

http://sund.ku.dk/nyheder/nyheder2015/dit-helbred-er-muligvis-influeret-af-hvad-din-far-spiste-inden-du-blev-foedt/

 

Men sådan som jeg læser det, så vil et stort vægttab lige inden man gør en kvinde gravid også disponere til at barnet får en øget risiko for hjertekarsydom og diabetes. Jvf. det der bliver nævnt omkring den svenske by, der led under hungersnød. Så det er vel sådan lidt en loose-loose situation, hvis man er overvægtig mand, og skal gøre en kvinde gravid nu og her. Vægttabet bør vel have været stabilt i et par år, før man får fordelene ved det tænker jeg?

 

Men ellers superspændende forskning omkring epigenomet, synes det er vildt interessant :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det godt at jeg har en ultratynd mand med højt stofskifte. Det opvejer forhåbentlig mit lave stofskifte

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER