NSEllekilde

Hjemmelavet hårkur

13 indlæg i dette emne

Hej piger.

Jeg er jo begyndt at bruge neutral shampoo og balsam og aldrig i mit liv har mit hår været så tørt og filtret :(

Jeg kan ikke finde en lækker hårkur uden det hele i, så jeg tænkte at prøve selv!

Jeg har før lavet en hårkur med banan og olie -og det gjorde det meget værre! Når jeg endelig fik renset olien ud havde jeg også skyllet det normale olie ud af håret så tørt var det stadigvæk og bananen satte sig i klamme klumper i håret :puke

Så har i ikke en hjemmelavet hårkur som faktisk er lækker og ikke tager 30+ min at få ud af håret igen? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har en enkelt gang sovet med kokosolie i håret også vasket det ud om morgenen (husk shampoo i håret før du gør det vådt!) og det virkede ret godt :) 

Ellers kender jeg ikke nogle, men følger lige med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh her følger jeg lige med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også umiddelbart kokosolie?

 

Ellers prøv en anden shampoo&balsam? Jeg er rigtig glad for matas natur serien uden parfume :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske helt malplaceret, men jeg synes nu bare du skal gå tilbage til at bruge nogle ordentlige hårprodukter. :kram2 Jeg kunne aldrig selv finde på at torturere mit hår med neutral og lignende.

Til gengæld vasker jeg min krop og mit tøj i neutral lignende produkter, og jeg bruger sjældent cremer med noget skidt i.

Alt med både, søde. Livet er for kort til tørt og ødelagt hår, og det bliver næppe hverken bedre eller længere af neutral :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske helt malplaceret, men jeg synes nu bare du skal gå tilbage til at bruge nogle ordentlige hårprodukter. :kram2 Jeg kunne aldrig selv finde på at torturere mit hår med neutral og lignende.

Til gengæld vasker jeg min krop og mit tøj i neutral lignende produkter, og jeg bruger sjældent cremer med noget skidt i.

Alt med både, søde. Livet er for kort til tørt og ødelagt hår, og det bliver næppe hverken bedre eller længere af neutral :kram2

Enig. Hårvask går jeg heller ikke på kompromis med. Jeg prøvede lige Remas eget mærke, men efter to hårvaske gav jeg op.

Det er så minimalt hvad din hovedbund kan nå at blive udsat for i de minutter du har shampoo og balsam i håret så jeg tror ikke på det gør nogen forskel.

Brug energien på at finde gode cremer og vaskemiddel uden bras i i stedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske helt malplaceret, men jeg synes nu bare du skal gå tilbage til at bruge nogle ordentlige hårprodukter. :kram2 Jeg kunne aldrig selv finde på at torturere mit hår med neutral og lignende.

Til gengæld vasker jeg min krop og mit tøj i neutral lignende produkter, og jeg bruger sjældent cremer med noget skidt i.

Alt med både, søde. Livet er for kort til tørt og ødelagt hår, og det bliver næppe hverken bedre eller længere af neutral :kram2

Tak :kiss

Jeg tror måske også at hvis Matas luksus shampoo ikke gør noget godt, så må jeg skifte tilbage :unsure mit hår er tørt som hø selvom det ellers plejer at være ret lækkert og nemt at arbejde med...

Men dejligt at jeg ikke er den eneste der godt kunne finde på at bruge almindelig shampoo :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kiss

Jeg tror måske også at hvis Matas luksus shampoo ikke gør noget godt, så må jeg skifte tilbage :unsure mit hår er tørt som hø selvom det ellers plejer at være ret lækkert og nemt at arbejde med...

Men dejligt at jeg ikke er den eneste der godt kunne finde på at bruge almindelig shampoo :)

Jeg bruger min almindelige shampoo for det der neutral ødelægger mit hår.

Så du er ikke den eneste der bruger alm shampoo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte Neutrals 2-i-1, og den var tålelig. Jeg havde det bedste med parfumefri shampoo, men ellers tænker jeg, det er ok med din almindelige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger kun neutrale shampooer, men ALDRIG Neutrals (altså mærket) den er godt nok håbløs!

Dermas virker fint for mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig. Hårvask går jeg heller ikke på kompromis med. Jeg prøvede lige Remas eget mærke, men efter to hårvaske gav jeg op.

Det er så minimalt hvad din hovedbund kan nå at blive udsat for i de minutter du har shampoo og balsam i håret så jeg tror ikke på det gør nogen forskel.

Brug energien på at finde gode cremer og vaskemiddel uden bras i i stedet.

Helt enig. Min hårbund spasser ud ved langt de fleste shampooer, men er meget glad for en sulfatfri en fra loreal. Der er lidt parfume i - men jeg vurderede simpelhen at noget der sku sidde i max to min måtte være ok. Plus jeg er typen der kun vasker hår 2 gange ugentligt :)

Cremer, vaskepulver mm - det der skal sidde på kroppen var jeg meget striks med var "gode" sager. Det er jeg sådan set stadig, egentlig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger Remas aa mærkede eller matas natur. :)

Men vil egentlig bare pippe om, at min oplevelse er, at mit hår er mere påvirket af hormoner (det tror jeg i hvert fald, at det var - det var mega lækkert i 1. og 2. trimester og helt latterligt efter fødslen) og af hvad jeg spiser, end af shampoo/balsam. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger en fra meny - grøn balance. De er gode synes jeg. Ellers er mit hår blevet ret lækkert af at spise mælkebomben. Masser af gode fedtstoffer indefra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER