Alina89

Tarteletfyld

8 indlæg i dette emne

Jeg har scoret mig nogle glutenfri tarteletter - så næste søndag skal vi dælme have tarteletter med høns i asparges :sandie Meeeeen - jeg har aldrig lavet det før.... Så giv mig jeres bedste opskrift :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg koger kyllingebryst jeg har skåret i tern. Gem kyllinge vandet og fjern det snask der kommer på overfladen. Dræn en omgang asparges snitter - altså fem asparges vandet i en skål.

Lav en melbolle - smeltet smør med lidt mel i en gryde du pisker til en melbolle. Hæld kyllinge vand og asparges vand i. - jeg hælder lidt ad gangen og pisker det ud. Hælder gerne en sjat madlavningsfløde i også. Smager til med salt og peber. Når sovsen har den rette konsistens tilføjer jeg kyllinge tern og asparges snitter og luner det i sovsen. Nam nam.

Det er den hurtige version i stedet for at stå og koge en høne og plukke ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg koger kyllingebryst jeg har skåret i tern. Gem kyllinge vandet og fjern det snask der kommer på overfladen. Dræn en omgang asparges snitter - altså fem asparges vandet i en skål.

Lav en melbolle - smeltet smør med lidt mel i en gryde du pisker til en melbolle. Hæld kyllinge vand og asparges vand i. - jeg hælder lidt ad gangen og pisker det ud. Hælder gerne en sjat madlavningsfløde i også. Smager til med salt og peber. Når sovsen har den rette konsistens tilføjer jeg kyllinge tern og asparges snitter og luner det i sovsen. Nam nam.

Det er den hurtige version i stedet for at stå og koge en høne og plukke ;)

 

Fuldstændig samme fremgangsmåde her :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 slagt en høne

2 kog suppe på den

3 brug kødet til tarteletter

4 lav en opbagt sovs

5 put asparges(helst hvide, grønne kan også bruges) i

6 smag til

7 put kylling i

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg koger suppe på en høne (Well kylling)Det bliver så utrolig meget bedre efter min mening. Man har så også mad i både suppe og tartelet fyld :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger en hel kylling (!!!!), brysterne alene giver ikke nok smag til sovsen synes jeg.

Og så laver vi den skøre version hvor vi blender asparserne, men det er kun fordi vi ikke kan lide at tygge på dem :rolleyes

Ellers ville jeg bare bruge dem i stykker. Jeg bruger desuden også lidt af væsken til sovsen (hvis ikke jeg blender dem altså).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger. Tror sgu jeg går all in og koger en høne :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg koger kyllingebryst jeg har skåret i tern. Gem kyllinge vandet og fjern det snask der kommer på overfladen. Dræn en omgang asparges snitter - altså fem asparges vandet i en skål.

Lav en melbolle - smeltet smør med lidt mel i en gryde du pisker til en melbolle. Hæld kyllinge vand og asparges vand i. - jeg hælder lidt ad gangen og pisker det ud. Hælder gerne en sjat madlavningsfløde i også. Smager til med salt og peber. Når sovsen har den rette konsistens tilføjer jeg kyllinge tern og asparges snitter og luner det i sovsen. Nam nam.

Det er den hurtige version i stedet for at stå og koge en høne og plukke ;)

Det er også den måde jeg gør det på. Jeg tilsætter dog altid majs og ærter :D

Nogle gange har jeg brugt en hel kylling, men der er så meget arbejde i at plukke den bagefter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER