Lisahenø

Menstruation mens gravid?

4 indlæg i dette emne

Jeg læser nogle steder at man kan have menstruation selvom man er gravid? Hvad er jeres erfaringer med det? Jeg tænker bare, jeg fik min mens for 3 dage siden og udelukkede dermed graviditet .. Men det behøver jo ikke betyde man ikke er gravid? Eller hvad? Eller ville man få sin menstruation og så ville den stoppe når ens krop har dannet hcg nok til at stoppe den eller hvad??

Nogle steder på nettet står der at ca 20% af alle gravide oplever at få sin menstruation alligevel, det var bare et højt tal?

Undskyld de mange spørgsmål, men nettet hjælper mig ikke rigtig! :) min mor sagde hun fik menstruation mens hun var gravid, men jeg kan ikke spørge hende da hun ikke ved jeg er i gang med projekt baby ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg læser nogle steder at man kan have menstruation selvom man er gravid? Hvad er jeres erfaringer med det? Jeg tænker bare, jeg fik min mens for 3 dage siden og udelukkede dermed graviditet .. Men det behøver jo ikke betyde man ikke er gravid? Eller hvad? Eller ville man få sin menstruation og så ville den stoppe når ens krop har dannet hcg nok til at stoppe den eller hvad??

Nogle steder på nettet står der at ca 20% af alle gravide oplever at få sin menstruation alligevel, det var bare et højt tal?

Undskyld de mange spørgsmål, men nettet hjælper mig ikke rigtig! :) min mor sagde hun fik menstruation mens hun var gravid, men jeg kan ikke spørge hende da hun ikke ved jeg er i gang med projekt baby ;)

 

Ser det er lenge siden du skrev, men jeg svarer likevell.. :)

 

Jeg tenker at siden tallet er såpass højt (20%), og at din mor hadde menstruasjon mens hun var gravid, så er jo absolutt sjansen for at du absolutt tilstede.. :)

 

Jeg regner med du har funnet ut av det til nå, men det er jo noe å ha i bakhodet.

Det går jo ann å bare ta en test noen dager etter du har fått mens evt, så får du jo bekreftet om du er gravid eller ej ganske hurtig.. :)

 

 

Håper i lykkes snart.   :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså min klinik beder os teste på testdag uanset om vi har fået mens eller ej. Og der findes kvinder der har menstruation hele graviditeten (som jo så ikke skulle være menstruation, men ligne til forveksling).

Alt imens min læge nægtede at tage en blodprøve på mig den gang jeg havde alle tænkelige symptomer for når jeg havde haft menstruation kunne jeg jo ikke være gravid (selvom blødningen var helt anderledes end vanligt og bl.a. holdet pause et helt døgn på cd 2). Og jeg tænkte bare: okay, hvilken sten har du boet under?

Men alligevel plejer jeg rent psykisk at udelukke graviditet når mens melder sin ankomst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar til jer, jeg var ikke gravid :) men har ikke mistet håbet. Jeg undrede mig bare sådan over at man ikke hørte mere om det, når det åbenbart er så almindeligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER