karina 39

røngten

7 indlæg i dette emne

hej kan man egentlig få taget røngten hvis man er gravid <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmmm jeg vil tro det er ok, hvis du får et klæde over mavsen, ligesom når man er til tandlægen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er ikke altid glade for det, det er jo ret kraftige stråler trods alt.. Jeg synes, at du skal ringe og spørge den pågældende afdeling:) Ved det er et obligatorisk spørgsmål, når der laves en røntgenhenvisning, så det er da ikke uvæsentligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

da min humd i sommers skule røngtenfotograferes pga dårligt hjerte, fik jeg af vide at hvis jeg bare havde den mindste mistanke om at jeg kunne være gravid, så måtte jeg ikke være med inde på stuen selvom vi måde fik et specieltforklæde og en meget tung væst på som skal forhindre strålerne. så jeg måtte pænt vente ude på gangen mens en anden og min mor måtte holde og berolige min guldklup. sådu må nok hellere ringe til afd. og forhøre dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er total NO GO! Jeg måtte ikke blive røngtenfotograferet mens jeg ventede Lærke, til trods for, at jeg havde smerter i ryggen/ ribbene som ingen kunne finde ud af hvor kom fra,,, Men der var INGEN der ville lade mig blive røngtenfotograferet! Det er jo nogle MEGA stærke stråler...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Røntgen udføres kun på vital indikation (hvis moderens liv er i fare). Klædet man får om kroppen er et blyforklæde. Røntgen kan ikke trænge igennem, men der kan dannes spredt stråling og det finder vej uden om blyet. Når det så er sagt er bestrålingen efterhånden minimal. Udstyret er supergodt, men for en sikkerheds skyld tager man normalt ikke røntgen af gravide alligevel.

Mvh radiografen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg i sin tid sku ha røntgenfotograferet mit knæ, blev jeg også spurgt om jeg måske var gravid for ellers måtte jeg ikke komme til røntgen..

Jeg var ikke gravid, så kom afsted til røntgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER