Malene84

Ubehag i "skyl"/bølger

11 indlæg i dette emne

Har I oplevet at få sådan et skyl eller en bølge af ubehag i kroppen ind over jer nogen gange? Det får jeg. Det er ikke helt som kvalme, mere sådan at jeg får lyst at ligge ned og mit hjerte banker hurtigt. Jeg syntes jeg har kunnet mærke at babyen har vendt sig ummidelbart efter, så måske er det fordi den skubber til mine organer i nogle sekunder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De sidste par dage har jeg også haft det sådan, men der kan være så mange grunde. Jeg tror mit måske skyldes blodmangel. Havde sat jernvitaminerne i bero pga. hård mave. Kloge mig. <_< Så nu tager jeg dem hver dag for at se om det hjælper på det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, rart at vide jeg ikke er den eneste. Jeg har nu fået min jernpille hver dag, så tror ikke mit skyldes lige dét, men der skal heller ikke meget til før jeg mærker noget som helst

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også haft det de sidste par dage. Det har primært været når jeg har lavet et eller andet fysisk, så skal jeg lige sidde eller lægge 5-10 min. og så går det over igen. Jeg ved ikke om det er fordi den lille vender sig, for det kan jeg ikke mærke endnu. Jeg får som regel taget mine jerntabletter hver dag, så jeg tror ikke det er derfor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det er da lidt sjovt at vi er flere der har det sådan. Så må der jo være en forklaring på det, og i bedste fald må det jo være normalt når vi er flere der har det sådan, tænker jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det kunne godt lyde som om det er normalt så :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har læst, at det er fordi kroppen pludselig har meget mere blod den skal pumpe rundt. Så kan man godt blive svimmel, få hjertebanken og blive forpustet.

Nogle kvinder kan også begynde at hyperventilere og besvime.

Jeg har hyperventileret to gange for en lille måneds tid siden. Den ene af gangene var det så slemt, så min kæreste ringede til lægen. Men han bekræftede blot det jeg havde læst og at sagde at det er helt normalt.

Så når man får det sådan skal man bare tage den med ro og slappe lidt af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De sidste par dage har jeg også haft det sådan, men der kan være så mange grunde. Jeg tror mit måske skyldes blodmangel. Havde sat jernvitaminerne i bero pga. hård mave. Kloge mig. <_< Så nu tager jeg dem hver dag for at se om det hjælper på det.

Hvilke jernpiller tager du?

Jeg fik gravijern anbefalet af en veninde og jeg har endnu ikke fået hård mave.

Hvis det ikke er dem du tager, så kunne du jo evt. overveje at skifte til dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke sådan svimmel, mere smådårlig jeg bliver. Og det kommer når jeg sidder end i forvejen. Men har godt meget af det pumperi af blodet, kan mærke det tydeligt, især når jeg har spist

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilke jernpiller tager du?

Jeg fik gravijern anbefalet af en veninde og jeg har endnu ikke fået hård mave.

Hvis det ikke er dem du tager, så kunne du jo evt. overveje at skifte til dem :)

Jeg tager Ferro Duretter og de skulle være de mildeste jernpiller.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager Ferro Duretter og de skulle være de mildeste jernpiller.

Jeg tager også gravijern og jeg synes hellere ikke jeg har problemer med maven...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER