Fru SP

Den bedste kage i forhold til cøliaki

32 indlæg i dette emne

Jeg skrev en SMS til pigens mor idag og hun svarede, at jeg sagtens kunne lave den herhjemme, selvom det normalt er glutenprodukter vi bruger. Og at hun ellers bruger en af de der Amo blandinger. Nu overvejer jeg dem og så bage minimuffins eller de der daddelkugler..

Kan man godt tåle frosting? Altså sådan noget creamcheese og flormelis halløj? Der er vel ikke gluten i eller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har lige lavet dadelkuglerne for 3. gang denne uge - ja, ja, barnet har haft fødselsdag! ;) I morgen skal Vitus vaccineres og de skal bruges som distraktion i stedet for den sædvanlige chokoladekiks ;) Der er intet som dessert, som kan fortrænge mindet om et nålestik!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skrev en SMS til pigens mor idag og hun svarede, at jeg sagtens kunne lave den herhjemme, selvom det normalt er glutenprodukter vi bruger. Og at hun ellers bruger en af de der Amo blandinger. Nu overvejer jeg dem og så bage minimuffins eller de der daddelkugler..

Kan man godt tåle frosting? Altså sådan noget creamcheese og flormelis halløj? Der er vel ikke gluten i eller?

Det kan man godt tåle ja :) det er laktose der er "problemet" i frosting..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige lavet dadelkuglerne for 3. gang denne uge - ja, ja, barnet har haft fødselsdag! ;) I morgen skal Vitus vaccineres og de skal bruges som distraktion i stedet for den sædvanlige chokoladekiks ;) Der er intet som dessert, som kan fortrænge mindet om et nålestik!

:mam Jeg må prøve at lave dem uanset hvad ;)

De kunne nok godt pyntes ret fint tænker jeg :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan man godt tåle ja :) det er laktose der er "problemet" i frosting..

:super

Det er vist ikke et problem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja. Det forstår jeg godt. Hvor gammel er din pige?

Nu må vi se om det er ok at jeg bager noget - ellers tænker jeg faktisk bare at jeg tager frugt med, så det stadig er det samme de får..

Hun er 3 år og så synes jeg altså det er synd at hun altid skal være anderledes..

Hun er 9 år og fik det konstateret for 1,5 år siden... Så det er selvfølgelig meget lettere at forklare hende.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

aNxjkKv.jpg

Jeg har undladt kaffen og brugt almindelig sukker i stedet for frugtsukker :)

Værsgo, Saga ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER