parcelhus

Gave til familie i krise?

14 indlæg i dette emne

Jeg har tidligere lavet "overlevelses-kit" til veninder, der har været indlagt. Nu har de godt nok ikke været i din venindes situation, men stadig været langtidsindlagt. 

 

  • Blomster
  • Sodavand, the eller kaffe (og det drikker man uendelig meget af under en indlæggelse)
  • Slik
  • Chokolade
  • Frugt, f.eks. kirsebær, hindbær, jordbær
  • Bøger
  • Blade, både sladder og dame
  • Plejeprodukter, som creme, fodsalt, olie osv.
  • Strikkeblade
  • Garn/strikkepinde
  • Strimler til julestjerner
  • DVD'er
  • En lækker cardigan eller striktrøje til mor - der kan blive virkelig koldt på en sygehusafdeling
  • Lidt legetøj eller underholdning til ældre søskende
  • Tilbyde at tage ældre søskende ud en dag, så de også kommer til at opleve noget andet end mor og far på et sygehus
  • Takeaway fra en café til hele familien. Sygehusmad smager ikke ret godt :rolleyes
  • Barnets bog, som de kan udfylde undervejs, så de får alle minder med, hvis det utænkelige skulle ske :unsure

 

Og de kan jo selvfølgelig varieres i det uendelige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Komme med hjemmelavet mad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

En bog hvor de kan skrive deres tanker ned. Banalt, men måske er det lige den de har brug for en aften, og så er den god at have ved hånden. 

 

Alle de bedste tanker til dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tilbud om rengøring og hyggelig pasning af de store børn.

Håber alt går bedst muligt for dem!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer helt af sig selv, vi spiser jævnligt sammen, når de er hjemme. Men de skal være indlagt langt væk hjemmefra i dem første tid, så der er det desværre ikke en mulighed.

Børnene skal vel ikke være indlagt? Og jeg tænker IKKE spise sammen, men aflevere maden i døren og gå.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Super gode ideer, I kommer med! Især den med nogen er genial - helt oplagt til netop den familie.

Kom gerne med flere forslag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker de får lyst til at tage mange billeder af deres lille nye, især hvis de er i tvivl om han kommer til at vokse op. Så måske noget med et nyt kamera, eller en miniprinter med fotopapir, så de nemt kan printe nogle billeder og få dem på papir. Eller et polaroid kamera. 

 

Ellers tænker jeg også en dagbog til hver forælder og en barnets bog til barnet. Og så en hyggedag med de store børn, eller tilbyde at være på hospitalet hos den lille nogle timer mens forældrene gør noget med de store. Selv om du godt nok skriver det er langt væk de skal være indlagt, så er det måske lidt sværere. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender en familie som fik et barn der fik en alvorlig sygdom hvor lægerne gav barnet max 2 år. Alle vennerne trådte sammen og brugte en hel weekend på at lave mad til familien som de læssede i en kummefryser og bragte til familiens adresse. På dem måde skulle de ikke bruge tid på indkøb eller madlavning. Men bare tø op pg varme det.

Det synes jeg dengang jeg hørte om det var det mest fantastiske.

Da barnet døde 5 mdr gammel var jeg med til begravelsen og tog en masse billeder. Billeder som var svære men viste hvor stor kærlighed familien havde til dette barn. Jeg ved at billederne jeg tog har stor betydning for familien så det tænker jeg også er noget man skal huske på.

Er der slet ikke nogen chance for barnet kan leve? :kram til jer alle. Det er svært at stå på sidelinjen til men det er vigtigt at anderkende barnet. Især også hvis barnet dør og huske mærkedage og snakke om det barn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres forslag og input - de er alle taget til efterretning og notat! :)

 

 

Jeg kender en familie som fik et barn der fik en alvorlig sygdom hvor lægerne gav barnet max 2 år. Alle vennerne trådte sammen og brugte en hel weekend på at lave mad til familien som de læssede i en kummefryser og bragte til familiens adresse. På dem måde skulle de ikke bruge tid på indkøb eller madlavning. Men bare tø op pg varme det.

Det synes jeg dengang jeg hørte om det var det mest fantastiske.

Da barnet døde 5 mdr gammel var jeg med til begravelsen og tog en masse billeder. Billeder som var svære men viste hvor stor kærlighed familien havde til dette barn. Jeg ved at billederne jeg tog har stor betydning for familien så det tænker jeg også er noget man skal huske på.

Er der slet ikke nogen chance for barnet kan leve? :kram til jer alle. Det er svært at stå på sidelinjen til men det er vigtigt at anderkende barnet. Især også hvis barnet dør og huske mærkedage og snakke om det barn

Ja, hendes historie husker jeg også. 

 

Det hele er rimelig uvist lige nu. Måske overlever barnet ikke til fødslen, måske er det meget sygt, måske fejler det kun "småting", som kan opereres eller er til at leve med. Men desværre er det mest sandsynligt, at barnet ikke bliver særlig gammelt. Og selv i det bedst tænkelige scenarie vil der være en lang, lang indlæggelse efter fødslen. :ked:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres forslag og input - de er alle taget til efterretning og notat! :)

Ja, hendes historie husker jeg også.

Det hele er rimelig uvist lige nu. Måske overlever barnet ikke til fødslen, måske er det meget sygt, måske fejler det kun "småting", som kan opereres eller er til at leve med. Men desværre er det mest sandsynligt, at barnet ikke bliver særlig gammelt. Og selv i det bedst tænkelige scenarie vil der være en lang, lang indlæggelse efter fødslen. :ked:

Jeg håber på mirakler og sender englevagt til din venindes barn :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber på mirakler og sender englevagt til din venindes barn :kram2

Tak!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER