skruk

har I set den?

35 indlæg i dette emne

Har godt nok ondt i maven :(

Har netop siddet og set den. Valgte dog ikke at dele den herinde, da jeg, hvis jeg var mega højgravid lige nu, gerne ville være fri for at se den.

Hermed en 'advarsel' til dem med snarligt kommende fødsler!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har netop siddet og set den. Valgte dog ikke at dele den herinde, da jeg, hvis jeg var mega højgravid lige nu, gerne ville være fri for at se den.

Hermed en 'advarsel' til dem med snarligt kommende fødsler!

Tak :kiss

Jeg springer hermed over :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har netop siddet og set den. Valgte dog ikke at dele den herinde, da jeg, hvis jeg var mega højgravid lige nu, gerne ville være fri for at se den.

Hermed en 'advarsel' til dem med snarligt kommende fødsler!

Godt tænkt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kiss

Jeg springer hermed over :)

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for advarslen! ;)

 

Er det den video som Cana Buttenschön også har delt på sin blog i dag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for advarslen! ;)

Er det den video som Cana Buttenschön også har delt på sin blog i dag?

Jeps!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps!

Tjek - jeg lader være med at se den, tror jeg ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjek - jeg lader være med at se den, tror jeg ;)

Det ville jeg gøre. Lillesøster kommer jo alligevel også snart, så du kan se den bagefter ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan I ikke fortælle lidt, hvad den handler om, så man bedre kan vurdere, om man vil se den eller ej :)

 

Jeg skal dog snart føde, så jeg vælger at lade være, kan jeg regne ud ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan I ikke fortælle lidt, hvad den handler om, så man bedre kan vurdere, om man vil se den eller ej :)

 

Jeg skal dog snart føde, så jeg vælger at lade være, kan jeg regne ud ;)

Det er en masse jordemødre som fortæller om hvad de finder frustrerende ved deres arbejde. Der blir kun vist fødder/sko, mens de taler. Men det er meget bekymrende at så mange jordemødre føler de har alt for travlt til at varetage deres opgaver på en forsvarlig måde og give de gode forløb til fødende som de gerne vil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville jeg gøre. Lillesøster kommer jo alligevel også snart, så du kan se den bagefter ;)

God ide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syns virkelig det lyder absurd, at samtidig med at jordemødrene har alt for travlt er der skåret ned på assistenter, så jordemødrene åbenbart også må gøre rent på fødestuer o.l. nogen gange. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syns virkelig det lyder absurd, at samtidig med at jordemødrene har alt for travlt er der skåret ned på assistenter, så jordemødrene åbenbart også må gøre rent på fødestuer o.l. nogen gange.

Ja, det blev jeg virkelig også overrasket over :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En bekendt, som er jordemoder, har lige delt den på Facebook, så jeg har set den. Jeg er ikke så "sart", så jeg har "intet problem" i at se den, selvom jeg er 38+0 i dag, det påvirker ikke som sådan min tryghed ved at skulle føde om lidt. Jeg kan dog godt forstå hvis man vælger at springe den over indtil man har født.

Men ikke destomindre har jeg så utrolig ondt af vores jordemødre. Og stor respekt for, at vi hver eneste gang vi har været afsted, både på fødegangen og på svangreambulatoriet, er blevet modtaget så godt som vi er blevet det. Det kan ikke være let at bevare det overskud, jeg synes vi er blevet mødt af. Det gælder for så vidt heller ikke kun jordemødre. Men også alle de andre, der i vores samfund må løbe stærkere end de kan. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er jeg dog ekstra taknemlig for mine fødsler nu... Det er sgisme ikke iorden :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså det er jo ikke en helt ny ting at jordemødre har et presset job. For 18 år siden fødte jeg mit 2. barn en tidlig morgen med en gravid JM som havde haft en tilkalde nattevagt (og det burde gravide JM normalt ikke, men der må jo ha manglet hænder). Jeg kan sagtens forstå hun ikke var så overskudsagtig, men det er alligevel minder jeg har for resten af mit liv, som kunne ha været bedre uden hendes skarpe kommentarer.

 

Bortset fra det vil jeg give BBM ret, vi er blevet mødt af mange gode, empatiske og fantastiske jordemødre undervejs og jeg er dybt taknemmelig.

 

Men når det (ikke sjældent, vil jeg mene) handler om liv eller død så er det som blir fremlagt i videoen altså meget bekymrende! Håber de blir hørt de rigtige steder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså det er jo ikke en helt ny ting at jordemødre har et presset job. For 18 år siden fødte jeg mit 2. barn en tidlig morgen med en gravid JM som havde haft en tilkalde nattevagt (og det burde gravide JM normalt ikke, men der må jo ha manglet hænder). Jeg kan sagtens forstå hun ikke var så overskudsagtig, men det er alligevel minder jeg har for resten af mit liv, som kunne ha været bedre uden hendes skarpe kommentarer.

Bortset fra det vil jeg give BBM ret, vi er blevet mødt af mange gode, empatiske og fantastiske jordemødre undervejs og jeg er dybt taknemmelig.

Men når det (ikke sjældent, vil jeg mene) handler om liv eller død så er det som blir fremlagt i videoen altså meget bekymrende! Håber de blir hørt de rigtige steder.

Enig. Altså udskudte toiletbesøg tænker jeg måske til en vis grad hører lidt med til jobbet (sådan er det også for brandmanden og kassedamen ;)) men det er helt galt at nogen tænker "Det var heldigt at xxx, så det ikke blev farligt". Gys!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig. Altså udskudte toiletbesøg tænker jeg måske til en vis grad hører lidt med til jobbet (sådan er det også for brandmanden og kassedamen ;)) men det er helt galt at nogen tænker "Det var heldigt at xxx, så det ikke blev farligt". Gys!

Jeg kender en af dem i videoen og nogle gange kommer hun slet ikke på toilet, og det kombineret med ingen mad og dobbelt vagt tænker jeg ikke gør noget godt for sikkerheden og koncentrationen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender en af dem i videoen og nogle gange kommer hun slet ikke på toilet, og det kombineret med ingen mad og dobbelt vagt tænker jeg ikke gør noget godt for sikkerheden og koncentrationen :(

Ej ok så "galt" duer selvfølgelig ikke! Min tanke var bare, at da jeg fødte, der tror jeg sgisme ikke, jeg havde overlevet, hvis min jm pludselig sagde "Jeg skal lige lave nr 2, vi ses om 10 minutter" :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har læst en masse omtaler af den på bl.a. på forskellige blogs, og jeg springer over indtil efter fødslen - selvom jeg umiddelbart tror, at der ikke er så meget i den, der vil komme bag på mig.

Jeg stiler stadigt efter en nogenlunde rolig oplevelse. Det er trods alt kun to år siden sidst, og da var vi ikke alene i mange minutter på Hvidovre :)

Edit: Jeg tænker i øvrigt, at Justme har nogle gode pointer i sit indlæg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan også høre jeg skal være dybt taknemmelig over mine to fødsler, hvor jeg begge gange blev taget virkelig godt af og ikke mærkede til nogen travlhed. Jeg mærkede så en del travlhed på barselsgangen efterfølgende, men ikke noget der gik voldsomt ud over mig eller min amning - jeg fik den hjælp jeg skulle have og blev ikke "smidt hjem" før tid (tværtimod blev jeg der en uge efter fødslen begge gange på personalets anbefaling)

Jeg fødte i øvrigt på Herlev, og der bliver jo ikke nævnt noget i videoen om hvilke hospitaler der er tale om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke set videoen og gør det heller ikke før jeg har født (snart, please), men jeg havde formentlig en af de dér underskudsoplevelser på Hvidovre da jeg fødte T. Det var simpelthen så utrygt, forvirrende og afvisende, kun lige den korte tid hvor jeg rent faktisk var på fødestuen var i orden.

Af samme årsag har jeg alle paraderne oppe ift at skulle føde der nu, men min læge har tilmeldt mig blåt team, så der er langt mere fokus på at tage hånd om mig og der står nok 5 gange i min journal at jeg under ingen omstændigheder må afvises.

Jeg er sikker på at mine oplevelser bunder for det meste i travlhed fra personalets side. Der var også nogle episoder som var arrogante og 'dårlige valg' fra nogle enkeltes side, men da jeg også kender en JM som har været ansat derude, kender jeg lidt til personalets frustrationer. Denne gang har jeg mødt nogle virkelig omsorgsfulde kvinder; det er som om at det er blåstemplet at de bruger tid på mig, og så har de en masse viden og omsorg at give af. Det er så bundærgerligt at de arbejder under så meget press at de ikke kan levere deres faglighed på almindelige dage. Ekstra travle dage har vi allesammen, så skal man lige hjem og tørre sveden af panden og tale det igennem, men det skulle gerne gælde at det hører til en lille del af ens arbejdsdage. Altså at være i totalt kriseberedskab.

I det private sker det samme i øvrigt. Jeg har også løbet på toilettet i igennem et år, slukket ildebrande 80% af tiden og og grædt både på og efter arbejde. Man bliver syg af det, og man ender med at levere et lorteprodukt, og på et tidspunkt bliver kollegaskabet også bare rigtigt dårligt, selvom ingen vil noget ondt. Det er håbløst IMO at arbejde på den måde, og nærmest psykopatisk at VÆLGE at skabe den slags arbejdsmiljø på et område, hvor mødre og babyer gennemgår deres mest følsomme øjeblikke i livet.

Jeg håber JMerne får en masse opbakning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fister - jeg blir lidt trist indeni over at det overhovedet kan være nødvendigt at skrive i en fødeplan at den fødende ikke må afvises. Det burde jo aldrig ske! De fødende kvinder som henvender sig på deres fødested er jo, ja, i fødsel, formentlig, og har brug for at blive undersøgt og beroliget og alt sådan noget. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fister - jeg blir lidt trist indeni over at det overhovedet kan være nødvendigt at skrive i en fødeplan at den fødende ikke må afvises. Det burde jo aldrig ske! De fødende kvinder som henvender sig på deres fødested er jo, ja, i fødsel, formentlig, og har brug for at blive undersøgt og beroliget og alt sådan noget.

Præcis! Det er nemlig grotesk. Og også en grotesk udmelding at skulle give: du kan ikke komme herind og føde nu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER