tazdiginez

Atjuuue!!

7 indlæg i dette emne

Hej alle i dejlig BK tøser!

Jeg vil høre efter om nogle af jer har prøvet noget lign. som jeg har været ude for i.. godt og vel 2 - 1½ uges tid nu.

- Når jeg nyser får jeg først et jag i livmoderen og derefter bliver det ved med at boble i nogle minutter efter, det føles lidt som nogle tjærebobler på indersiden af min lille mave ( :loveshower ), de føles rigtigt store.

Det jag jeg får i livmoderen gør oftest også ondt, rigtig ondt. Smerten aftager efter 1½ minuts tid, men smerten føles som, hvad jeg kan forestille mig; en kniv der bliver jaget ind og twisted rundt.

Det er forskelligt om det er i højre eller venstre side smerten kommer.

Men er der andre der har været ude for dette?

Har ikke snakket med læge eller jordmoder om dette, da jeg egentligt ikke har følt det var væsenligt før nu - så måske det skulle komme op til samtale ved næste jordmoder-visit? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Når jeg nyser får jeg også lidt ondt i underlivet. Så jeg er begyndt at holde mig på maven, når jeg nyser :blink

Men det er slet ikke så voldsomt som du beskriver det. Det gør kun lidt ondt lige i det jeg nyser og jeg mærker ingen bobler bagefter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg nyser får jeg også lidt ondt i underlivet. Så jeg er begyndt at holde mig på maven, når jeg nyser :blink

Men det er slet ikke så voldsomt som du beskriver det. Det gør kun lidt ondt lige i det jeg nyser og jeg mærker ingen bobler bagefter.

Haha, det samme her! Ved ikke om det er pga. smerten, men får at sikre er baby er okay :blink (ved et nys :P)

Det er heller ikke hver gang smerten dukker op på den måde.. men oftest er smerten der og boblen er der sådan set hver gang..

men rart jeg ikke er den eneste der får lidt smerter ved at nyse :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik også sådanne jag når jeg nyste da jeg var i første halvdel af graviditeten.... Og det var helt galt når jeg lå på ryggen i sengen mens jeg nøs... AV AV! :blink Jeg har heller aldrig snakket med lægen om det, men jeg tror da at det er ret normalt... Har hvert fald hørt flere der kender til fænomenet.

Og jeg kunne heller ikke lade være med at holde på maven, for at passe på baby :P

Tænker lidt om det måske ligefrem er jeres blibber der "bobler" (sparker) når du nyser, man kunne da godt forestille sig at den lille ville vågne ved sådan en rystetur?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg oplever også engang imellem jag i underlivet når jeg nyser. Boblerne har jeg egentlig ikke lagt mærke til om de kommer. Jeg tror det er normalt, men de lyder alligevel lidt voldsomme de smerter du får. Jeg ville lige vende det med jordemoderen hvis du alligevel snart skal derop.

Jeg oplever også engang imellem når jeg skal tisse at det gør ondt. Jeg tror ikke det er blærebetændelse for jeg tisser ikke mere end jeg plejer og det svier ikke. Nogen der har oplevet det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg oplevede det også tidligere i min graviditet. Og jeg er ret overbevist om at det er ligamenterne der strækker sig og dermed er hel normalt. Jeg lærte mig selv at "spænde op" inden jeg nøs, så gjorde det ikke så ondt, og jeg tissede heller ikke i bukserne!!

@ Loneb: Gå til lægen og få undersøgt om du har blærebetændelse - når man er gravid mærker man ikke symptomerne ligesågodt - så måske du har det alligvel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg oplevede det også tidligere i min graviditet. Og jeg er ret overbevist om at det er ligamenterne der strækker sig og dermed er hel normalt. Jeg lærte mig selv at "spænde op" inden jeg nøs, så gjorde det ikke så ondt, og jeg tissede heller ikke i bukserne!!

@ Loneb: Gå til lægen og få undersøgt om du har blærebetændelse - når man er gravid mærker man ikke symptomerne ligesågodt - så måske du har det alligvel.

Ok...det var jeg egentlig ikke lige opmærksom på. Dette kunne da godt være jeg skulle tage et smut forbi og snakke med lægen. Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER