Vinnus

Drengenavne forslag søges

97 indlæg i dette emne

Det tænkte jeg overhovedet ikke over, før du skrev det :)

Jeg er personligt mest til Jamie, men når jeg tænker på Alfie tænker jeg på Jude Law, så slet ikke et skidt navn ;)

Hehe det tænkte jeg også på i starten ;) havde et total crush på ham da jeg var yngre :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes Alfie er smadder sødt, men i mine ører er det meget som pixie og jeg forbinder det faktisk med noget feminint :chin:

Det stammer fra Alfred, og er kun godkendt som drengenavn pt herhjemme :)

Der er 10 der hedder det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg kan godt lide Alfie.. Kan også lide at navnene begge er lidt "Alf og fe" agtige jo :) de minder meget om hinanden, sådan lidt "tvillinger agtigt", men det synes jeg ikke gør noget..

Jeg kommer så til at tænke på Alf, det der rumvæsen.. :(

Jeg er såååå forelsket i Gabriel!

Jeg er kæmpe Alf fra Melmac fan :D så lige der gør det mig ikke noget ;)

Gabriel er jeg også ret glad for, men der er lige bare de der 5% usikkerhed omkring det for mit vedkommende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det stammer fra Alfred, og er kun godkendt som drengenavn pt herhjemme :)

Der er 10 der hedder det :)

Jamen jeg synes det er super sødt! Jeg tænkte bare lidt på om det passer på en fyr på 25 år, 35 år, 50 år osv -og der synes jeg personligt at det bedst passer til en dreng fra fødsel til 17-18 år og så fra 50+.. Ikke fordi at jeg ikke kan se det for mig, men fordi jeg nok forbinder alfer med piger /engle :)

Men hvis jeres lille dreng skal hedde Alfie, så er jeg sikker på at det kommer til at passe 100% til ham hele livet igennem :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen jeg synes det er super sødt! Jeg tænkte bare lidt på om det passer på en fyr på 25 år, 35 år, 50 år osv -og der synes jeg personligt at det bedst passer til en dreng fra fødsel til 17-18 år og så fra 50+.. Ikke fordi at jeg ikke kan se det for mig, men fordi jeg nok forbinder alfer med piger /engle :)

Men hvis jeres lille dreng skal hedde Alfie, så er jeg sikker på at det kommer til at passe 100% til ham hele livet igennem :kram2

Jeg ved hvad du mener :) sådan har jeg det også med nogle navne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alfie er ret cool :) Personligt er jeg slet ikke til jamie.. Det bliver alt for blødt og puttenuttet, hvis du spørger mig. men altså det er jo 100% op til jer :)

Skulle vi have et barn mere og det blev en dreng skulle han hedde Walter - jeg er VILD med det navn! Men hvad med f.eks Hugin? Det er også ret cool synes jeg. Ved ikke om det er nævnt tidligere i tråden :)

Bobby, Sylvester, Antonio, Hunter, Ashton.. Eller Lennon og ret cool.  Eddie, Elton :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alfie er ret cool :) Personligt er jeg slet ikke til jamie.. Det bliver alt for blødt og puttenuttet, hvis du spørger mig. men altså det er jo 100% op til jer :)

Skulle vi have et barn mere og det blev en dreng skulle han hedde Walter - jeg er VILD med det navn! Men hvad med f.eks Hugin? Det er også ret cool synes jeg. Ved ikke om det er nævnt tidligere i tråden :)

Bobby, Sylvester, Antonio, Hunter, Ashton.. Eller Lennon og ret cool. Eddie, Elton :)

Hugin Hejl? :huh det går ikke helt sammen.

De navne du nævner har han allerede skudt ned. Jeg er lun på Eddie :D specielt efter at min yndlings komiker hedder Eddie :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hugin Hejl? :huh det går ikke helt sammen.

De navne du nævner har han allerede skudt ned. Jeg er lun på Eddie :D specielt efter at min yndlings komiker hedder Eddie :D

Ja okay... hugin Hejl, ej det går sgu ikke ;) Haha! Den havde jeg ikke lige med i tankerne!

Jeg er også selv ret vild med Eddie!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja okay... hugin Hejl, ej det går sgu ikke ;) Haha! Den havde jeg ikke lige med i tankerne!

Jeg er også selv ret vild med Eddie!

Jeg har hele tiden efternavnet i tankerne, for har set skræk eksempler på hvor grumt det kan lyde når folk ikke tænker over det. :)

Han er pt i gang med japanske navne (der nedlægger jeg veto) og diverse navne på boksere :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hele tiden efternavnet i tankerne, for har set skræk eksempler på hvor grumt det kan lyde når folk ikke tænker over det. :)

Han er pt i gang med japanske navne (der nedlægger jeg veto) og diverse navne på boksere :D

Japanske navne... Akira ;) Ej - der ville jeg fisme også nedlægge veto!

Jeg forstår godt at efternavnet giver bekymringer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Japanske navne... Akira ;) Ej - der ville jeg fisme også nedlægge veto!

Jeg forstår godt at efternavnet giver bekymringer ;)

Akira er vand i forhold til hvad han disker op med. Han ser jo en masse anime så han har en masse :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror at vi har fundet et navn :)

K foreslog det i aftes og sagde her til morgen, at det kunne han godt tænke sig at lillemanden skulle hedde.

Navnet faldt også i min smag og jeg har selv før haft det op at vende (tilbage da vi fandt ud af at det var en dreng)

Nu er der så bare lige det, at en bekendt af mine, som venter en pige samtidig med mig, også nr 4, nævnte for et par mdr siden at det var et af hendes yndlings navne og et evt navn, hvis de havde fået en dreng. De skal ikke have flere, da det tager hårdt på hende at være gravid.

Kan vi så godt "tillade" os at bruge det navn?

Hun er ikke en jeg er videre tæt med, men Freja og hendes yngste datter er venner, så vi ses da.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror at vi har fundet et navn :)

K foreslog det i aftes og sagde her til morgen, at det kunne han godt tænke sig at lillemanden skulle hedde.

Navnet faldt også i min smag og jeg har selv før haft det op at vende (tilbage da vi fandt ud af at det var en dreng)

Nu er der så bare lige det, at en bekendt af mine, som venter en pige samtidig med mig, også nr 4, nævnte for et par mdr siden at det var et af hendes yndlings navne og et evt navn, hvis de havde fået en dreng. De skal ikke have flere, da det tager hårdt på hende at være gravid.

Kan vi så godt "tillade" os at bruge det navn?

Hun er ikke en jeg er videre tæt med, men Freja og hendes yngste datter er venner, så vi ses da.

Så længe i er okay med at de jo måske kalder deres barn det også :)

Må vi høre? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja da!

Som udgangspunkt mener jeg ikke man har ret til at begrænse andre fra at vælge navn til sit barn, så længe det ikke er i forhold til søskende og tætte venner eller familie. Og der mener jeg at man må snakke med folk om det.

Jeg kunne ikke finde på at bruge det navn min bror har sagt han gerne vil bruge til en evt søn - ihvertfald ikke uden at cleare at det er ok med ham.

Men sådan perifære venner - intet problem! De er jo ikke fordi i er inviteret til barnedåb til deres søn med det navn

De venter en pige og skal ikke have flere, så det er ikke fordi de selv kommer til at bruge det.

Jeg clearede også lige det mellemnavn vi gerne vil bruge med min lillebror, da jeg ved at han har snakket om at ville bruge det, hvis han nogensinde fik en søn. Han sagde at han regner ikke med at få børn, og at vi gerne måtte bruge det mellemnavn.

Så vores søn kommer til at hedde Holger til mellemnavn efter min elskede farfar.

Min lillebror hedder nemlig også Holger efter vores farfar, og det har jeg altid gerne ville have at en søn også skulle hedde.

Men dejligt at du også synes at vi godt kan bruge det navn Vi har valgt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så længe i er okay med at de jo måske kalder deres barn det også :)

Må vi høre? :)

Skulle de få flere børn, så ville det ikke gøre mig noget :)

Men jeg ved at de ikke skal have flere, da hun skal steriliseres efter denne graviditet. Hendes kæreste synes at de har nok i 4 ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så synes jeg helt sikkert i skal bruge det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har de clearet med det, så kan i sagtens bruge navnet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har de clearet med det, så kan i sagtens bruge navnet...

Jeg har ikke sagt noget til hende endnu, da det først var i går. Jeg snakker ikke med hende hver uge, så der skal lige være en lejlighed til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke sagt noget til hende endnu, da det først var i går. Jeg snakker ikke med hende hver uge, så der skal lige være en lejlighed til det.

Okay, måtte have misforstået det:-) Troede at i havde snakket om det... :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, måtte have misforstået det:-) Troede at i havde snakket om det... :-)

Nej vi har ikke snakket om det.

Vi har haft svært ved at finde navn, fordi Det drengenavn vi havde i tankerne ved Pixie ikke føltes helt rigtigt nu her.

Det eneste hun har sagt var for et par mdr siden, at hvis deres pige (som de skal have til marts) havde været en dreng, så havde hun tænkt på xx som navn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende at I kommet tættere på mht navn! :yay

 

Jeg synes bestemt godt I kan bruge det, når de ikke selv skal bruge det - kan ikke se, hvad problemet skulle være, når nu de ikke skal have flere børn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville helt sikkert ikke lade mig holde tilbage af det. Der er jo ingen, der har patent på et navn. Altså med mindre man i bogstaveligste forstand har det, altså registreret some trademark eller lignende, men går ikke ligefrem ud fra, at det er tilfældet her ;) Og så længe det, som så mange af de andre siger, ikke drejer sig om søskende eller andre som man er meget tæt på, så kan jeg slet ikke se at det skulle være et problem.

 

Hvis det er meget vigtigt for folk ikke at risikere at andre bruger navnet, så må man undlade at dele det med nogen. Det er min indgangsvinkel til den slags i hvert fald :)

 

Glæder mig til at høre, hvad I er kommet frem til, når I engang er klar til at dele :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER