NSEllekilde

Må jeg opsige mit vikariat?

14 indlæg i dette emne

Jeg har lige set mit drømmejob på jobindex og det kribler i mig for at få det. Eller i det mindste søge det!

Sagen er at jeg er blevet ansat pr 1/12 på infektionsmedicinsk afdeling i et vikariat på 6 måneder.

Kan jeg være bekendt at søge jobbet og opsige mit vikariat hvis jeg bliver ansat -og må jeg overhovedet det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvorfor skulle du ikke måtte det? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meget kort: ja.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor skulle du ikke måtte det? :)

Hehe det ved jeg ikke -det kunne være at man SKULLE komme i de 6 måneder :D

Det er mit første rigtige job, og de rettigheder og regler jeg skal forholde mig til har jeg slet ikke kigget på... Anede jo ikke at drømmejobbet var ledigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig må du det :)

Og hvis du får drømmejobbet så ringer du bare til det andet sted og siger, at du har fået fast arbejde (forudsat at du ikke har skrevet under på noget. I så fald tror jeg nok at der gælder andre regler, men er ikke helt sikker)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man har skrevet under gælder de ansættelsesmæssige ting man har skrevet under på. Dvs typisk har man de første 3 måneder fra opstart en gensidig prøveperiode hvor både medarbejder og arbejdsgiver til hver en tid kan afbryde samarbejdet uden anden grund, end at det ikke fungerer. Efter 3 mdr har man typisk en måneds opsigelse hvis man selv opsiger, og ml 1-3 mdr hvis man bliver opsagt, afhængig af ansættelsesforhold og kontrakt.

Selvfølgelig.. det giver god mening..

Det er bare fordi, jeg aldrig har skrevet under på noget, så ved jeg ikke, hvad reglerne er :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig.. det giver god mening..

Det er bare fordi, jeg aldrig har skrevet under på noget, så ved jeg ikke, hvad reglerne er :P

Har du ikke skrevet under på din ansættelseskontrakt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig må du det og du kan bestemt også være det bekendt! Når din nuværende stilling har en udløbsdato, er det IMO helt naturligt at man søger andet imens, og hvis det nye job så er med start inden vikariatet udløber, så er det bare ærgerligt (udover at man overholder opsigelsesfrist, som JustMe er inde på).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du ikke skrevet under på din ansættelseskontrakt?

Nej :unsure

Har fået et ansættelsesbrev, hvor der står løn, timetal osv, men har aldrig skrevet under på noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej :unsure

Har fået et ansættelsesbrev, hvor der står løn, timetal osv, men har aldrig skrevet under på noget.

Syntes det lyder lidt sært. Troede altid der skulle foreligge en kontrakt. Men krydser fingre for at du får drømme jobbet. Held og lykke ned jobsøgningen :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej :unsure

Har fået et ansættelsesbrev, hvor der står løn, timetal osv, men har aldrig skrevet under på noget.

Sådan er det også med de ansættelser jeg har og har haft i region midt. Der skal ikke skrives under. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller ikke skrevet under på min ansættelse, men blot fået et ansættelsesbrev.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller ikke skrevet under på min ansættelse, men blot fået et ansættelsesbrev.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar!

Der står netop at de første 3 måneder er prøvetid -og så har jeg jo 3 måneder tilbage af vikariatet...

Begge stillinger (vikariat og drømmejobbet) starter 1/12 -men tænker at hvis jeg er ude i god tid så gør det måske ikke så meget for afdelingen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER