lpd

Autostol til isofix

8 indlæg i dette emne

Hvilken autostol vil i anbefale til isofix?

Vi har mega langt til alt, så jeg går ud fra jeg alligevel skal have liften med når jeg fx skal handle.

Men hvad skal man være obs på? Og er det super forfærdeligt at købe en brugt autostol?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvilken autostol vil i anbefale til isofix?

Vi har mega langt til alt, så jeg går ud fra jeg alligevel skal have liften med når jeg fx skal handle.

Men hvad skal man være obs på? Og er det super forfærdeligt at købe en brugt autostol?

Vi har købt en brugt autostol med isofix. Så længe den ikke har været i uheld og ikke fejler noget så kan jeg ikke se noget problem i det. Kan ikke huske mærket.

Men recaro har jeg hørt meget godt om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde en cybex aton 2 med base fra 0-9 kg - den var nem at bruge og god på ture, kunne jeg vælge om ville jeg nok købe en hvor spæd baby kunne ligge endnu mere ned til de lange ture - M har dig fint klaret vores ture på 1,5 time i den henne model.

Nu fra 9-18 kr har vi en maxi cosi axiss der kan dreje 360 grader. Det er lækkert.

Det der gælder for begge er, at de virkelig sidder godt og stabilt (i min optik).

Jeg har intet problem med brugte stole, blot hav for øje at de lever op til de lovmæssige krav - mener de skal sidde bagudvendt længere og længere tid. Samt at stolen aldrig har været involveret i et uheld.

Jeg er personligt glad for 5 punkts sele og justerbar nakkestøtte og med hvileposition hvis baby falder i søvn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt en Maxi Cosi Pebble Plus autostol med isofix base. Den har fået rigtig fine anmeldelser og så kan basen bruges til næste stol også.

 

Autostole er dyre fordi man tit skal købe isofix vasen ud over -  og i min optik er der intet i vejen med at købe brugt. Det handler i min optik om mavefornemmelse og sund fornuft, når man er ude og se tingene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde en cybex Aton 2 til baby, så en Rømer bagudvendt som jeg altid glemmer navnet på, og skal til at skifte til endnu en Cybex som jeg OGSÅ har glemt navnet på.

Jeg ville aldrig købe en brugt stol. Især ikke fra en ukendt køber, jeg ville godt købe af en veninde/søster - har bilen lavet en hård opbremsning (altså HÅRD), kan flamingoen i stolen trykkes sammen, hvilket gør at den ikke er så sikker mere. Bilen behøver altså ikke at have været i et decideret uheld. Måske risikoen er minimal, men der er jeg simpelthen for nervøs til at spare penge.

Til gengæld nægter jeg fuld pris, og vi har da også købt vores 3 autostole med 20%, det hjælper jo lidt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar. Vi bor på landet og har som sagt langt til alt, så jeg tænker det er en fordel at det er en hvir babyen ligger mest muligt ned?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar. Vi bor på landet og har som sagt langt til alt, så jeg tænker det er en fordel at det er en hvir babyen ligger mest muligt ned?

Det er helt klart det bedste for baby :)

Altså pt kører mange baby butikker med rigtig gode tilbud på autostole. Det kan også være godt evt (igen) at tage ud og se hvad der er. Prøve dem i bilen mv. Vi troede det skulle være en model, men endte med en anden, udelukkende fordi vi synes den virkede mere sikker da vi så den, og prøvede den i bilen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har maxi cosi cabriofix som baby stol og den har vi været glade for. Vi købte den brugt og lillebror kommer også i den nu her :-)

Næste stol er maxi cosi axissfix og den er vi indtil videre også glade for selvom den var dyr. Men maxi cosi har godt anbefalinger og jeg synes der er god comfort i deres stole.

Men ud og se og prøv hvad i synes om :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER