My love

Barnevogn til Peugeot 207

17 indlæg i dette emne

Jeg har ikke i sinde at skifte min lille bil ud når nu nr to kommer. Når jeg selv skal kører med ungerne er det ikke noget problem at have barnevogn med, men skal min mand med er det en anden sag. Vi har snakket om at få træk på bilen så stellet kan være der på. Og så er træk bare generelt godt at have, men jeg tænker om der virkelig ikke kan være nogen barnevogne bag i den?

Jeg hælder jo allermest til en emmaljung. Men den vi havde før kunne ikke være der i. Manden ville gerne have en emmaljunga med drejbare hjul, min søster har en og den er i stellet faktisk større en Big Star suprême. Så den er droppet.

Det skal siges vi regner med at købe barnevognen brugt da det er vores sidste barn, så det skal også være en Bjarnevogn som stadig er god selv om den er brugt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg antager at jeres nuværende barnevogn ikke kan genbruges?

Men ellers så tænker jeg at de nye stel Uni-Q for Emmaljunga eller dem fra Odder jeg ikke lige kan huske hvad hedder - de skulle fylde mindre og kunne slåes meget sammen.

Ellers er der jo kombi-vogne som Per definition fylder mindre - men de må ikke bruges til sovevogne i alle kommuner i dp og vuggestue, så det skal jo også med i overvejelserne.

Men hvad er jeres behov - udover at være i en 208???

Ift træk - så ER det rigtig rart at have!!! Men det koster kassen at få sat på, og bilen skal derefter omsynes - bare hvis du ikke vidste det :-)

En kombi vogn er helt udelukket. Det skal være en vogn barnet kan ligge i frem til det skal i børnehave. Og den vi havde var 97 cm og næsten for lille til vores datter. Vi hat ikke den vogn mere. Vi solgte den i foråret efter at have prøvet på nr to i et år. Og da min søster var to år om at lave deres så ville jeg ikke have vognen stående da vi ikke kunne opbevare den. Vi ærgrer os så nu over den er solgt. Men vi ville stadig ikke kunne have den i bilen.

Egentlig er stellet ikke som sådan et problem, det er faktisk selve kassen. Dem kan ikke være i bagagerummet da den jo ofte fylder meget mår stellet også er der,

Vores behov er en barnevogn barnet kan være længe i. Den skal med når vi skal nogen stede, feks ud til familie.

Vi kender en der kan sætte træk på. Det træk vi skal have koster 2700 kr og ja så skal bilen jo synes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når kassen bliver klappet sammen, så kan vores brio være i min mors lille bitte peugot :) prøv at tage i babysam/kære børn/ønskebørn og se hvad der kan være i bilen

Justme: hvis man selv kan sætte træk på bilen så koster det ikke specielt meget.. Mener at D købte træk for ca. 1500kr og så gav vi nok 550-750 kr for syn :) og det tog kun 2-3 timer for D at sætte det på bilen :)

Er brio en god vogn? Vi ved vi ikk køber den fra ny, da vi ikke synes der er grund til det når det er sidste barn.

Vi kan ikke selv sætte træk på len kender en der kan. Dog har han rådet os til et træk til 2700 kr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er brio en god vogn? Vi ved vi ikk køber den fra ny, da vi ikke synes der er grund til det når det er sidste barn.

Vi kan ikke selv sætte træk på len kender en der kan. Dog har han rådet os til et træk til 2700 kr.

Vi havde en brio i vores gamle 106 'er og jeg elskede den barnevogn den var bare så god og behagelig at køre med.

Hvis du ikke vil have sat krog på kan du også købe et stativ der hænger i toppen og bunden af bagklappen sådan et har vi og det fungerer super godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde en brio i vores gamle 106 'er og jeg elskede den barnevogn den var bare så god og behagelig at køre med.

Hvis du ikke vil have sat krog på kan du også købe et stativ der hænger i toppen og bunden af bagklappen sådan et har vi og det fungerer super godt.

Jeg vil egentlig gerne have krog på. Frygter bare når bilen skal synes de finder ting der skal laves.

Hvor har du købt det stativ? For vi havde et vi ikke kunne få til at virke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil egentlig gerne have krog på. Frygter bare når bilen skal synes de finder ting der skal laves.

Hvor har du købt det stativ? For vi havde et vi ikke kunne få til at virke

Det er jo lige det. Men jeg ville omvendt ikke turde køre mine børn rundt i en bil der ikke kunne gå gennem syn....

Vi har købt vores hos coops webshop. Trikckset er at få top stropperne tilpasset i længden, så stativet hviler rigtigt på ruden og så stramme ned med bundstropperne. Og så kun løsne bundstropperne når det tages af, for så er det lige til at hægte på næste gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det er jo lige det. Men jeg ville omvendt ikke turde køre mine børn rundt i en bil der ikke kunne gå gennem syn....

Vi har købt vores hos coops webshop. Trikckset er at få top stropperne tilpasset i længden, så stativet hviler rigtigt på ruden og så stramme ned med bundstropperne. Og så kun løsne bundstropperne når det tages af, for så er det lige til at hægte på næste gang.

Den fejler ikke noget. Og vi har også en mekaniker der tjekker den flere gange om året. Men jeg er bare sådan en der frygter der så vil være noget og det er skide dyrt at lave. Det eneste der har været galt siden vi fik den har været den har lækket olie. Og det er da til at komme over. Men i stedet for at sige der ikke er noget så tænker jeg automatisk negativt.

Ej den må vi lige kigge på. Frygter dog at tumpe 1 og 2 ikke kan finde ud af at sætte den på hi hi.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den fejler ikke noget. Og vi har også en mekaniker der tjekker den flere gange om året. Men jeg er bare sådan en der frygter der så vil være noget og det er skide dyrt at lave. Det eneste der har været galt siden vi fik den har været den har lækket olie. Og det er da til at komme over. Men i stedet for at sige der ikke er noget så tænker jeg automatisk negativt.

Ej den må vi lige kigge på. Frygter dog at tumpe 1 og 2 ikke kan finde ud af at sætte den på hi hi.

Ja sagtens forstå dig jeg frygter også altid de uforudsete udgifter...

Kommer i forbi København vil jeg gerne give en instruktion :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores Odder zip på x Dream stel kan sagtens være i bagagerummet på vores lille Opel Corsa 3-dørs :)

De er rigtig søde til ude hos forhandlerne at lade en prøve barnevognen i bilen, samt de generelt har en viden om hvilke af de små biler de passer i :)

Vi elsker vores Odder

Edit: vi fik sat træt på vores og er rigtig glade for det - af og til hænger vi stellet bagpå - vi har købt et lækkert stativ i Bilka hvor det bliver låst godt fast, så vi ikke skal være nervøse for det Kure rundt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores Odder zip på x Dream stel kan sagtens være i bagagerummet på vores lille Opel Corsa 3-dørs :)

De er rigtig søde til ude hos forhandlerne at lade en prøve barnevognen i bilen, samt de generelt har en viden om hvilke af de små biler de passer i :)

Vi elsker vores Odder

Vores Odder zip på x Dream stel kan sagtens være i bagagerummet på vores lille Opel Corsa 3-dørs :)

De er rigtig søde til ude hos forhandlerne at lade en prøve barnevognen i bilen, samt de generelt har en viden om hvilke af de små biler de passer i :)

Vi elsker vores Odder

Kan være vi må ud og prøve selv om vi ikke køber en fra ny. Må dog sige jeg ikke er så vild med odders design. Men det er jo bare en smagssag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan være vi må ud og prøve selv om vi ikke køber en fra ny. Må dog sige jeg ikke er så vild med odders design. Men det er jo bare en smagssag

Man må jo godt prøve selvom man ikke køber ;) kunne jo ske I skulle have betænkningstid :)

Ja barnevogne er nok en smagssag - de ligner hinanden i mine øjne medmindre de virkelig er markant anderledes :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov og så fik vi sat træk på for kun 4500 kr inkl moms, hvilket var noget mere overkommeligt end ny bil ;)

At vores vil så har valgt at kapitulere her et år senere så vi har måtte købe en ny, er noget helt andet :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov og så fik vi sat træk på for kun 4500 kr inkl moms, hvilket var noget mere overkommeligt end ny bil ;)

At vores vil så har valgt at kapitulere her et år senere så vi har måtte købe en ny, er noget helt andet :(

Nej heldigvis må man gerne se prøve og tænke over det hi hi.

Jeg vil også nødig udskifte min bil med en ny. Og vi ved vi stopper ved to børn og det kan der sagtens være der i.

Argh for Søren. Det er jo hvad der kan ske. Og når man sætter nyt træk på eller andet så går man jo ikke lige ud fra den ikke holder så længe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan være vi må ud og prøve selv om vi ikke køber en fra ny. Må dog sige jeg ikke er så vild med odders design. Men det er jo bare en smagssag

Du kan jo selv designe farver og kantbånd på Odder. Vores odder zip på x Dream stel kan være i vores lille Fiat punto 3-dørs. Vi valgte en Odder da barnevognen var billigere end en ny bil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan jo selv designe farver og kantbånd på Odder. Vores odder zip på x Dream stel kan være i vores lille Fiat punto 3-dørs. Vi valgte en Odder da barnevognen var billigere end en ny bil.

Men så koster den til gengæld også kassen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men så koster den til gengæld også kassen ;)

Vi har bestemt os for vi ikke vil kæbe en ny barnevogn når vi ved vi ikke vil have flere børn efter den her. Og det er bare selve vognen jeg ikke bryder mig om. Kan ikke rigtig sætte ord på hvad det er

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER