Max1979

Kvalme hvornår stopper det???????

10 indlæg i dette emne

Jubiiiiiiiiiiiiii Jeg er gravid en længe og ønsket graviditet

Men har lige nu svært ved at glæde mug over noget da min endeløse kvalme og madlede overskygger ALT

Jeg er i 9+2 og ved snart ikke hvad jeg skal gøre Jeg får kvalme bare jeg tænker på mad og prøver at tvinge mig selv til at spise. Før min graviditet spist jeg sundt og varieret nu er Hvidt brød den største mad gruppe der kommer i mig hvilket bekymre mig ift den lille mus der vokser i mig. For også lige at gøre det lidt sværere for mig har jeg absolut INGEN energi hvilket nok er fordi 1 jeg er gravid og 2 jeg lever af Hvidt brød og frugt

Jeg har det så dårligt over ikke bare at nyde at det endelig lykkes og frustreret over jeg ikke ved hvornår det ender

Nogen der har nogen gode råd?????

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

- b6 vitamin

- akupunktur

- seabands

- spis det du kan

- spis ofte og lidt ad gangen

- masser af søvn

Det er vist essensen af det jeg fik med fra Klinik for graviditetskvalme, da jeg gik der.

De fleste oplever bedring når de rammer andet trimester. Det gjorde jeg i min første graviditet. Denne gang skulle Burg forbi uge 20 før kvalme og malede rigtig forsvandt. Min appetit kan dog stadig være noget rod ind i mellem.

Hæng i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov, og tillykke med graviditeten :) :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet SeaBand armbånd? Dem bruger jeg og selvom de ikke tager det hele hver hang, så tager de i hvert fald lige toppen af kvalmen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit bedste råd:

Spis det du kan overkomme at spise. Lad være med at tvinge noget i dig.

Det er ok hvis du taber dig lidt fordi du ikke er sulten, det er også ok hvis du tager lidt ekstra på fordi boller med smør er det du kan klare!

Virkelig! Prøv at gør livet lidt nemmere for dig selv. Forhåbentligt går det over snart og så kan du igen være super sund og gøre alt muligt rigtigt. Ingen tager skade af boller til aftensmad, hver dag. Det er ok!

PS: første graviditet forsvandt min kvalme 40+4 da drengen kom ud, anden gang 15-16 stykker - sådan næsten i hvert fald ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For det meste går det over omkring uge 12 for de fleste! Selv havde jeg kvalme begge gange fra uge 7 til uge 11 ca.

spis hvad du har lyst til og husk at drikke en masse - det er vigtigt, at man ikke bliver dehydreret. Nyd at du ikke har børn i forvejen og derfor kan hvile mere, når du er hjemme!

Jeg havde også glæde af B6-vitamin.

Det er bare mega hårdt med det kvalmehejs! Det er dog det hele værd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder meget som jeg har haft det. Mit er næsten lige stoppet (er 17+4). Jeg havde egentlig opgivet og troet det ville vare tiden ud, men det er gudskelov mere eller mindre ovre. Der er stadig lidt madlede tilbage, og jeg har det desværre stadig lidt svært med grønsager, men det er klart bedre.

Så hæng ud og forsøg at nyd graviditeten så godt du kan

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kvalme forsvandt omkring 5-6 måned.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så længe du ikke taber dig voldsomt og så længe du får væske (og kan holde det nede), så skal bebsen nok få det den skal have.

Med hensyn til hvad der kan hjælpe er det meget forskelligt fra person til person. Nogle har gavn af seabands, jeg fik akupunktur mod min kvalme i sidste graviditet.

Mht mad, så prøv mandler eller saltlakrids. Små portioner i løbet af dagen kan også hjælpe.

I første graviditet forsvandt min kvalme 18 uger henne, i anden graviditet 26 uger henne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I første graviditet forsvandt kvalmen omkring uge 12. I denne forsvandt det værste omkring uge 17 men lider stadig af det engang imellem. Især halsbrand er slemt stadig :(

I denne graviditet har jeg levet af grøntsager og frisk frugt i starten da kvalmen var værst.

De råd Fru Nielsen har skrevet har jeg også benyttet mig af

Orv - og tillykke :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER