My love

Læge undersøgelse

7 indlæg i dette emne

Jeg ringede i dsg til lægen for at få tid til læge undersøgelse.

Jeg er i morgen 5 uger henne og der er lang ventetid ved vores læge.

Sekretæren jeg snakker med siger så at man først skal have taget blodprøve ved sygeplejersken (skal jeg i næste uge) for at bekræfte graviditeten. Derefter skal vi så aftale en tid hvor jeg skal til læge.

Det undre mig lidt. For ved første graviditet sagde den gamle læge at var testen positiv så var det det der gjaldte. Ved i hvorfor man skal have taget blodprøve nu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Blodprøve er for at tjekke nogle forskellige ting, fx om man har haft lussingesyge. Kan ikke lige huske, hvad de ellers tjekker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blodprøve er for at tjekke nogle forskellige ting, fx om man har haft lussingesyge. Kan ikke lige huske, hvad de ellers tjekker :)

Den tager de først når jeg er 8-9 uger henne sagde hun. Samtidig med lægeundersøgelse. Men denne her blodprøve tager de for at bekræfte graviditet hvilket jeg synes er lidt underligt da testen jo viser jeg er gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik aldrig taget nogen blodprøve før lægesamtalen. Det må vist være forskelligt fra lægehus til lægehus :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er lidt noget pjat at tage blodprøve for at bekræfte graviditet, så kan godt forstå du undres  ;) Om man måler HCG på en sticks i urin eller i en blodprøve er jo det samme. Du må bare op og tage imod stikket og trække på skuldrene af det  ^_^ Det er selvfølgelig lidt irriterende at skulle en ekstra tur til lægen hvis det passer dårligt med job...

Og TILLYKKE med lillebrøster!  :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik aldrig taget nogen blodprøve før lægesamtalen. Det må vist være forskelligt fra lægehus til lægehus :)

Min gamle læge gjorde det heller ikke. Og min søster som var gravid for et år siden havde heller ikke prøvet det. Og vi har samme læge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er lidt noget pjat at tage blodprøve for at bekræfte graviditet, så kan godt forstå du undres ;) Om man måler HCG på en sticks i urin eller i en blodprøve er jo det samme. Du må bare op og tage imod stikket og trække på skuldrene af det ^_^ Det er selvfølgelig lidt irriterende at skulle en ekstra tur til lægen hvis det passer dårligt med job...

Og TILLYKKE med lillebrøster! :biglove

Heldigvis passer det fint nok ind i forhold til skole. Men synes det er lidt spild når man har testet. Me. Skidt jeg tager det med og håber ikke på for lang ventetid.

Og tusinde tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER