skruk

sushi

20 indlæg i dette emne

Har besluttet at vi skal på date og kan se at wasabi sushi har en kampagne snart :) men jeg har aldrig smagt sushi,så hvor mange stykker skal man have og nogle bestemte slags? Obs. Jeg ammer stadig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi plejer at bestille en bakke med 32 stk til to mennesker :)

Jeg ville sørge for at få lidt forskelligt, så du får smagt mest muligt ;) så nogle maki ruller, inside out, nigiri, evt hoso maki (dem er jeg ikke så vilde med. For meget tang, for lidt fisk).

i forhold til amning er det samme forholdsregler som under graviditeten. Undgå for meget rovfisk som eks tun. Jeg mener at mængden af rovfisk, som er "tilladt" på ugebasis, svarer til ca. 2 stk nigiri med tun. :)

Uh, bliver helt misundelig :P

Edit # åh, og tangsalat! Mmm.. ej, nu stopper jeg :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg spiser det til aften sammen med Brian er 32 lige i underkanten, men hvis det er frokost med en veninde, deler vi gerne 32 (eller 24 + edamame bønner og/eller tangsalat).

Det kommer dog også lidt an på, hvilke stykker det er. Dragon Rolls og futomaki er lidt større end de andre. Og omvendt kan man nogle gange få ruller, hvor der kun er fx agurk i, og de mætter selvfølgelig ikke så meget :)

Jeg er i øvrigt ikke så meget til nigiri, jeg synes de er lidt kedelige. Så hellere rullerne, de er så flotte :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lol tak for svar, selvom det for mig er total volapyk :( hvis jeg køber 40 stk burde det være nok?

Har I lyst til at beskrive indholdet i dem I er helt vilde med?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe jeg tror sushi er ret meget learning by doing :lol :kram2 Og jeg tænker at 40 er rigeligt. :)

Mine yndlings, uh den er svær... Jeg fik engang en med kylling og tranebær, det var lækkert. Dem med laks eller rejer kan jeg næsten også altid lide, om de så er med grøntsager, wasabi, philadelphia, hvidløg eller andet. Tun med mango er også godt, men selvfølgelig ikke helt gravid/amme-venligt. Jeg er ikke så vild med crabstick :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal i ud? For ellers har sushisushi buffet hver dag til 249.. der var vi inde i mandags, og det var faktisk rigtig godt! :sandie

Så kan i jo smage lidt forskelligt..

 

Tjeneren fortalte derinde, at hun lige havde haft en kunde med en pige på 5 der havde spist 27 (!!) stykker sushi…. Så godt var det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal i ud? For ellers har sushisushi buffet hver dag til 249.. der var vi inde i mandags, og det var faktisk rigtig godt! :sandie

Så kan i jo smage lidt forskelligt..

Tjeneren fortalte derinde, at hun lige havde haft en kunde med en pige på 5 der havde spist 27 (!!) stykker sushi…. Så godt var det ;)

Haha sej unge :D Måske vi skulle lade Valdemar smage sushi igen snart? :chin: Sidste gang nulrede han bare fisken ud og åd den :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha sej unge :D Måske vi skulle lade Valdemar smage sushi igen snart? :chin: Sidste gang nulrede han bare fisken ud og åd den :lolhit

 

Klog dreng.. Det er også det bedste! :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu fandt jeg lige menukortet fra vores lokale pusher frem :p Så kan jeg da lige gennemgå mine favoritter :D

Futomaki:

- laks, agurk, flødeost

- dybstegt kylling, salat, forårsløg, chilimayo, agurk

- tun, tangsalat, agurk, chilimayo, forårsløg

- laks, forårsløg, salat, asparges, chilimayo

Af hosomaki er jeg glad for dem bare med grønt.

Uramaki:

- Dybstegt hvid fisk, chilimayo, agurk, forårsløg, sesam.

- tun, mango, avocado, forårsløg, agurk, sesam.

- laks, flødeost, avocado, basilikumblade, agurk, sesam, lakserogn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må vist snart ha smagt det dersens sushi ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Klog dreng.. Det er også det bedste! :lol

Ja men så kan han sgu lige så godt få et stykke fisk bare ;) (Det spiser han så også gerne :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu fandt jeg lige menukortet fra vores lokale pusher frem :p Så kan jeg da lige gennemgå mine favoritter :D

Futomaki:

- laks, agurk, flødeost

- dybstegt kylling, salat, forårsløg, chilimayo, agurk

- tun, tangsalat, agurk, chilimayo, forårsløg

- laks, forårsløg, salat, asparges, chilimayo

Af hosomaki er jeg glad for dem bare med grønt.

Uramaki:

- Dybstegt hvid fisk, chilimayo, agurk, forårsløg, sesam.

- tun, mango, avocado, forårsløg, agurk, sesam.

- laks, flødeost, avocado, basilikumblade, agurk, sesam, lakserogn

Shit det lyder lækkert!! :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Shit det lyder lækkert!! :mam

Det er også en sindssygt god sushi boks vi har i Skive. De er virkelig dygtige. Men vi bruger nemt over 500 kr, fordi vi bare aldrig kan klare os med deres allerede sammensætte menuer - men jeg gider bare ikke alle de california rolls fx.

De har også gode børnemenuer med både sushi og andre ting som kylling på spyd, kødboller og sådan. Alt sammen rigtig lækkert og asiatisk og ikke fesen børnemenu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine must-haves er:

Ura Maki med crispy ebi og avocado

Futo Maki med laks, chili, forårsløg og avocado

Hoso Maki med tun og koriander (god sammen med chilimayo)

Nigiri med tun og laks

 

Ej, nu bliver jeg helt sulten :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu fandt jeg lige menukortet fra vores lokale pusher frem :p Så kan jeg da lige gennemgå mine favoritter :D

Futomaki:

- laks, agurk, flødeost

- dybstegt kylling, salat, forårsløg, chilimayo, agurk

- tun, tangsalat, agurk, chilimayo, forårsløg

- laks, forårsløg, salat, asparges, chilimayo

Af hosomaki er jeg glad for dem bare med grønt.

Uramaki:

- Dybstegt hvid fisk, chilimayo, agurk, forårsløg, sesam.

- tun, mango, avocado, forårsløg, agurk, sesam.

- laks, flødeost, avocado, basilikumblade, agurk, sesam, lakserogn

Hvad dækker begreberne futomaki og uramaki over?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad dækker begreberne futomaki og uramaki over?

 

Ura Maki er en inside-out. Altså der er ris yderst.

Futo Makien er bygget op på samme måde som ura maki, men har blot tang yderst.

Hoso Maki er en lille rulle, bygget op på samme måde som futo makien, bortset fra at der ikke er så meget fyld i hoso makien.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Betyder futomaki ikke "stor maki"? Det mener jeg, at jeg engang fik forklaret og futo'erne er altid større (og til gengæld 6 stk istedet for 8) i vores lokale sushibiks :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Betyder futomaki ikke "stor maki"? Det mener jeg, at jeg engang fik forklaret og futo'erne er altid større (og til gengæld 6 stk istedet for 8) i vores lokale sushibiks :)

 

Futo betyder stor, ganske rigtigt, men der burde ikke være forskel i størrelsen på en futo maki og en ura maki. Så er det en lokal afveksling :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tager altid på running sushi når det er, så jeg kender sket ikke navnene.. Men jeg elsker bare dem med dybstegte rejer :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Futo betyder stor, ganske rigtigt, men der burde ikke være forskel i størrelsen på en futo maki og en ura maki. Så er det en lokal afveksling :)

Det er vel også i forhold til hoso maki den hedder futo maki. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER