chris27

Tidlig scanning, 2 hjerteblink

11 indlæg i dette emne

Hej alle sammen, 

Min mand og jeg har netop været til tidlig scanning, da vi er blevet gravide ved hjælp af IUI. Er 7 uger henne og der var et fint hjerteblink, eller det vil sige at der var 2!! 

Der var en lille "peanut" og en lille halv "peanut". Lægen sagde at det var meget normalt at kvinder danner to og den ene går til grunde. Det vil sige at jeg skal til scanning igen om en uge. 

Er der nogen af Jer der har prøvet dette og endt med tvillinger. Er helt rundt på gulvet.. Han sluttede af med at sige at der var 80 % chance for at den blev til noget. I min verden er det rimelige store odds. Men den var jo en del mindre end den anden, men havde hjerteblink. 

Ved slet ikke hvad jeg skal tænke eller føle. Har tudet siden jeg kom  hjem. 

Kom gerne med Jeres erfaringer. 

 

Hilsen C

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var ikke til nogen tidlig scanning så har ingen erfaring der, men har i dag to skønne drenge på næsten 9 mdr.

Men er der hjerteblink så vil jeg mene at det er en stærk lille peanut.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ingen erfaring, men krydser fingre for at begge hjerteblink bliver til noget!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster fik tvillinger :) Den ene var i laaaang tid, meget mindre end den anden. Det var først ved nakkefold, at den "lille" var begyndt at indhente :) Det viste sig at den lille var en pige, og den store en dreng :D I dag er de sunde og raske - pigen dog stadigvæk mindre end drengen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi så hjerteblink i uge 7 og fik også af vide, at den ene graviditet kunne gå til grunde. Begge graviditeter var dog næsten alderssvarende, tror de blev målt til 2-3 dages aldersforskel og det fortsatte i de senere tidlige scanninger.

Kan godt huske følelsen af, at stå i et vadested mellem scanningerne og håbe det bedste. Hvordan har i det chok/glæde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du været til ny scanning? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov ja har slet ikke fået skrevet. Var til ny scanning igår og jeg overgår nu, til det som klinikken sagde "almindelig gravid". Det vil sige at jeg først skal scannes igen ved NF og jeg nu er er 8 uger plus 3 dage henne med to ligestore bebs på næsten 2 cm i maven ;-)

Så vi skal til at vende os til tanken om 2 babyer ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

:yay Stort tillykke med det!!! Ja, man skal lige vænne sig til tanken ;) Håber du får en fantastisk graviditet!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov ja har slet ikke fået skrevet. Var til ny scanning igår og jeg overgår nu, til det som klinikken sagde "almindelig gravid". Det vil sige at jeg først skal scannes igen ved NF og jeg nu er er 8 uger plus 3 dage henne med to ligestore bebs på næsten 2 cm i maven ;-)

Så vi skal til at vende os til tanken om 2 babyer ;-)

Tillykke - ja det er noget man skal vende sig til. Men det er altså skønt at have tvillinger og se det bånd de bare har sammen.

Hvis du er på facebook, så søg om optagelse i den lukkede gruppe der hedder "tvillingegruppen", den har jeg været meget glad for.

Skulle du have nogen tvillingespørgsmål, så skriv endelig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er i søde alle sammen ;-)

Syntes jeg har haft en lidt hård opstart med meget kvalme og dertil hørende. I søndags fik jeg voldsomme smerter i lyske og lænd, men det gik heldigvis over igen. Man skal lige vende sig til sin nye status og det samme skal kroppen. ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER