MaleneB

Klapvogn hvornår?

6 indlæg i dette emne

Hvornår skifter / skiftede I over til klapvogn?

Vi har en emmaljunga duo edge vogn - dvs først barnevognsdel og siden skifter man over til klapvognsdel.

Freya er fyldt 6 måneder nu men kan stadig ikke sidde uden støtte. Hun kan stadig sagtens være i barnevognen så den bruger vi stadig.

Men ja, hvornår fandt I det praktisk at skifte over?

Og er de gode at sove i (tror I)? Vores kan lægges helt ned, men det er jo ikke på samme måde en madras som i barnevognen, så tænker bare om den er rar for barnet at ligge i..

Tja.. Er vel bare nysgerrig. Så håber der er nogen der har lidt erfaring/meninger de vil dele ud af. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi begyndte at bruge klapvogn da Theodor var omkring 8 mdr. mener jeg. Men vi brugte også stadig barnevogn meget.

Nu er han 2,5 år og vi bruger barnevogn til lur og klapvogn til tur. Synes ikke der som sådan er et skifte. Jeg synes ikke nødvendigvis at klapvognen skal erstatte barnevognen.

I en periode kunne Theodor sove lur i sin klapvogn når vi var på tur. Nu er han så stor at det skal være barnevognen for at han ligger ordentligt. Og med tur mener jeg fx weekend hos farfar eller andet. På endagsturer har vi ikke barnevogn med. Så springer han bare lur over.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne ikke undvære det ene frem for det andet :chin:

Vi brugte klapvogn fra 8-9 mdr men sideløbende med barnevognen. Det er mange timer de skal sove middagslur så personligt ville jeg vægte en god ligge bund til hverdag.

I DP/vuggestue må de ikke bruge klapvogne som barnevogne. Men hvis nu der er barnevogn/krybbe i institution kan i måske bare putte i sengen til lur derhjemme, og så de gange i er ude ville der jo ikke ske det store ved at sove i klapvogn der ligger ned.

Men det er bare mine umiddelbare tanker :chin:

Personligt ville jeg ikke undvære barnevognen før de kan sove inde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I bekræfter mig jo mest i de tanker jeg allerede har. :) tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fra 8 mdr, brugte derefter kun barnevogn til lur i haven, aldrig på tur

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gik over til klapvogn ved 6-7 mdr. Andrea sad helt stabilt der. Vi brugte barnevognen meget begrænset efter det. Hun har sovet massevis af lure i klapvognen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER