Guest

Lasagne/pastafad

5 indlæg i dette emne

Jeg har en del færdig bolognese liggende i fryseren, som bare venter på at blive brugt. Tænkte på at lave lasagne, men har ingen lasagneplader og orker egentlig ikke lige at tage og handle i dag. Men har i stedet en pakke frisk pasta liggende i køleskabet. Kan man egentlig ikke bare bruge det i stedet for og så lave det til et pastafad? :blush Havde det været tørret pasta havde jeg gjort det, men bliver i tvivl om det bliver godt med frisk pasta?  :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det tro jeg godt man kan. Ville nok tilsætte ekstra væde til kødsovsen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan sagtens bruge frisk pasta i stedet. Jeg laver nogle gange en ret med frisk pasta, krydrede oksekødsfrikadeller, tomatsovs og bechamelsovs i fad med ost på toppen, og det bliver i hvert fald spist med velbehag :D Jeg koger pastaen først, men har ikke prøvet ikke at gøre det, så det ved jeg ikke, om det kunne fungere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tro jeg godt man kan. Ville nok tilsætte ekstra væde til kødsovsen.

 

 

Du kan sagtens bruge frisk pasta i stedet. Jeg laver nogle gange en ret med frisk pasta, krydrede oksekødsfrikadeller, tomatsovs og bechamelsovs i fad med ost på toppen, og det bliver i hvert fald spist med velbehag :D Jeg koger pastaen først, men har ikke prøvet ikke at gøre det, så det ved jeg ikke, om det kunne fungere.

 

Har lige sat fadet i ovnen og umiddelbart ser det lovende ud. Kogte dog ikke pastaen på forhånd, da jeg heller aldrig gør det med tørret pasta. Tror det bliver for "udkogt", hvis jeg gør det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi lave bogen gange lasagne med friske lasagneplader, så er sikker på man også kan lave det med frisk pasta.

Vi koger heller ikke pladerne før brug. Hverken de friske eller tørrede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER