My love

Overvægt og gravidtitet

13 indlæg i dette emne

Er der nogle af jer der var overvægte ved graviditet?

Ved den første vejede jeg 92, tabte mig så 8 kg de første tre mdr, men tog derefter de 8 kg på igen plus 20 kg. De to kg blev smidt ret hurtigt efter fødsel. Og det tog mig et år at smide resten.

I dag vejer jeg desværre 98 kg. Og kæmper med at få dem væk, men det er skide svært. Men tænker over hvad jeg spiser og sørger for ikke at spise usundt til hver dag. Og taber mig da også ganske langsomt.

Ved første graviditet blev jeg to gange tjekket for graviditets sukkersyge. Heldigvis var der ikke noget.

Jeg er bare så bange for at blive kæmpe ved næste graviditet. Og vil gerne bagefter hurtigt tabe mig. Skal siges til den tid vil jeg ikke skulle tage hensyn i forhold til amning da den næste får flaske. Amningen var nemlig en stor fiasko for mig sidst.

Men vil meget gerne hører erfaringer omkring overvægt og graviditet. Og hvordan i tabte jer efterfølgende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan ikke hjælpe dig men vil da bare lige give dig et klap med på vejen og heppe på at du kan tabe dig  :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke hjælpe dig men vil da bare lige give dig et klap med på vejen og heppe på at du kan tabe dig  :goodluck

Hvor er du sød :) mange tak.

Vi går i gang om en lille måned, så taber nok ikke så meget inden men bare et par kg gør også lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg har været overvægtig i begge mine graviditeter... BMI på godt 30.

Hvad er det du gerne vil vide???

Egentlig bare om du var mere genert af det? Om det var nemt bagefter at tabe sig. Og om du tog meget, lidt på eller kunne holde vægten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er overvægtig, eller min BMI siger 30.

Jeg vedjede 92 kg, ved første vejning og konsultation, og er nu oppe på 102.

De første 3-4 mdr tabte jeg mig 5 kilo.

Og er så småt begyndt at tage på.

Men det meste er moderkage, barn, væske osv :)

Jeg har stadig over 1 måned til termin, og som sagt, må jeg tage 8 kg for at smide det hele igen, og jeg har tager 10 på.

Så det er to kilo for meget.

Min kost er varieret, men sund.

Men også med plads til at sende, ellers er det sørgeligt ag være gravid :)

Dog svømmer jeg 2-3 gange om ugen.

Så jeg får mig rørt, og jeg ikke har så ondt i ryggen.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogle af jer der var overvægte ved graviditet?

Ved den første vejede jeg 92, tabte mig så 8 kg de første tre mdr, men tog derefter de 8 kg på igen plus 20 kg. De to kg blev smidt ret hurtigt efter fødsel. Og det tog mig et år at smide resten.

I dag vejer jeg desværre 98 kg. Og kæmper med at få dem væk, men det er skide svært. Men tænker over hvad jeg spiser og sørger for ikke at spise usundt til hver dag. Og taber mig da også ganske langsomt.

Ved første graviditet blev jeg to gange tjekket for graviditets sukkersyge. Heldigvis var der ikke noget.

Jeg er bare så bange for at blive kæmpe ved næste graviditet. Og vil gerne bagefter hurtigt tabe mig. Skal siges til den tid vil jeg ikke skulle tage hensyn i forhold til amning da den næste får flaske. Amningen var nemlig en stor fiasko for mig sidst.

Men vil meget gerne hører erfaringer omkring overvægt og graviditet. Og hvordan i tabte jer efterfølgende

Jeg har ikke erfaring med overvægt.

Men studser lidt over, at du på forhånd vælger amningen fra pga. at det gik i vasken sidst. Hvordan kan det være?

Jeg tænker, at der er jo ikke to forløb, der er ens. Måske kan du sagtens få et godt forløb denne gang? Måske med hjælp fra en ammevejleder?

Nu ved jeg jo ikke, hvad der ligger til grund, det kan også være, du slet ikke har lyst til at amme. Synes bare det er ærgerligt, hvis du egentlig gerne ville, men "bare" tænker at du ikke kan. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen jeg endte i min første graviditet med at tage... tror det var 15 kg på. hvoraf ihvertfald de 8 kg var ren væske - muligvis mere. Efter fødslen raslede det af mig, og jeg mener det var ca 2 mdr efter fødslen, vejede jeg ca 5 kg mindre end da jeg blev gravid. Skal så også lige tilføjes at de første maaange uger tog jeg ikke på, men tabte mig lidt indtil ca uge 25-ish - og så kom væsken.

Men jeg tror også det har haft en indvirkning at jeg ammede delvist i 3 mdr. Ihvertfald kom kiloene pænt hurtigt på igen efter jeg stoppede med at amme (grundet manglende mælkeproduktion) og da jeg blev gravid denne gang, 2 år og 3 mdr efter fødslen vejede jeg ca 8 kg mere end ved første graviditet.

Pt er jeg i uge 20, og har umiddelbart ikke rigtig taget på endnu. Jeg sviger lidt mellem -1 kg og + 400 g, alt efter væske og tarm-tilstanden.

Egentlig har jeg ikke været generet at overvægten... Jeg ved ikke om det er overvægtens skyld at jeg har tendens til forhøjet blodtryk som gravid, men det er egentlig eneste gene.

Gør du noget for ikke at tage på? Tænker her om du tænker over hvad du spiser?

Og må jeg være fræk og spørge om din vægt.

Jeg er selv virkelig i vildrede. Har prøvet længe at tabe mig men uden held. Ved det her bliver den sidste. Og vil gøre alt for at passe på vægten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er overvægtig, eller min BMI siger 30.

Jeg vedjede 92 kg, ved første vejning og konsultation, og er nu oppe på 102.

De første 3-4 mdr tabte jeg mig 5 kilo.

Og er så småt begyndt at tage på.

Men det meste er moderkage, barn, væske osv :)

Jeg har stadig over 1 måned til termin, og som sagt, må jeg tage 8 kg for at smide det hele igen, og jeg har tager 10 på.

Så det er to kilo for meget.

Min kost er varieret, men sund.

Men også med plads til at sende, ellers er det sørgeligt ag være gravid :)

Dog svømmer jeg 2-3 gange om ugen.

Så jeg får mig rørt, og jeg ikke har så ondt i ryggen.. :)

Hold da op det er flot du ikke hat taget mere på. Har du af læge eller jm fået noget hjælp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke erfaring med overvægt.

Men studser lidt over, at du på forhånd vælger amningen fra pga. at det gik i vasken sidst. Hvordan kan det være?

Jeg tænker, at der er jo ikke to forløb, der er ens. Måske kan du sagtens få et godt forløb denne gang? Måske med hjælp fra en ammevejleder?

Nu ved jeg jo ikke, hvad der ligger til grund, det kan også være, du slet ikke har lyst til at amme. Synes bare det er ærgerligt, hvis du egentlig gerne ville, men "bare" tænker at du ikke kan. :)

Det skyldes simpelthen at jeg ikke føler jeg fik nok hjælp. Jeg spurgte gentagne gange da vi var indlagt om det var rigtig. For jeg følte ikke hun fik det hun skulle. Og følte noget var forkert. Hver gang sagde de det så fint ud.

Det var et helvede og jeg hadede hver amning. Jeg ved godt det ikke vil være ens med den næste. Men jeg føler slet ikke for det. Og hvem skal kunne hjælpe mig når ikke en gang sygehuset kunne. Og næste gang ryger jeg hjem efter 6 timer.

Med et barn i forvejen så vil jeg ikke ønske at havne i samme situation igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næh, spiser som jeg gjorde inden graviditeten. Forsøger st tænke lidt over ikke at spise for meget sukker, men det er nogenlunde det.

Jeg vejer pt 84,8 kg, og jeg er 160.

Det er nok også bare det man umiddelbart skal gøre.

Okay ja. Jeg er 170 og vejer 98. Så vi svarer sikkert nogenlunde til det samme.

Jeg må bare hoppe ud i det og satse på det nok skal gå. Hvis det går som første gang så lever jeg af frugt de første tre mdr

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i denne graviditet kommet i overvægt kategorien. Jeg er 16 uger nu og har tabt 2 kg. Har lidt meget af kvalme og har primært spist rå grøntsager og frugt. Jeg håber at kunne holde vægten bedre denne gang end sidst ved at spise mere grønt og frugt. Sidste gang tog eg 23 kg på men tænkte heller ikke over hvad jeg spiste. Jeg manglede stadig ca 12 kg da jeg havde født desværre :( Og efter graviditeten spiste jeg desværre heller ikke sundt så startvægten i denne graviditet var 8 kg højere end sidst (68 kg). Er 160 "høj"

Men planen er overordnet at holde mig aå meget som muligt for at overspise samt spise alt for mange kulhydrater...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i denne graviditet kommet i overvægt kategorien. Jeg er 16 uger nu og har tabt 2 kg. Har lidt meget af kvalme og har primært spist rå grøntsager og frugt. Jeg håber at kunne holde vægten bedre denne gang end sidst ved at spise mere grønt og frugt. Sidste gang tog eg 23 kg på men tænkte heller ikke over hvad jeg spiste. Jeg manglede stadig ca 12 kg da jeg havde født desværre :( Og efter graviditeten spiste jeg desværre heller ikke sundt så startvægten i denne graviditet var 8 kg højere end sidst (68 kg). Er 160 "høj"

Men planen er overordnet at holde mig aå meget som muligt for at overspise samt spise alt for mange kulhydrater...

Det lyder som en rigtig god plan. Og ved at spise sådan kommer du jo heller ikke til at mangle noget. Ej heller gør den lille.

Kvalmen er jo lidt et plus fordi den hjælpe så man ikke grov æder usundt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skyldes simpelthen at jeg ikke føler jeg fik nok hjælp. Jeg spurgte gentagne gange da vi var indlagt om det var rigtig. For jeg følte ikke hun fik det hun skulle. Og følte noget var forkert. Hver gang sagde de det så fint ud.

Det var et helvede og jeg hadede hver amning. Jeg ved godt det ikke vil være ens med den næste. Men jeg føler slet ikke for det. Og hvem skal kunne hjælpe mig når ikke en gang sygehuset kunne. Og næste gang ryger jeg hjem efter 6 timer.

Med et barn i forvejen så vil jeg ikke ønske at havne i samme situation igen.

Det lyder godt nok også hårdt. Det kan jeg godt forstå, du ikke har lyst til.

Der findes ammevejledere, man kan kontakte, hvis man har lyst. Der er La leche league danmark, ammenet og foreningen forældre og fødsel :) de er super søde, og ved enormt meget om amning, og de kan vist også komme i hjemmet, så man kan få vejledning "hands on" :)

Så ved du det i hvert fald, hvis du alligevel skulle have mod på at forsøge :)

Men som sagt, kan jeg godt forstå, at det har taget pusten fra dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER