Guest

Isbind?

26 indlæg i dette emne

Jeg tænker at vand bare bliver stift og ubehageligt??? Jeg fandt på Pinterest en amerikansk "padsikel" diy med noget aloe vera gel (der så grønt og syntetisk ud) og noget "witches hazel" som jeg ikke aner hvad er.

Nogen der har erfaring med det?

suger sådan et snasket bind overhovedet noget som helst? Og hvad med blære betændelse? Og er det overhovedet behageligt??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Genialt, jeg elskede det :) Jeg lavede nogle af brun sæbe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skruk hvordan lavede du dem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det faste brune sæbe i to fryseposer. GAFFA rundt langs kanten og så h fryseren :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det faste brune sæbe i to fryseposer. GAFFA rundt langs kanten og så h fryseren :)

Hvordan brugte du dem? Tænker at direkte på blødende "huha" er både ulækkert og for koldt og under bind gør det vel ingen forskel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan brugte du dem? Tænker at direkte på blødende "huha" er både ulækkert og for koldt og under bind gør det vel ingen forskel?

Jeg brugte dem på mit kejsersnitsar, men jeg ville putte det under bindet, aldrig, aldrig direkte mod huden! Det giver forfrysninger :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte dem på mit kejsersnitsar, men jeg ville putte det under bindet, aldrig, aldrig direkte mod huden! Det giver forfrysninger :(

Men så hjælper de vel ikke rigtig? Bind (i den kaliber man har brug for efter fødsel) er jo ret store og tykke :chin:

Jeg tænker også forfrysninger og hvis det er vand så skarpe isflager! Jeg undres :chin: :chin: :chin:

Altså jeg havde ikke nogen sidste gang, savnede det ikke for anede ikke man kunne, så jeg kan jo nok sagtens undvære - MEN hvis nu det er så smart som det lyder... Det er bare det helt lavpraktiske i det :chin:

Men en pose med brun sæbe i fryseren er faktisk altid godt i nødstilfælde! Det tror jeg at jeg vil se om jeg ikke kan huske at få lavet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener der har været skrevet om dette før. Måske inde i øko?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener der har været skrevet om dette før. Måske inde i øko?

Det er ikke i øko :unsure

Jeg kan ikke finde ud af at søge fra mobilen :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke i øko :unsure

Jeg kan ikke finde ud af at søge fra mobilen :rolleyes

Heller ikke jeg :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak :kiss

Men må indrømme at jeg stadig er lidt tilbageholden med det! Blod og ispose med stofbleer/sokker om - ej jeg synes det lyder som en klam løsning det kan da umuligt holde på det det skal :unsure der må da være blod OVERALT? Med klumper :unsure

Husker i hvert fald det første halvandet døgn som et hvor blod og skift af bind og gennem blødning fyldte RET meget. Og det var da først da jeg kom hjem at blødningen ligesom blev mens agtig! Og der var det værste jo overstået!

Så kan bare ikke rigtig se det fungere optimalt i praksis? Nogen der kan forklare det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte den løsning med bind med vand på og så i fryseren. Jeg var rigtig glade for dem.

Man kan så lige bøje dem lidt inden man bruger dem, så de passer i "formen".

Jeg puttede dem ind i gamle rene sokker, som jeg så kunne smide ud bagefter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte den løsning med bind med vand på og så i fryseren. Jeg var rigtig glade for dem.

Man kan så lige bøje dem lidt inden man bruger dem, så de passer i "formen".

Jeg puttede dem ind i gamle rene sokker, som jeg så kunne smide ud bagefter.

Men sugede de nok? Jeg tænker at jeg blødte igennem et natbind på 30-45 min!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal have et stort bind udenpå. Det suger ikke lindrer kun

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal have et stort bind udenpå. Det suger ikke lindrer kun

Køler det nok? Tænker at hvis man har et tykt bind udenpå så er effekten vel begrænset?

Undskyld alle mine dumme spørgsmål :p jeg kan bare ikke vikle det oppe i mit hoved. På den ene side tænker jeg "EJ hvor smart pg godt tænkt" på den anden "hvordan er det liiige det er smart?"

Jeg gider ikke lave nogen hvis det er mere besværligt end praktisk og bekvemt nemlig ;)

Den opskrift jeg så på pinterest var med aloe vera gel og skulle ligges direkte på :chin: hvilket på den ene side giver mening fordi det lindrer på flere planer og på den anden side sikkert er lige til at fremprovokere en infektion.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du har en sportsskade putter man tit håndklæde om isen og det køler alligevel, så jeg tror på det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal have isbindet med en gammel strømpe om inderst og så det store bind yderst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal have isbindet med en gammel strømpe om inderst og så det store bind yderst :)

Jeg er nok blevet lidt sart :unsure Kan ikke forestille mig det fungerer mere end 5 min før det bare er et stort blodigt mess Down there?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå jeg tror jeg kommer frem til at isbind kan jeg klare mig uden :p det virker som noget der ikke vil fungere for mig! Efter styrtblødning efter MA skal der bare være "hold" på det og hvis det i mit hoved allerede er et problem nu, så bliver det nok aldrig rigtig godt ;)

Men det er helt sikkert nok mig der er lidt skæv på det område pga "blod traume".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes det lindrende lidt, men synes også det er lidt mærkeligt... Fik det på barselsgangen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men sugede de nok? Jeg tænker at jeg blødte igennem et natbind på 30-45 min!

Jeg brugte dem kun til lindring.

Havde det store bind udenom.

Man har kun isbindet på i max 30 min. Så køler det ikke længere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Brugte det kun en gang efter min første fødsel, synes ikke rigtig det virkede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte dem efter fødslen. Kunne ikke overskue dem den første dag, men anden dag var jeg total fan af dem.

Jeg puttede en stof vaskeklud rundt om og så havde jeg et af de store bind på udover.

Jeg synes det havde en lindrende effekt. Og lavede selv nogle da jeg kom hjem fra sygehuset.

Men blødte altså ikke så meget som du skriver om.

Stofkluddene kan jo bare smides ud bagefter, hvis ikke du vil vaske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER