skruk

Kan man tillade sig det?

44 indlæg i dette emne

Jeg har virkelig, virkelig ikke lyst til at sende Immanuel i dagpleje. Så jeg overvejer, at gå hjemme. Men det giver nogle etiske dilemmaer, som jeg vil høre, hvad I tænker om.

Vi bor til leje og da vores indkomst jo vil falde meget vil vi jo også stige i boligstøtte. Er det okay? Eller vil I mene vi ikke skal søge en ny boligstøtte, men blot tage den vi får nu.

Vi kommer til at skulle leve udelukkende på mandens su.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja selvfølgelig skal du søge den forhøjede boligstøtte! Jeg er ikke typen der mener man bare skal have, men hvis du har ret til det så søg! der spares jo også en masse samfundsmæssigt til daginstitution hvis du går hjemme med ham.

Der er nogen kommuner der betaler lidt hvis man går hjemme men langtfra alle. Mener det er Stephipigen der skrev om det på et tidspunkt (correct me if i am wrong :) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja selvfølgelig skal du søge den forhøjede boligstøtte! Jeg er ikke typen der mener man bare skal have, men hvis du har ret til det så søg! der spares jo også en masse samfundsmæssigt til daginstitution hvis du går hjemme med ham.

Der er nogen kommuner der betaler lidt hvis man går hjemme men langtfra alle. Mener det er Stephipigen der skrev om det på et tidspunkt (correct me if i am wrong :) )

Det er korrekt, desværre gør Aalborg kommune ikke :( vi har jo næsten fuld friplads nu, så tænker også, at det går ud på et :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser jeg ikke noget forkert i.

Så vidt jeg ved dækker brugerbetalingen på dagtilbud for 25 % af dn reele udgift. Så hvis du betaler fx 2500 for en dagpleje, så giver kommunen 7500 kr. Så det er jo ikke fordi det er en ren udgift for dem, at have dig til at gå hjemme. Selvfølgelig er der også noget manglende skatter fra løn eller andre faktorer, men jeg synes ikke du skal have dårlig samvittighed over at passe hjemme, og så tage imod den økonomiske støtte du bliver tilbudt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

J og d

Du må gerne slette! Der er en grund til, at det ikke ligger i det åbne fora!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser jeg slet ikke noget problem i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan slet ikke se noget problem i at du går hjemme, det er i hvert fald ikke noget du skal have dårlig samvittighed over :) husk hvis i er gift, så kan manden bruge dit fradrag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig kan du tillade dig det. Det er jo fuldt lovligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville jeg ikke have nogle kvaler ved. Det er jo fuldt lovligt og til gengæld sparer kommunen jo udgifterne til pasning :)

Kan I virkelig leve af mandens su? Det lyder godt nok vildt (men imponerende, hvis det kan lade sig gøre).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg slet ikke se problemet i! Det er kun det I er berettiget til du vil søge om jo... Så søg løs!!! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super! Så skal han bare overtales! Det bliver stramt, men havde ikke lige tænkt, at han også får mit fradrag, så det ser pludselig lysere ud :) hvordan foregår det, skal jeg ringe til skat eller hvordan?

Men hvad jeg kan se har vi 1000 kr til rådighed i mdr og vi bruger ca 800 lige for tiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

800? Hvordan dælen kan I leve for 800 om måneden?

 

Aner intet om regler eller andet, men hvis det er lovligt skal I da søge alt det støtte I kan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super! Så skal han bare overtales! Det bliver stramt, men havde ikke lige tænkt, at han også får mit fradrag, så det ser pludselig lysere ud :) hvordan foregår det, skal jeg ringe til skat eller hvordan?

Men hvad jeg kan se har vi 1000 kr til rådighed i mdr og vi bruger ca 800 lige for tiden.

Er det ikke i ugen i har det rådighedsbeløb? Ellers er det godt nok vildt hvis det er på månedsbasis.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

800? Hvordan dælen kan I leve for 800 om måneden?

Aner intet om regler eller andet, men hvis det er lovligt skal I da søge alt det støtte I kan.

Altså lovligt er det, det er mere det etiske i det :)

Jeg forstår det heller ikke helt, men det har været sådan i lang tid :unsure vi køber meget datovarer, Det er det eneste sted jeg lige tænker over det. Og selvfølgelig ikke økologisk :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må du undskylde, jeg har skyndt mig at slette :)

Men tænk over det jeg skrev :kram2

Tusind tak :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke i ugen i har det rådighedsbeløb? Ellers er det godt nok vildt hvis det er på månedsbasis.

Nej, det er i mdr :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det er i mdr :)

Det er godt nok imponerende :o Jeg forstår slet ikke hvordan det kan lade sig gøre :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er godt nok imponerende :o Jeg forstår slet ikke hvordan det kan lade sig gøre :wacko

Tak :D Det er sjovt, for jeg har nemlig svært ved at se, at man kan bruge mere end 3000 i mdr. Men vi lever sundt, får masser af grønt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det er i mdr :)

Så I lever for 800 kr om måneden til alt der hedder mad, husholdning, personlig pleje, apotek, tøj, sko, tandlæge, fritid, frisør, gaver etc? :unsure Det er godt nok vildt, hvis det er forstået rigtigt :o Jeg tror vi bruger omkring 8.000 kr. på de poster :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skruk, vil du ikke prøve at beskrive lidt mere, hvordan I gør? Jeg kunne godt bruge noget inspiration :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så I lever for 800 kr om måneden til alt der hedder mad, husholdning, personlig pleje, apotek, tøj, sko, tandlæge, fritid, frisør, gaver etc? :unsure Det er godt nok vildt, hvis det er forstået rigtigt :o Jeg tror vi bruger omkring 8.000 kr. på de poster :chin:

8000 :o hvordan Kan det lade sig gøre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Jeg er med på at vi sagtens kunne spare en del penge, men dog alligevel ikke leve for 800 kr pr mdr...

I er også et barn mere, vel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skruk, vil du ikke prøve at beskrive lidt mere, hvordan I gør? Jeg kunne godt bruge noget inspiration :)

Jo, selvfølgelig :) laver lige en separat tråd til det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8000 :o hvordan Kan det lade sig gøre?

Det kan det snildt ;)

Vi køber meget økologi og går generelt meget op i fødevarer/madlavning og miljø.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, selvfølgelig :) laver lige en separat tråd til det :)

Gør endelig det, jeg er også nysgerrig! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER