Fru SP

Majas løbetråd

84 indlæg i dette emne

Jeg skal som sådan ikke tabe mig, andet end de små 5 kg jeg mangler fra graviditeten. De sidder umiddelbart ret godt fast <_<

Jeg vil bare rigtig gerne i gang med at træne og få strammet kroppen op og få pulsen op. Det savner jeg helt vildt - jeg plejer joat cykle rigtig meget, på job hver dag, når jeg skal handle osv, men det er jo altså svært nu ;)

Det nemmeste og hurtigste (udover yoga, som jeg dyrker herhjemme også) er altså at begynde at løbe..

Jeg plejer ikke at være den store fan af det, men har tidligere for 4-5 år siden løbet noget. Jeg tvivler stadig på nogle dage om det nogensinde vil lykkes mig at komme op på de 5 km igen.. Men målet er at komme derop 5 km, 3 gange i ugen. Så :goodluck til mig ;)

Jeg har købt en app, som jeg synes virker god og løb igår tur nr 4 ud af 24. Jeg er desværre blevet en dag "forsinket" i forhold til ugerne pga dåb i lørdags og gæster i weekenden.

Jeg burde egentligt løbe tur nr 6 imorgen, men det er i stedet nr 5 :( Håber at få indhentet det inden længe, så ugerne passer med ugerne i appen ;)

Det er en blanding af at gå og løbe, men man starter og slutter altid med 5 minutters gang. Jeg tracker også mine løb på endomondo og det er den oversigt jeg lægger op herinde..

Anyways, jeg mangler et sted, hvor der er nogle der hepper på mig, og så det på en eller anden måde forpligter og jeg ikke bare stopper med det samme igen..

De første 4 ture kommer lige i de næste indslag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tur nr 1 - i alt løb 6x1 minut. Altså 6 minutter ud af 25 (hvoraf 10 er opvarmning og afslapning)

KUo0EA0.png

Det gik ok. Kunne godt mærke, at det er læææænge siden, men kunne sagtens løbe 1 minut uden problemer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tur nr 2 - i alt løb 8x1 minut. Altså 8 minutter ud af de 30 programmet er (hvoraf 10 er opvarmning og afslapning).

OQfJVAi.png

Gik også fint. Jeg havde ikke lige set at det var to gange løb mere idag, så jeg måtte finde på en sjov omvej, da jeg ellers ikke komme hjem før programmet var slut ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så gik der lige nogle dage, pga ømme lår, dåb, gæster osv.

Tur nr 3, magen til nr 2 - i alt 8x1 minut. Altså 8 minutters løb ud af 30 minutter program (hvoraf de 10 er opvarmning og afslapning)..

3mympYc.png

En rigtig god tur - 4 km :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Go go go! :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tur nr 4 - i alt løb 4x1,5 minutter og 2x1 minut. Altså 8 minutter ud af de 28 minutter programmet er (hvoraf 10 er opvarmning og afslapning).

vwx4pxZ.png

Idag gik ikke så godt. Der gik noget ged i programmet og jeg kom til at gå i den ene 1,5 minutters løb og prøvede at løbe ekstra på nogle andre tidspunkter. Det blev lidt noget rod og nok ikke så langt som jeg kunne. Men det blev dog en ok tid/km..

Jeg fik desuden lidt ondt i knæet, men det er væk igen her til aften, så jeg håber at det er fint i morgen aften, når jeg skal ud igen..

Imorgen er programmet det samme som det fra igår, så jeg er lidt spændt på hvordan det kommer til at gå :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Go go go! :super

Tak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hepper :glad :glad :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hepper :glad :glad :glad

Tak :kiss

Det er meget rart, at nogle vil heppe på mig, udover manden..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hepper også :yay

Hvilken app har du? Den lyder meget som min nemlig :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hepper også :yay

Hvilken app har du? Den lyder meget som min nemlig :chin:

Den hedder 5K runner :8:

Og tak :kiss Så kan vi heppe på hinanden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den hedder 5K runner :8:

Og tak :kiss Så kan vi heppe på hinanden ;)

Så er det den samme :) Jeg nåede dog kun to løbeture, så jeg må vist hellere starte forfra. Jeg synes, at progressionen er en smule voldsom. Jeg tænker i hvert fald, at jeg må tage nogle af turene to gange, så jeg når det ikke på otte uger. Men min grundform er godtnok også noget, der minder om ikke-eksisterende :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det den samme :) Jeg nåede dog kun to løbeture, så jeg må vist hellere starte forfra. Jeg synes, at progressionen er en smule voldsom. Jeg tænker i hvert fald, at jeg må tage nogle af turene to gange, så jeg når det ikke på otte uger. Men min grundform er godtnok også noget, der minder om ikke-eksisterende :blush

Jeg har også tænkt, at det er muligt, at jeg må tage nogle af turerne flere gange, men deter ikke nødvendig at gøre på præcis 8 uger - så om det tager 8 eller 10, det er mig ligegyldigt ;) Bare jeg kommer op på de 5 km inden alt for længe :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sejt initiativ - jeg hepper :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sejt initiativ - jeg hepper :glad

Tak :kiss

Altså jeg synes faktisk også, at det er ret sejt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, det er i aften jeg skal ud igen, men mit knæ gør stadig lidt ondt - så jeg kan ikke finde ud af hvad jeg gør :chin:

Det føles lidt som om det bare er ømme muskler, ligesom mine lår gjorde efter de første gange, så det er jo muligt at det ikke er noget og at jeg sagtens kan løbe min lille tur idag. På den anden side er det jo totalt dumt at overbelaste efter 5 gange og så blive nødt til at starte forfra om nogle uger <_<

Suk! Jeg tænker at jeg prøver og hvis det gør ondt mens, så må jeg gå resten af vejen hjem.. Og så må jeg måske lige vente lidt og se hvornår jeg kan løbe igen..

Hvis det går fint er planen løb idag, tirsdag, torsdag og lørdag.

Så kan ugen efter nemlig starte mandag og jeg får indhentet den dag jeg er bagud :)

Som jeg skrev i går, så er det ikke super vigtigt at gennemfører på de 8 uger programmet er, men bare at gennemføre. Jeg skal dog til bryllup om 10 uger og der vil jeg rigtig gerne have løbet 5 km inden.. Og ud fra programmet mangler jeg jo kun ca 6 uger.. Så det burde jeg muligvis at kunne på 10 uger :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en rigtig god plan :)

Jeg overvejede også at løbe i dag, men jeg er da bange for at flyve væk :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en rigtig god plan :)

Jeg overvejede også at løbe i dag, men jeg er da bange for at flyve væk :lolhit

Det blæser godt nok også en del, men jeg løber på nogle stier, så satser på at der er lidt læ ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Suk! Jeg tror simpelthen ikke jeg orker det idag - vil aller helst smide benene op og drikke varm kakao i aften :(

Jeg er bare helt drænet for energi og sidder for nr 3 eller 4 aften og forsøger at få børn til at sove :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Suk! Jeg tror simpelthen ikke jeg orker det idag - vil aller helst smide benene op og drikke varm kakao i aften :(

Jeg er bare helt drænet for energi og sidder for nr 3 eller 4 aften og forsøger at få børn til at sove :prik

Det er sq også hårde odds for løbeture... :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sq også hårde odds for løbeture... :kram2

Jeps! Jeg smed benene op, drak to kæmpe kopper varm kakao med flødeskum, skumfiduser og revet chokolade :whistling

Til Ediths forsvar har hun fået ny seng idag, så det var lidt anderledes at falde i søvn og til Alberts forsvar, så er han knap 3 mdr og S havde glemt at skifte ham og give ham nattøj på og hans nusseklud med i seng :rolleyes

Imorgen er endnu en dag og endnu en uge til masser af løb :8:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det den samme :) Jeg nåede dog kun to løbeture, så jeg må vist hellere starte forfra. Jeg synes, at progressionen er en smule voldsom. Jeg tænker i hvert fald, at jeg må tage nogle af turene to gange, så jeg når det ikke på otte uger. Men min grundform er godtnok også noget, der minder om ikke-eksisterende :blush

Jeg fulgte engang (altså da ruder konge var knægt ikke ;) ) et program der hedder noget med "sofa til 5km" og det var på 12 uger. Det synes jeg var helt perfekt! Det var aldrig sådan at jeg ikke kunne klare det.

Bare lige et tip :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fulgte engang (altså da ruder konge var knægt ikke ;) ) et program der hedder noget med "sofa til 5km" og det var på 12 uger. Det synes jeg var helt perfekt! Det var aldrig sådan at jeg ikke kunne klare det.

Bare lige et tip :kiss

Var det en app? Det er nemlig så smart, når den selv fortæller det hele undervejs ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var det en app? Det er nemlig så smart, når den selv fortæller det hele undervejs ;)

Prøv Help2run og se om det er noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv Help2run og se om det er noget :)

Jeg synes, den er dum :( Altså, jeg kan blive lidt udfordret i at løbe så meget fra starten, som den vil have, men derudover synes jeg ikke, den er særlig brugervenlig og ikke så overskuelig som 5K. Jeg tror bare, jeg holder fast i den.

Undskyld, jeg spammer din tråd ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER