Mistel

Hvilken flyverdragt?

17 indlæg i dette emne

Jeg går og er fristet af at købe en flyverdragt nu på tilbud og lige spare de der 300-400 kr. Jeg er dog bare sådan i tvivl om, hvad jeg skal vælge... Jeg satser på, at jeg skal gå efter en str. 92, da han bliver 2 år til oktober - selvom han er et slankt barn og derfor er blevet længe i de små størrelser. 

 

Lige nu hælder jeg mod den her Didrikson: http://www.eventyrsport.dk/kebnats-kid-s-coverall-0241400361.html?c=116575Jeg synes det lyder smart det der med at ben og ærmer kan forlænges. Nogen der har erfaringer med det?

 

Gode tips, erfaringer, viden tages imod med kyshånd! :) Og skal jeg i det hele taget bare vente til det bliver vinter med den flyverdragt? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes Didrikson flyverdragter er meget hårde/stive. De er lange/smalle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov blev lige afbrudt. Didrikson er i 90, 100 osv. Hvor høj er han? CamillaT købte en til sin Noah, som var meget for stor, så hun kan måske rådgive om størrelsen ift højden.

Jeg er selv glad for molo til Silke Elia, der også er slank. Hun brugte str. 92 sidste vinter, hvor hun også brugte str 92 i tøj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov blev lige afbrudt. Didrikson er i 90, 100 osv. Hvor høj er han? CamillaT købte en til sin Noah, som var meget for stor, så hun kan måske rådgive om størrelsen ift højden.

Jeg er selv glad for molo til Silke Elia, der også er slank. Hun brugte str. 92 sidste vinter, hvor hun også brugte str 92 i tøj.

Åh det er faktisk et stykke tid siden jeg har målt ham. Han er på vej ind i en str. 86. Man kan sige, at hans str 74 bukser passer i livet (eller de fleste gør - nogle er blevet lagt væk nu) og stumper i længden. Jeg satser på, at han skal have en str 92, hvis den skal holde hele vinteren. Og da der trods alt næsten er 3 mdr til han bliver 2.

Og ja, jeg kan godt huske Camillats historie med Didrikson. Hmmm....  :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det er faktisk et stykke tid siden jeg har målt ham. Han er på vej ind i en str. 86. Man kan sige, at hans str 74 bukser passer i livet (eller de fleste gør - nogle er blevet lagt væk nu) og stumper i længden. Jeg satser på, at han skal have en str 92, hvis den skal holde hele vinteren. Og da der trods alt næsten er 3 mdr til han bliver 2.

Og ja, jeg kan godt huske Camillats historie med Didrikson. Hmmm.... :chin:

Hvis du ender med Didrikson tror jeg faktisk ikke du må tage større end en 80 så. De er virkelig store i størrelsen! Men igen, tror det handler om at få ham målt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt didrikson til Caroline, her ingen erfaring med mærket, men faldt over et godt tilbud. Vi har tidligere brugt hummel, og ville have haft hummel igen, men kunne ikke finde rette størrelse på tilbud, så nu prøver vi didrikson.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er rigtig glad for molo! Pasformen er super lækker og den virker ikke stor og klodset.

Theodor havde en str. 80 i vinters hvor han blev 2 år i februar. Der brugte han vel 86 i tøj ellers.

Han er ikke jordens største barn, men Jef synes nu altså heller ikke han er direkte lille.

Har egentlig købt en molo til ham i str. 92 til vinter. Er virkelig spændt på om den passer. Han skal tage sig et godt ryk i efteråret for at den ikke skal være for stor, tror jeg. Han bruger 92 i alm. tøj nu.

Vi var i øvrigt ude og prøve molo i en butik. Kunne ikke få mig til bare at købe i blinde, og han skulle så også have en mindre størrelse end jeg havde troet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores søn er lige hoppet i str 80 nu...bruger enkelte dele str 74 lidt endnu...og noget 80 er Self lidt stort...

tænker han skal have flyverdragt til efterår/vinter når han skal i dp...men er meget i tvivl med str...ved 8 mdr sidste uge målte sp ham til 75 lang...og så er han godt i stand cirka 10 kg pt...

Nogle råd ? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I starten af sidste vinter havde vi en Name It i 80. Efter en måneds tid var han stor nok til Molo str 86, og den passede fint hele vinteren.

I år har jeg købt danefæ str 92 og jeg tror bestemt ikke den bliver for lille måske nærmere for stor. Men hvis han er et par måneder yngre end Noah og umiddelbart en del mindre tror jeg måske en 92 bliver for stor?

Noah bruger pt 86/92 i bukser og 92/98 i bluser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes Didrikson flyverdragter er meget hårde/stive. De er lange/smalle.

 

 

Hov blev lige afbrudt. Didrikson er i 90, 100 osv. Hvor høj er han? CamillaT købte en til sin Noah, som var meget for stor, så hun kan måske rådgive om størrelsen ift højden.

Jeg er selv glad for molo til Silke Elia, der også er slank. Hun brugte str. 92 sidste vinter, hvor hun også brugte str 92 i tøj.

 

Aah, ja, den Didriksons! Den var bare saa stor, at den passede min 5 aarige niece(som er en hveps) i kroppen!!! Den var kun lidt for kort i aermerne og med vinterstoevler gik det i benlaengden... tsk, tsk... Det var str 90 og jeg syntes ogsaa, den var for stiv i det. Noah hadede den og graed, naar jeg kom ham i den. 

 

Jeg koebte en brugt Lego Tec til ham, som var str 86. Den passede han fint og de er gode til smalle boern og er bloede. De kan spaendes ind i livet, saa de ikke kun haenger paa de smaa skuldre. 

 

Men nu koebte jeg saa en Reima til ham her sidste vinter, som ogsaa passer ham fint. Dejligt bloed og godt nok en smule mere puff-agtigt, men en model med elastik bagtil, saa den sidder fint til i livet. Han har en vimterjakke fra Reima, som han elsker, saa jeg satsede og han elsker ogsaa sin Reima flyver. Han er maaske bare til Reima og det er da ogsaa dejlig bloedt  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sværger personligt til Reima - min trunte har været varm og tør i alle slags vejr!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aah, ja, den Didriksons! Den var bare saa stor, at den passede min 5 aarige niece(som er en hveps) i kroppen!!! Den var kun lidt for kort i aermerne og med vinterstoevler gik det i benlaengden... tsk, tsk... Det var str 90 og jeg syntes ogsaa, den var for stiv i det. Noah hadede den og graed, naar jeg kom ham i den. 

 

Jeg koebte en brugt Lego Tec til ham, som var str 86. Den passede han fint og de er gode til smalle boern og er bloede. De kan spaendes ind i livet, saa de ikke kun haenger paa de smaa skuldre. 

 

Men nu koebte jeg saa en Reima til ham her sidste vinter, som ogsaa passer ham fint. Dejligt bloed og godt nok en smule mere puff-agtigt, men en model med elastik bagtil, saa den sidder fint til i livet. Han har en vimterjakke fra Reima, som han elsker, saa jeg satsede og han elsker ogsaa sin Reima flyver. Han er maaske bare til Reima og det er da ogsaa dejlig bloedt  :rolleyes

Den historie har bare hængt ved. Jeg har haft et barn i børnehaven, som bruger Didrikson. Han har altid været varm og tør, men han er en meget stor 4-årig der bruger str. 100. Og min holdning er stadig, at den er meget stiv...

 

Reima Tec med én lynlås er nemlig fin smal også. Synes Reima med 2 lynlåse er bred - eller bare ikke god til Silke Elia i hvert fald med forholdet mellem krop/ben.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde en hulabalu sidste vinter, hvor den var snævert ind ved hoften - hvilket jeg kun kan anbefale i forhold til pasform og den var vi rigtig glade for. Ellers har vi haft mikk-line som vi også har været tilfredse med :)
Men der er nok lige så mange meninger som der er flyverdragte, hvis ikke flere ;)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aah, ja, den Didriksons! Den var bare saa stor, at den passede min 5 aarige niece(som er en hveps) i kroppen!!! Den var kun lidt for kort i aermerne og med vinterstoevler gik det i benlaengden... tsk, tsk... Det var str 90 og jeg syntes ogsaa, den var for stiv i det. Noah hadede den og graed, naar jeg kom ham i den. 

 

Jeg koebte en brugt Lego Tec til ham, som var str 86. Den passede han fint og de er gode til smalle boern og er bloede. De kan spaendes ind i livet, saa de ikke kun haenger paa de smaa skuldre. 

 

Men nu koebte jeg saa en Reima til ham her sidste vinter, som ogsaa passer ham fint. Dejligt bloed og godt nok en smule mere puff-agtigt, men en model med elastik bagtil, saa den sidder fint til i livet. Han har en vimterjakke fra Reima, som han elsker, saa jeg satsede og han elsker ogsaa sin Reima flyver. Han er maaske bare til Reima og det er da ogsaa dejlig bloedt  :rolleyes

Jamen, jeg kan godt huske det billede, altså! Det var så synd. Jeg har set en Lego wear som så rigtig fin ud på billeder (og sat ned til 500). Har generelt hørt godt om deres flyverdragter, så måske ender jeg der.

 

Den historie har bare hængt ved. Jeg har haft et barn i børnehaven, som bruger Didrikson. Han har altid været varm og tør, men han er en meget stor 4-årig der bruger str. 100. Og min holdning er stadig, at den er meget stiv...

 

Reima Tec med én lynlås er nemlig fin smal også. Synes Reima med 2 lynlåse er bred - eller bare ikke god til Silke Elia i hvert fald med forholdet mellem krop/ben.

Jamen, jeg tror måske ikke det skal være den Didrikson... Og så tænker jeg at han er så stor nu, at 1 lynlås er smart. Han vil jo også rigtig gerne prøve selv, så er 1 lynlås måske lidt nemmere. 

Jeg skal under alle omstændigheder lige have ham målt.

 

Vi havde en hulabalu sidste vinter, hvor den var snævert ind ved hoften - hvilket jeg kun kan anbefale i forhold til pasform og den var vi rigtig glade for. Ellers har vi haft mikk-line som vi også har været tilfredse med :)

Men der er nok lige så mange meninger som der er flyverdragte, hvis ikke flere ;)

 

Ja, jeg synes også det er svært. Sidste år havde vi arvet en hel posefuld i forskellige størrelser, så der brugte vi bare det, vi nu havde. Han brugt en h og m ting i str 80, som fungerede helt fint. Men det er rigtig rart at få lidt input :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du ender med Didrikson tror jeg faktisk ikke du må tage større end en 80 så. De er virkelig store i størrelsen! Men igen, tror det handler om at få ham målt :)

Enig - de er nemlig ret store i str. Min datter brugte str 90 da hun var 3 år. Hun er dog i forvejen lidt lille og slank.

I vinters havde vi en Reima og en pompdeluxe - begge var vi yderst tilfredse med til vores slanke pige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig - de er nemlig ret store i str. Min datter brugte str 90 da hun var 3 år. Hun er dog i forvejen lidt lille og slank.

I vinters havde vi en Reima og en pompdeluxe - begge var vi yderst tilfredse med til vores slanke pige.

Ok, har lige målt ham til ca 86. Han bliver 2 d. 14/10. Så I vil sige en str 80 hvis jeg holder fast i en didrikson?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den historie har bare hængt ved. Jeg har haft et barn i børnehaven, som bruger Didrikson. Han har altid været varm og tør, men han er en meget stor 4-årig der bruger str. 100. Og min holdning er stadig, at den er meget stiv...

 

Reima Tec med én lynlås er nemlig fin smal også. Synes Reima med 2 lynlåse er bred - eller bare ikke god til Silke Elia i hvert fald med forholdet mellem krop/ben.

 

Den glemmer vi bare aldrig saa - lille stakkel! 

 

Reima med 1 lynlaas, ja, det er saadan en, vi har til Noah. Nu faar vi se, om den kan passe en saeson mere, men haaber det.  Ellers er den navy og det er jo unisex, hvis nu vi er heldige igen ;) 

 

Ok, har lige målt ham til ca 86. Han bliver 2 d. 14/10. Så I vil sige en str 80 hvis jeg holder fast i en didrikson?

 

Jeg havde jo som sagt 90 og den var RIGELIG stor. Jeg ved ikke, om 80 er meget mindre.... Men mange er jo glade for Didriksons, saa maaske det er fint og saa i str 80. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER