Carcassonne

Bo vest for København - Hvor er godt?

45 indlæg i dette emne

Hvor ville i mene er godt og hvor er mindre godt at bo omkring København? 

 

Altså man kan jo netop ikke sige at Hvidovre er entydigt godt eller dårligt, så vil gerne have mere præcise områder.

 

Vest for København tænker jeg:

Rødovre, Hvidovre, Herlev

Ballerup, Skovlunde, Glostrup, Albertslund

Tåstrup, Høje Tåstrup 

Brøndby Strand, Vallenbæk Strand, Ishøj

 

Og evt.

Hedehusene, Smørum/måløv, Karlslunde, Solrød, Havdrup.

 

Andre steder i vil anbefale man burde kigge i ordenlig transporttid til København? (desværre arbejder manden ved Amalienborg)  

 

 

Så hvad er godt skidt i hvilke områder, og ikke fordomme men kun de områder som i faktisk ved noget om :).

 

Vi vil gerne købe en villa med en ordenlig have hvor børnene kan lege og det er sikker at bevæge sig rundt og gode skoler osv. :) (alt det som hæver prisniveauet i området) 

Budgettet er ikke til at kigge nord for København :). 

 

 

 

 

Hej.

 

Vi har i dag været ude og kigge på et hus i Hvidovre/Avedøre men har svært ved at bedømme området.

Avedøre har jo et dårligt ry, men hvordan er det faktisk? Nogen som bor i området eller kender det? 

Hvilken type mennesker bor der? 

Hvilke skoler er gode? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har arbejdet i Avedøre, og jeg ville nok ikke købe hus der

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, jeg har en veninde, der har lejet et rækkehus i området tæt på stationen og den høje bygning. Hun er foreløbig overraskende positiv over for det (bortset fra, at der er nogen, der plukker hendes blomster :huh ).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor præcist er det?

 

Vi kiggede også i Hvidovre, men der er steder i Hvidovre, hvor jeg ikke ville købe, så har lige brug for at vide lidt mere, inden jeg svarer ;) For er ikke helt sikker på, hvor det er, du mener.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor præcist er det?

 

Vi kiggede også i Hvidovre, men der er steder i Hvidovre, hvor jeg ikke ville købe, så har lige brug for at vide lidt mere, inden jeg svarer ;) For er ikke helt sikker på, hvor det er, du mener.

 

Kærgaardsvej, Nymarkesvej, Engstrupgårdsvej der omkring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, jeg har en veninde, der har lejet et rækkehus i området tæt på stationen og den høje bygning. Hun er foreløbig overraskende positiv over for det (bortset fra, at der er nogen, der plukker hendes blomster :huh ).

 

Hehe det da da til at leve med :) og nok bare børn :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var derude i dag. Det var ikke lige det rigtige hus, men synes virkelig at området virkede familie og børnevenligt, meget fredfyldt. 

 

Men vil jo ikke kigge videre derude hvis det ikke er godt :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har arbejdet i Avedøre, og jeg ville nok ikke købe hus der Det er billigt for så central placering, men det er ikke særlig fedt - synes jeg.

 

Når jeg har læst rundt omkring taler alle bare kun om det Avedøre som ligger nord for stationen, det syd for er jo et boligkvarter. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var derude i dag. Det var ikke lige det rigtige hus, men synes virkelig at området virkede familie og børnevenligt, meget fredfyldt. 

 

Men vil jo ikke kigge videre derude hvis det ikke er godt :). 

 

Altså det er jo individuelt... Som Fru.Skruk er inde på, så er der jo en grund til, at det er et af de billigste områder i Hvidovre.

Personligt ville jeg ikke købe der, men jeg har lidt svært ved lige at sætte en finger på hvorfor :chin:

 

Selve det lille område kan jo selvfølgelig godt virke fint, men hvis det så er omgivet af meget belastede områder, så vil man jo nok blive påvirket af det alligevel. Jeg tror måske, at det blandt andet er Engstrandskolen, der hører til der? Det er i hvert fald en ret belastet skole desværre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså det er jo individuelt... Som Fru.Skruk er inde på, så er der jo en grund til, at det er et af de billigste områder i Hvidovre.

Personligt ville jeg ikke købe der, men jeg har lidt svært ved lige at sætte en finger på hvorfor :chin:

 

Selve det lille område kan jo selvfølgelig godt virke fint, men hvis det så er omgivet af meget belastede områder, så vil man jo nok blive påvirket af det alligevel. Jeg tror måske, at det blandt andet er Engstrandskolen, der hører til der? Det er i hvert fald en ret belastet skole desværre.

Kan læse at de ændre skoledistrikter her efter sommerferien i Hvidovre og der tilhører det ihvertfald Frydenhøjskolen

 

Synes også bare at det er synd at smide et godt område væk pga. et rygte, men gider heller ikke smide 3-3,5 mio for et hus hvis det er et dårligt område:S

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan læse at de ændre skoledistrikter her efter sommerferien i Hvidovre og der tilhører det ihvertfald Frydenhøjskolen

Synes også bare at det er synd at smide et godt område væk pga. et rygte, men gider heller ikke smide 3-3,5 mio for et hus hvis det er et dårligt område:S

Jeg havde kollegaer, som kom fra Frydenhøjskolen, og de var ikke synderligt positive. Avedøre skole ville jeg heller ikke sende mine børn på. Men det kommer jo an på, hvad man vægter i skolevalg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige ændret emnet, så håber på flere svare i et større område :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bor i Skovlunde, og er vildt glade for det! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min storesøster og hendes familie bor på Kløverprisvej i Hvidovre nord og er rigtig glad for det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min storesøster og hendes familie bor på Kløverprisvej i Hvidovre nord og er rigtig glad for det :)

Nu er jeg lige på mobil så kan ikke tjekke kort, men er der ikke støj enten fra Jernbanen eller motorvejen? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bor i Skovlunde, og er vildt glade for det! :)

Synes også generelt at det virker lækkert, men bare ikke så meget til salg uden at ligge med have op til s-toget :-) og priserne er da også rimelig høje :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bor i Brøndbyvester og er rigtig glade for det. Brøndbyøster er også ganske udmærket. Der har vi to vennepar der lige er flyttet til og det er de glade for.

Jeg er selv fra Hvidovre og var glad for at vokse op der. Avedøre ville jeg holde mig fra. Skolerne derude har ikke de bedste ry og selvom man bor i villa kvarteret er skolerne stadig de samme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Brøndby øster landsby var vi ude og kigge på et hus, hvilket var rigtig hyggeligt område. Er der ikke nogen problemområder i Brøndby Vester? Udover lige når der er kamp selvfølgelig ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg lige på mobil så kan ikke tjekke kort, men er der ikke støj enten fra Jernbanen eller motorvejen?

Overhovedet ikke. PÅ en fuldstændig vindstille aften ude i haven, ville man måske godt kunne høre motorvejen, men det er slet ikke noget man tænker over til hverdag, da den ligger et par km væk. Hvidovre st. ligger 5min gang derfra, men haven vender væk fra skinnerne, der derudover ligger 2-300m. væk, så det er ikke noget der generer :)

 

I øvrigt, så bor min veninde i Albertslund (Degnehusene) med mand og to små børn og er glade for det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes også generelt at det virker lækkert, men bare ikke så meget til salg uden at ligge med have op til s-toget :-) og priserne er da også rimelig høje :-)

Vi bor i Skovlunde Syd. Det er, hvis du spørger mig, meget federe end resten. Altså, området omkring Ejbyvej er fedest. Det er fyldt med børnefamilier, og den tilhørende skole er rigtig god. Vi kiggede slet ikke i området omkring stationen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Brøndby øster landsby var vi ude og kigge på et hus, hvilket var rigtig hyggeligt område. Er der ikke nogen problemområder i Brøndby Vester? Udover lige når der er kamp selvfølgelig ;-)

Ikke umiddelbart. Der er en masse lejligheder men det er ikke belastede lejligheder :) Det er Brøndby Strand der har problemområder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bor i Rødovre på Korsdalvej. Her er rigtig lækkert, og vi bor lige ned til vestvolden med dejlig grønt. Vi har minimal larm fra motorvejen.

Min mand er opvokset i Rødovre, og vi har selv boet i lejlighed to andre steder her, så jeg har en ret god fornemmelse for Rødovre, hvis du har nogle spørgsmål :)

For 3-3,5 mio kan du få ret meget hus Rødovre :) jeg ville personligt sigte efter området mellem Rødovre parkvej - jyllingevej - tårnvej - volden ELLER tårnvej- søen - roskildevej - jyllingevej . Og så sigte lidt fri af de større veje. Ift larm kan det være svært at vurdere før man står der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bor i Rødovre på Korsdalvej. Her er rigtig lækkert, og vi bor lige ned til vestvolden med dejlig grønt. Vi har minimal larm fra motorvejen.

Min mand er opvokset i Rødovre, og vi har selv boet i lejlighed to andre steder her, så jeg har en ret god fornemmelse for Rødovre, hvis du har nogle spørgsmål :)

For 3-3,5 mio kan du få ret meget hus Rødovre :) jeg ville personligt sigte efter området mellem Rødovre parkvej - jyllingevej - tårnvej - volden ELLER tårnvej- søen - roskildevej - jyllingevej . Og så sigte lidt fri af de større veje. Ift larm kan det være svært at vurdere før man står der.

Vi bor så tæt på hinanden ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bor i Rødovre på Korsdalvej. Her er rigtig lækkert, og vi bor lige ned til vestvolden med dejlig grønt. Vi har minimal larm fra motorvejen.

Min mand er opvokset i Rødovre, og vi har selv boet i lejlighed to andre steder her, så jeg har en ret god fornemmelse for Rødovre, hvis du har nogle spørgsmål :)

For 3-3,5 mio kan du få ret meget hus Rødovre :) jeg ville personligt sigte efter området mellem Rødovre parkvej - jyllingevej - tårnvej - volden ELLER tårnvej- søen - roskildevej - jyllingevej . Og så sigte lidt fri af de større veje. Ift larm kan det være svært at vurdere før man står der.

Hehe lige Rødovre har jeg også et godt kendskab til :-) har boet på Randrupvej og bor nu på mariehøj :-) men dynes netop at det er så dyrt her og kun rækkehuse er omkring 3 mio, ellers meget småt eller helt op ad mmotorvejen. :-s

Kender faktisk ikke området mere nordligt så godt. Hvordan er det omkring Islev?:-) hvis du har anbefalinger til institutioner også er jeg lutter øre :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bor så tæt på hinanden ^_^

Vi bor vidst en del i Rødovre herinde :-) men her er jo også rart :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER