Carcassonne

Bo vest for København - Hvor er godt?

45 indlæg i dette emne

Er også med på Rødovre ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er født og opvokset i Rødovre og var i sin tid glad for at bo der. Vi boede i rækkehus på Mollerupvej frem til mine forældres skilsmisse, da jeg var 12 år gammel. Herefter flyttede vi i lejlighed på Næsbyvej...

Det er i samme område, som det louisef nævner. Meget børnevenligt og smadder hyggeligt. Du kommer nemt ud i naturen og nemt i Rødovre Centrum :D

 

Angående daginstitutioner ved jeg at flere af mine tidligere klassekammerater, som der nu har børn, er meget glade for Græshoppen, som ligger omme bag Rødovre Hallen. Jeg gik faktisk i klasse med en af sønnerne til lederen i netop Græshoppen :p

Jeg gik selv i Skanderrup, men der er sikkert sket en del siden jeg stoppede der tilbage i '96  :chin: 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JosephinePN, Haha det er så sjovt! Min datter går i vuggestue græshoppen og vi er så glade for den! Lækker økomad som bliver lavet i åbent køkken, nybyggeri, god normering, og fantastisk pædagogik :biglove de er meget ude, de er på en del ture. De voksne er altid engageret i børnenes leg. De synger og udfolder sig motorisk. Vi er så glade for hun kom derned. Og vi var ikke engang på venteliste en måned :)

LilleMi, vi burde mødes en dag :D

Carcassone: vi kiggede i Islev (grundet prisen) men synes det lå for langt fra centrum af Rødovre. Og da det ligesom ligger i en firkant indkredset af store veje (slotherrensvej og 2 motorveje) var der ret meget larm de steder vi kiggede på når vi var derude synes vi. Der virkede ret lydt.

Men altså vi har givet 2,4 for vores hus for under et år siden. 700 kvm grund og 124 kvm hus med 55 kvm kælder, og mulighed for at udvide 1. Sal på sigt. Det skulle moderniseres en del, men tilgengæld har vi fået de kvm og den beliggenhed vi gerne ville :)

Hvor stort vil i da have det? Da vi kiggede syntes jeg der var en del huse til 3-3,5 mio, som opfyldte vores krav (over 500 kvm grund, over 100 kvm hus, god beliggenhed).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min storesøster og hendes familie bor på Kløverprisvej i Hvidovre nord og er rigtig glad for det :)

 

Fik lige set på et kort :) Kender godt området, har været igennem i bil nogle gange:) Det hele er rækkehuse right? Virker rigtig lækkert nede omkring søen, men tænker at man kommer for tæt på jernbanen helt nordligt :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JosephinePN, Haha det er så sjovt! Min datter går i vuggestue græshoppen og vi er så glade for den! Lækker økomad som bliver lavet i åbent køkken, nybyggeri, god normering, og fantastisk pædagogik :biglove de er meget ude, de er på en del ture. De voksne er altid engageret i børnenes leg. De synger og udfolder sig motorisk. Vi er så glade for hun kom derned. Og vi var ikke engang på venteliste en måned :)

LilleMi, vi burde mødes en dag :D

Carcassone: vi kiggede i Islev (grundet prisen) men synes det lå for langt fra centrum af Rødovre. Og da det ligesom ligger i en firkant indkredset af store veje (slotherrensvej og 2 motorveje) var der ret meget larm de steder vi kiggede på når vi var derude synes vi. Der virkede ret lydt.

Men altså vi har givet 2,4 for vores hus for under et år siden. 700 kvm grund og 124 kvm hus med 55 kvm kælder, og mulighed for at udvide 1. Sal på sigt. Det skulle moderniseres en del, men tilgengæld har vi fået de kvm og den beliggenhed vi gerne ville :)

Hvor stort vil i da have det? Da vi kiggede syntes jeg der var en del huse til 3-3,5 mio, som opfyldte vores krav (over 500 kvm grund, over 100 kvm hus, god beliggenhed).

Også det indtryk jeg har af Islev når jeg kigger kort :). 

Når jeg kigger hus kigger jeg meget li' jer. 

Overtager da bare lige jeres for 2,4  :rolleyes

 

Vi kigger:

500 m2 grund, min 110 kvm hus, mulighed for 2 børneværelser i ordenlig størrelse, og plads til kontor enten et rum eller i soveværelse.

Helt optimalt ville vi gerne have 3 børneværelser, men begrænser virkelig meget.

Væk fra de store veje grundet støj, så væk fra Roskildevej, Jyllingevej, Slotsherrensvej og Motorvejen. 

Må gerne skulle laves noget, men har vi ikke råd til lige med det samme hvis det koster 3,5, så skal ihvertfald være beboeligt :).  

Manden kræver at det er en villa, så vi ikke skal dele vægge med nogen :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Institutioner i Rødovre

 

Vi har ikke skrevet os op til Græshoppen men har også hørt godt, men synes at det er for langt væk og modsat retning af hvad vi skal arbejdsmæssigt (ihvertfald manden, jeg skal lige finde arbejde). Vi havde ikke bil da vi skrev op til institutioner :) 

 

Nogen steder i mener at man skal holde sig fra:)? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også det indtryk jeg har af Islev når jeg kigger kort :). 

Når jeg kigger hus kigger jeg meget li' jer. 

Overtager da bare lige jeres for 2,4  :rolleyes

 

Vi kigger:

500 m2 grund, min 110 kvm hus, mulighed for 2 børneværelser i ordenlig størrelse, og plads til kontor enten et rum eller i soveværelse.

Helt optimalt ville vi gerne have 3 børneværelser, men begrænser virkelig meget.

Væk fra de store veje grundet støj, så væk fra Roskildevej, Jyllingevej, Slotsherrensvej og Motorvejen. 

Må gerne skulle laves noget, men har vi ikke råd til lige med det samme hvis det koster 3,5, så skal ihvertfald være beboeligt :).  

Manden kræver at det er en villa, så vi ikke skal dele vægge med nogen :).

Haha jeg elsker vores hus så det giver jeg ikke fra mig :D faktisk mindede min mand mig om vi fik det ned på 2,3 ;) :lol

Jeg tror sagtens i kan finde i Rødovre så, især hvis man kan se mulighederne. Mange syntes vores var noget gammel noget, men nu hvor det har fået maling og nye gulve så er det rigtig dejligt :) og badeværelse og køkken skal skiftes på sigt men er funktionelle pt. Vi håber at kunne udvide førstesale., som lige nu kun dækker 2/3 og derved få mere plads. Lige nu er der dog 4 rum udover stue, de er bare ikke fantastisk udnyttet.

Jeg ved desværre ikke så meget om andre institutioner. Vi startede i dagpleje men rykkede hende efter 6 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi gav i sin tid (2013) 2,8 for vores Villa i rødovre (ligger mellem schwizerdalsparken og rødovre centrum) det er vist ca. 110 m. Vi har efterfølgende fået renoveret for 600.000 og huset er i dag vurderet til 3,35 mio. Så tror bestemt I sagtens vil kunne finde en fin villa for de penge i snakker om at bruge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Risbjerg-kvarteret i Hvidovre. Tænker generelt alt øst for hvidovrevej er meget godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Risbjerg-kvarteret i Hvidovre. Tænker generelt alt øst for hvidovrevej er meget godt.

 

Men også dyrt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Risbjerg-kvarteret i Hvidovre. Tænker generelt alt øst for hvidovrevej er meget godt.

Det er lige der jeg er vokset op ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt hus i hundigegårdskvarteret i greve og vi elsker det.

Kan sagtens anbefale Greve :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men også dyrt :)

Ja, desværre, det er det blevet. Indimellem kan man finde nogle gode tilbud, men så skal man lave en del ved huset, tror jeg. Hvad er jeres prisgrænse?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er lige der jeg er vokset op ;)

Sjovt:) Det er et dejligt område, tæt på KBH, tæt på s-tog, og tæt på hyggelige grøntområder etc.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjovt:) Det er et dejligt område, tæt på KBH, tæt på s-tog, og tæt på hyggelige grøntområder etc.

Det er det :) vi er også kun flyttet fra Hvidovre fordi det var for dyrt og vi kunne få en del mere ved at flytte til Brøndbyvester i stedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi arbejder i Albertslund - og har Alexander i dagpleje herinde. Jeg ville ALDRIG bo her. Hverken i Albertslund, Glostrup, Ishøj eller Greve området - som er dem jeg lige kender herinde.

 

Nu spørger du, så undskyld at jeg svarer helt subjektivt. Der er sikkert mennesker, der er uenige med mig. Jeg synes bare her er GRÅT og ghetto-agtigt! Der er meget trafik, grå, kedelige boligblokke, stort set ingen ordentlige indkøbsmuligheder (alle kører til kbh) - og jeg stresser allerede nu over, hvor pokker vi skal sætte Alexander i børnehave henne for at sikre os, at andelen af tosprogede børn ikke bliver for stor. De villaer der er herinde er typisk gamle, ud til en vej og med små haver.

 

Vi valgte at bosætte os i Næstved - på trods af at vi begge arbejder i hovedstaden, og ihvertfald jeg ikke har mulighed for at finde arbejde i min branche udenfor de 2.3 største byer i DK. Det betyder at vi frem til pensioneringen skal have 2 biler til de dage, hvor vi ikke kan følges ad og skal bruge ca. 45 min hver vej på job. Vi har dog mulighed for hjemmearbejdsdage, som trækker pendlertiden lidt ned - og så har vi en motorvej på vej som gerne skulle korte yderligere tid af.

 

Men til gengæld er vi nu bosat i en by, hvor der er alt. Den eneste butik/kæde, som vi ikke har og nogensinde er kørt efter er faktisk IKEA (som jo sjovt nok ligger lige ved siden af jobbet ;-)) Der er skov, strand, fred og ro - og alligevel byliv, uddannelsesmuligheder, nybyggerkvarterer og kultur. Vi har så købt et spritnyt hus på en 4000+ m2 stor grund med egen skov - ALT hvad vi drømte om, og som vi aldrig kunne finde i kbh (eller have råd til, hvis vi fandt det).

 

Nu ved jeg godt at du spørger om områder "lidt" vest for Kbh - men har I overvejet at smutte lidt længere ud? Hvad med Roskilde? Det er også en "rigtig" by, med sit eget liv, og ikke bare en sove/ghetto by til hovedstaden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, desværre, det er det blevet. Indimellem kan man finde nogle gode tilbud, men så skal man lave en del ved huset, tror jeg. Hvad er jeres prisgrænse?

 

Hvis der skal laves noget / altså skifte bad og tag ihvertfald så max 3 mio. Ellers max 3,5, men afhænger af hvad job jeg får fundet mig efter barsel om vi kan få lov til 3,5 mio eller kun 3 :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi arbejder i Albertslund - og har Alexander i dagpleje herinde. Jeg ville ALDRIG bo her. Hverken i Albertslund, Glostrup, Ishøj eller Greve området - som er dem jeg lige kender herinde.

 

Nu spørger du, så undskyld at jeg svarer helt subjektivt. Der er sikkert mennesker, der er uenige med mig. Jeg synes bare her er GRÅT og ghetto-agtigt! Der er meget trafik, grå, kedelige boligblokke, stort set ingen ordentlige indkøbsmuligheder (alle kører til kbh) - og jeg stresser allerede nu over, hvor pokker vi skal sætte Alexander i børnehave henne for at sikre os, at andelen af tosprogede børn ikke bliver for stor. De villaer der er herinde er typisk gamle, ud til en vej og med små haver.

 

Vi valgte at bosætte os i Næstved - på trods af at vi begge arbejder i hovedstaden, og ihvertfald jeg ikke har mulighed for at finde arbejde i min branche udenfor de 2.3 største byer i DK. Det betyder at vi frem til pensioneringen skal have 2 biler til de dage, hvor vi ikke kan følges ad og skal bruge ca. 45 min hver vej på job. Vi har dog mulighed for hjemmearbejdsdage, som trækker pendlertiden lidt ned - og så har vi en motorvej på vej som gerne skulle korte yderligere tid af.

 

Men til gengæld er vi nu bosat i en by, hvor der er alt. Den eneste butik/kæde, som vi ikke har og nogensinde er kørt efter er faktisk IKEA (som jo sjovt nok ligger lige ved siden af jobbet ;-)) Der er skov, strand, fred og ro - og alligevel byliv, uddannelsesmuligheder, nybyggerkvarterer og kultur. Vi har så købt et spritnyt hus på en 4000+ m2 stor grund med egen skov - ALT hvad vi drømte om, og som vi aldrig kunne finde i kbh (eller have råd til, hvis vi fandt det).

 

Nu ved jeg godt at du spørger om områder "lidt" vest for Kbh - men har I overvejet at smutte lidt længere ud? Hvad med Roskilde? Det er også en "rigtig" by, med sit eget liv, og ikke bare en sove/ghetto by til hovedstaden?

 

Næstved at alt for langt væk transport mæssigt. Idet at manden arbejder i centrum og det tager 20 minutter at gå fra nærmeste tog/metro til hans arbejde vil transportiden ryge alt for langt op :) Er jo hurtigt nok til det ydre København men igennem trafik er det for langt :) Men ja Næstved er da en dejlig by, men lige langt nok væk :).

 

Roskilde er lige så dyrt eller dyre end Rødovre så hjælper ikke meget. :S Har kigget Viby Sjælland hvor jeg selv er vokset op og Havdrup og Hedehusende, men hver gang jeg kigger transport kommer vi op på over 1 time hver vej for min mand, og fungerer ikke.  Jeg var altid selv den sidste der blev hentet i børnehaven fordi at min far var alene med mig og altså arbejede i centrum af København. Han var dog heldig at det var lige ved hovedbanen, derfra har min mand lige yderligere 30 minutter :S. 

 

 

Synes tilgengæld din beskrivelse af vestegnen er meget ensidet, jeg kender da mange steder i Glostrup hvor der vil være super fint at bo f.eks. :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kiggede en del på Hvissinge i Glostrup, det er også ret fint. Det har lidt længere til indkøbsmuligheder men der er meget hyggeligt. Det ligger tæt på Rødovre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kiggede en del på Hvissinge i Glostrup, det er også ret fint. Det har lidt længere til indkøbsmuligheder men der er meget hyggeligt. Det ligger tæt på Rødovre

 

Har også kigget :) Og virker hyggeligt, men der er ikke noget spændende lige nu :) Ellers er jeg ret lun på Ejby i Glostrup, men giver lige den ekstra transport end Rødovre og stadig dyrt :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER