Michelle93G

Mærkeligt i maven??

5 indlæg i dette emne

Jeg er gravid for første gang og fandt ud af det i mandags  :loveshower

Lige nu er jeg 4+6 uger henne men siden jeg fandt ud af det har jeg haft lidt "ondt" i maven. Ved ikke helt om jeg kan kalde det for at det gør ondt men jeg kan i hvert fald hele tiden mærke lin maven lidt eller lidt mere. 

 

Min fortalte mig (inden jeg blev gravid) at man helst ikke må have ondt i maven så er der stor chance for man er gravid uden for livmoderen. Så jeg blev faktisk ret bange og bekymret men så søgte jeg på det og kom ind på en side hvor der stod at det var normalt for nogle at når man bliver gravid sker der jo en helt masse inde i maven og kan godt gøre lidt ondt. 

 

Hvad siger I ? bør jeg være bekymret ??

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Umiddelbart tænker jeg bare, at det er ligamentsmerter, som er HELT normale :kram2

Hvis det gør meget ondt eller du er meget bekymret, så ville jeg ringe og spørge vagtlægen, eller bare lægen imorgen hvis du føler, at det kan vente. Men umiddelbart tror jeg ikke, at du behøver at være bekymret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og jeg er så eksemplet på, at der sagtens kan være den der knugende og kraftige smerte som ved mens og niv, jag og trykken og generelt ondt + blod... men der var og er intet galt! :) Så jeg vil sige, at det kun er dig selv, der kan vurdere om du synes, det gør ondt på en faretruende måde, og om du er så bekymret så du har brug for at snakke med en læge...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I denne graviditet havde jeg næsten mere eller mindre konstant ondt i de første par uger efter befrugtning. Det var ikke en decideret smerte, men murrende og lidt menstruations-agtigt. Men det gik over af sig selv, og så vidt jeg kunne læse mig frem til, er det meget normalt med denne slags "smerter". Men jeg endte med at købe mig til en tidlig scanning for at få ro på. Og hvis du er meget nervøs, synes jeg også, du skal kontakte din læge!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og jeg er så eksemplet på, at der sagtens kan være den der knugende og kraftige smerte som ved mens og niv, jag og trykken og generelt ondt + blod... men der var og er intet galt! :) Så jeg vil sige, at det kun er dig selv, der kan vurdere om du synes, det gør ondt på en faretruende måde, og om du er så bekymret så du har brug for at snakke med en læge...

:ditto minus blodet.

Jeg havde ondt hele graviditeten igennem, også lige så knugende som ved mens, og jeg har fået en sund og rask dreng ud af det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER