Morpige

hvilken behandling

16 indlæg i dette emne

Jeg er ikke så godt inde i behandlingforkortelserne.

Hvad hedder det hvis jeg skal modtage et donoræg og vi får det insemineret med mandens sæd?

og hvad hedder det hvis ægget er insemineret fra deres side, med en andens sæd og jeg får det sat op?

I ved IVF og sådanne forkortelser?

Ved I hvilke af de to muligheder der giver størst chance for graviditet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er ikke så godt inde i behandlingforkortelserne.

Hvad hedder det hvis jeg skal modtage et donoræg og vi får det insemineret med mandens sæd?

og hvad hedder det hvis ægget er insemineret fra deres side, med en andens sæd og jeg får det sat op? Hedder det ikk IVF-D?

I ved IVF og sådanne forkortelser?

Ved I hvilke af de to muligheder der giver størst chance for graviditet?

Ved ikk hvad det hedder hvis det er med donoræg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikk hvad det hedder hvis det er med donoræg

Tak Ria. Det er med donoræg i begge tilfælde.Det fik jeg ikke lige skrevet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved heller ikke hvad det hedder ved doneræg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

åh kan se at prisen stiger på ægdonation i udlandet, suk:(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

åh kan se at prisen stiger på ægdonation i udlandet, suk:(

Er i ved at ligge nye plander..??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i ved at ligge nye plander..??

Vi snakkede lidt om det på sygehuset i går. Og i går besøgte vi min mands fætter med kone og så deres 9 mdr gamle dreng. Så selvom jeg prøver at slå det ned, så dukker det hele jo op igen. Hun (konen) fortalte om en veninde der var misundelig på hende fordi hun blev så let gravid. Og hun ved godt hvad jeg går igennem, så hun ved også godt at det rammer mig (men vi har jo trods alt en)

Men jeg tror ikke rigtigt på at jeg selv kan og derfor gik tanken igennem os igen, med donoræg. Men for pokker prisen er fordoblet på et år. Og vi har ingen penge. Det er kun hvis alting falder i hak.

På Circonia i Århus er der 1 års ventetid og man skal være 40 år max. Og det er jeg kun til 14. dec. Det koster 38000 kr. og jeg ved ikke om det kun er for en behandling - og så kommer der vel 10000 kr. medicin oveni. Det virker uoverskueligt lige nu, hvor jeg er på SU.

Men lad os se hvad der sker. Jeg kan åbenbart ikke give slip.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi snakkede lidt om det på sygehuset i går. Og i går besøgte vi min mands fætter med kone og så deres 9 mdr gamle dreng. Så selvom jeg prøver at slå det ned, så dukker det hele jo op igen. Hun (konen) fortalte om en veninde der var misundelig på hende fordi hun blev så let gravid. Og hun ved godt hvad jeg går igennem, så hun ved også godt at det rammer mig (men vi har jo trods alt en)

Men jeg tror ikke rigtigt på at jeg selv kan og derfor gik tanken igennem os igen, med donoræg. Men for pokker prisen er fordoblet på et år. Og vi har ingen penge. Det er kun hvis alting falder i hak.

På Circonia i Århus er der 1 års ventetid og man skal være 40 år max. Og det er jeg kun til 14. dec. Det koster 38000 kr. og jeg ved ikke om det kun er for en behandling - og så kommer der vel 10000 kr. medicin oveni. Det virker uoverskueligt lige nu, hvor jeg er på SU.

Men lad os se hvad der sker. Jeg kan åbenbart ikke give slip.

Det lyder spænden, men det er godt nok også mange penge.

Har du set om IVF-syd gør det..??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da rigtig spændende :glad :glad

Vi gav 25.000 + 5000 i medicin for ét IVF forsøg og 28.000+5000 i medicin for et ICSI forsøg og det var ikke med donor..Så vil tro det er lidt dyrere med donoræg.. Jeg tror ikke donorsæden koster så meget.. Mener "vores" klinik skulle have 1700 kroner for et IUI-D forsøg :)

Men det er voldsomt mange penge og især fordi man ikke er sikret noget som helst :( Har du prøvet at kontakte klinikken og hører dem ad, mange gange er det billigere hvis man køber en pakke med 3 forsøg..

Glæder mig til, at hører mere...

Mener forresten at de først stopper behandling i det private når kvinden er fyldt 46 år, men er det mon kun når det ikke er med donoræg..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar piger :) Jeg har erfaret siden, at copenhagen fertilitety center faktisk har en ret speciel løsning som passer godt til os. De får sæd fra manden, som de fryser ned (Han har rigeligt af de små fætre) og så sender de det til Spanien, som befrugter et æg og fryser det ned og sender det hjem.

Der står ikke noget på deres side om at man kan få rabat på 3 forsøg når det er med donoræg. Men jeg har skrevet til dem og nu smutter jeg lige væk i et par dage, men når jeg kommer hjem er jeg meget spændt på at se hvad de siger til det økonomiske. Det vil nok kun være muligt for os hvis jeg får det handicaptillæg eller revalidering. Men vi har lidt økonomisk råderum på en kassekredit. Og for mig er det bare vigtere at prøve. Vi vil bare så gerne have en mere.

Jeg har set det med de 46 år. Af en eller anden grund tilbyder ciconia ikke op til den alder. Og der er vi jo skrevet op og har betalt de 5000 kr. Det er lidt træls!

Men skidt, jeg vil hellere købe 3 forsøg (hvis jeg har råd til det) ved Copenhagen og så ikke skulle vente på æggene :)

Men det er jo slet ikke nogen garanti for noget. når det er mig. Men vi må se... (Alle siger at nu læser jeg, så skal jeg koncentrere mig om det og ikke at få et barn. De synes jeg skal give slip. Og jeg prøver virkelig. Men manden har lige så svært ved at give slip som jeg har!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men det er jo slet ikke nogen garanti for noget. når det er mig. Men vi må se... (Alle siger at nu læser jeg, så skal jeg koncentrere mig om det og ikke at få et barn. De synes jeg skal give slip. Og jeg prøver virkelig. Men manden har lige så svært ved at give slip som jeg har!)

Hvad er det for noget værre pjat ;) Uanset hvad man laver skal man da ikke opgive ens drøm.. Jeg læser også og det kan sagtens lade sig gør, at få en barn under sit studie.. Den kommentar fra dem skal du slet ikke tage til dig :)

Jeg synes det lyder som en rigtig god plan i har lagt jer og selvfølgelig hepper jeg alt jeg kan for, at det kan lade sig gøre.. Kan godt forstå i ikke opgiver.. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er det for noget værre pjat ;) Uanset hvad man laver skal man da ikke opgive ens drøm.. Jeg læser også og det kan sagtens lade sig gør, at få en barn under sit studie.. Den kommentar fra dem skal du slet ikke tage til dig :)

Jeg synes det lyder som en rigtig god plan i har lagt jer og selvfølgelig hepper jeg alt jeg kan for, at det kan lade sig gøre.. Kan godt forstå i ikke opgiver.. :kram2

:kram :kram :kram :kram tak skønne, de ord faldt godt lige nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noget pjat at sige sådan (tænk på din uddannelse i stedet) - de skal bare blande sig udenom..

Nogle gange kan man og vil man bare ikk opgive sin store drøm om et barn :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Maria. Ja jeg ved godt det er noget pjat. Men tror det bunder i bekymring fordi jeg har været gravid så mange gange.

Vi er blevet enige om herhjemme at hvis vi går i gang med donoræg så bliver det bagom andre. Vi ønsker ikke at de ved noget mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke så meget klogt at skrive, men jeg ønsker og håber I får jeres drømmebarn nr 2, og denne lyder da som en spændende løsning :kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke så meget klogt at skrive, men jeg ønsker og håber I får jeres drømmebarn nr 2, og denne lyder da som en spændende løsning :kram2 :kram2

Tak :kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER