SweetAim82

Menstruationslignende smerter uge 36 (næsten)

5 indlæg i dette emne

Hej alle,

Jeg går ind i uge 36 imorgen. Jeg har i dag haft og har smerter lige som ved menstruationssmerter de sidder både foran og i lænden. Skal man være bekymret eller er det normalt?

Vi var til ekstra/ vækstscanning i mandags og der havde den lille det fint.

Vi var til JM i torsdags og hun konstaterede at den har sat sig fast i bækkenet.

Som alle andre kommende mødre eller gravide så er jeg mega obs på min krop. Vi har haft en hård weekend, hvor jeg ikke fik Hvilt så meget som jeg burde og der var knald på bevægelserne i maven, eller nu skubber den jo bare med numsen og fødder og hænder. Syntes jo så også at bevægelserne har ændret sig. Jeg er ikke i tvivl om at der er liv, men det er ikke så markant eller hvad man skal sige, men pladsen er selvfølgelig trang.

Er bare så bange for at pylre og gå i panik....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde også mange menssmerter som gravid (faktisk hele graviditeten).

jeg tænker umiddelbart at det hænger fint sammen med en lidt hård weekend, men jeg ville nok alligevel lige kontakte fg, jm eller egen læge og bede om at få lavet en urinprøve :) det kan nemlig også være tegn på urinvejsinfektion.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså mine første veer mærkede som mens smerter og var lokamiserety som du beskriver :) Jeg ville ikke være bekymret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde menssmerter fra da han satte sig fast i bækkenet, hos mig virker det som om det er plukveerne der er begyndt at gøre ondt, måske fordi alting er mere mast, og min mor siger at hun havde samme oplevelse i ugerne op til fødslen. Min jordmoder sagde også at det var livmoderen der var ved at modnes og min livmoderhals er da også helt forsvundet i løbet af de sidste par uger, dog uden fødslen er gået igang :) 

Jeg er dog lige blevet tjekket for blærebetændelse hos lægen, fordi det begyndte at blive rigtig ømt, så det vil jeg også anbefale dig. 

Men ud over det kan du nok være ret rolig. :) Sådan er de sidste ugers modning bare for nogen. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg takker og bukker for jeres inputs. Det er heldigvis meget bedre i dag :)

Jeg har dog tænkt en masse, hvilket resulterede i at jeg har været vågen siden 4.30 og jo så faldt i søvn sidst på formiddagen og min jJM har kun telefontid mellem 12 og 12.30, så det nåede jeg så ikke. Har dog lavet en aftale med min læge i morgen tidlig i forhold til en evt urinveje infektion, så tager den lige derfra.

Men tak for jeres svar, det er dejligt at i bruger tid på det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER