Mrs-Rina

Uldbodyer - hvor??

31 indlæg i dette emne

Vi er kommet frem til, at uldbodyer som undertøj er vejen frem, altså med korte ærmer eller helt uden ærmer. Men den slags står jo i over 100kr pr stk :o og desuden synes jeg at jeg har svært ved at finde andre end Joha der laver dem.. :help

Så jer der bruger/vil bruge uldbodyer - hvor køber i dem, og hvor mange skal jeg have fingre i?? Og hvordan med størrelse? Synes det springer noget.. Enten str 50 eller 60 til at starte på.. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har lige nu johas undertrøjer i uld/silke. Men har brugt iobio uld/silke bodyer. Ja, de er dyre, men holder længe (du kan for 20 kr købe en bodyforlænger). :)

Og vi havde to derhjemme og en i vs, det kunne vi sagtens nøjes med :)

Tror vi startede med str 62 (eller var det 68?), da hun var nogle mdr gamle. De holdt inkl bodyforlænger i 10 mdr!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores Kvickly har uld på tilbud pt. Kan ikke huske om de står til 50 eller 75 kr dog...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige nu johas undertrøjer i uld/silke. Men har brugt iobio uld/silke bodyer. Ja, de er dyre, men holder længe (du kan for 20 kr købe en bodyforlænger). :)

Og vi havde to derhjemme og en i vs, det kunne vi sagtens nøjes med :)

Tror vi startede med str 62 (eller var det 68?), da hun var nogle mdr gamle. De holdt inkl bodyforlænger i 10 mdr!

3 stk lyder ikke af meget, men de skal selvfølgelig heller ikke vaskes ret tit, medmindre man får en super-skider der grisser helt op i nakken

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores Kvickly har uld på tilbud pt. Kan ikke huske om de står til 50 eller 75 kr dog...

Det lyder billigt! Må se om jeg kan komme i en Kvickly en af dagene.. Tak! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er gladest for uld-silke blanding :super og helt uden ærmer!

Vi har haft iobios (storkebarn.dk, uldbørn.dk eller naturebaby.dk) og nogle købt fra nøstebarn.dk som er lavet af tyske Engel.

De er dyre! Men faktisk er de billigere i brug for os, fordi vi ellers skulle have 10 bomuldsbodyer pr størrelse! Og dem i uld-silke holder bare LÆNGE! Dem vi bruger nu er str 86-92, og har passet over 86-92-98 og et godt stykke endnu, snart 1,5 år faktisk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været glad for iobio (købt på storchebarn.dk) og har for nylig købt nøstebarn som også lover rigtig godt, faktisk endnu bedre end iobio. :)

Vi har også haft fra Føtex (eller var det Bilka?) men jeg synes ikke, at de virker helt så lækre, og som jeg har forstået det, så er den uld mere behandlet, og så stoler jeg ikke længere på den selvrensende effekt --> Hvis jeg brugte dem, ville jeg købe flere og vaske oftere, og så er de ikke billigere end iobio og nøstebarn længere ;)

Vi har pt 2 bodyer til Valdemar, hvilket er sådan lige i underkanten, men det går næsten, og hvis vi mangler, så bruger vi en undertrøje istedet (vi er nemlig ved at skifte til todelt, hvilket også er grunden til at jeg ikke køber flere bodyer).

Til lillesøster har vi købt 3 bodyer i str 56/62. Jeg er spændt på, om det er nok - det er det nok ikke, hvis vi får en lille superskider ;) Men så har vi nogle gamle bomuldsbodyer i reserve, hvis det skulle gå helt galt.

Jeg synes i øvrigt at uld har det med at være småt i størrelsen, så hvis du skal vælge mellem 50 eller 60, så ville jeg gå efter 60 :)

Bodyforlængere har vi ikke kunnet bruge. Valdemar bliver for tyk til sine bodyer inden han bliver for lang til dem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg køber gerne celavi og Care - det har nemlig en fabtastisk pasform til min lange skanke pige. Synes noget af johas er mere til korte og tykkere babyer.

Jeg køber oftest på www.oen.dk og i deres fysiske butik på Samsø (når keg alligevel er derovre). Vi har pt 3 langærmede og 4 kortærmede samt 4 heldragter til Mie på 6,5 måned.

Vi starter i str 60 som var lige til den store side - selvom hun var en lang baby på 56 cm ved fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har altid brugt Iobio uden ærmer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, vi bruger også uden ærmer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bruger joha uld/silke og bruger det stadig dog som undertrøjer og boxershorts nu. Har prøvet både Føtex og Kvicklys og det er også ok men slet ikke samme kvalitet som joha. Joha bruger jeg også nu i forårssæsonen hvor det stadig er on/Off varmt. Det er super holdbart. Har 3 undertrøjer og 3 boxershorts

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har altid brugt Iobio uden ærmer :)

 

:ditto 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar piger! :lovebk

Jeg må google lidt rundt på de sider i foreslår, og så må jeg ønske mig lidt i barselsgaver :)

Ekstra spørgsmål: umiddelbart tænker jeg heldragt over body, men synes faktisk ikke jeg kan finde ret mange, som ikke er natdragter - igen :help men i andre er måske mere til todelt over body?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke lige sikker på, at jeg forstår spørgsmålet, men der er mange fine heldragter fx her:

www.kids-world.dk/index.php?infoBox=1&cPath=22&mode=process_filter

Jeg er personligt meget glad for molo, metoo og småfolk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elskede heldragter da han var lille, men synes de var svære at finde til priser man ville betale...

H&M har ind i mellem, men ellers mindes jeg at vi primært havde småfolk, Molo, Holly's og andre mærkevarer (primært købt på udsalg...)

Alt efter vejret brugte vi dem med eller uden Body under. Var det rigtig koldt havde han også strømpebukser på under.

Jeg har forresten en grå Molo-heldragt med blå stjerner og rød kant i str 68 til salg. Men ved ikke lige om du venter en dreng eller pige? Den er GMB, prisen er 50 kr :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved da ikke lige hvad der er gået galt i min søgning på heldragter, for nu popper de da frem ud af det blå :rolleyes må have stavet forkert eller noget :oops

:tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elskede heldragter da han var lille, men synes de var svære at finde til priser man ville betale...

H&M har ind i mellem, men ellers mindes jeg at vi primært havde småfolk, Molo, Holly's og andre mærkevarer (primært købt på udsalg...)

Alt efter vejret brugte vi dem med eller uden Body under. Var det rigtig koldt havde han også strømpebukser på under.

Jeg har forresten en grå Molo-heldragt med blå stjerner og rød kant i str 68 til salg. Men ved ikke lige om du venter en dreng eller pige? Den er GMB, prisen er 50 kr :)

Vi venter en dreng :) men det lyder da til at den kan bruges til begge køn med både blå og rød i..? :chin:

Det kan være at H&M får heldragter når vi er ovre sommeren :) men ja, ellers er de da ok dyre.. Kan være jeg er heldig i Sverige når vi skal derover om 3 uger..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi venter en dreng :) men det lyder da til at den kan bruges til begge køn med både blå og rød i..? :chin:

Det kan være at H&M får heldragter når vi er ovre sommeren :) men ja, ellers er de da ok dyre.. Kan være jeg er heldig i Sverige når vi skal derover om 3 uger..

Jeg brugte den til dreng, men ja, måske den også går til en pige... Send gene en PM, hvis du vil se et billede :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige købt Joha uldbodyer mm med 60-70 pct rabat på nettet til lillepigen, lige i øjeblikket kan man virkeligt gøre nogen kup

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige købt Joha uldbodyer mm med 60-70 pct rabat på nettet til lillepigen, lige i øjeblikket kan man virkeligt gøre nogen kup

Uh, det var da vildt billigt! Hvor var det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, det var da vildt billigt! Hvor var det?

  :ditto

Ja, hvor hvor hvor???? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har kun haft nogle enkelte uld bodyer og blev ikke rigtig fan af dem for synes pas formen ikke rigtig passede vores søn og er for nærig til at købe en masse forskellige slags til de priser...

Men får vi en dreng igen bliver de da genbrugt for synes heller ikke de var direkte dårlige eller noget :-)

Med hensyn til heldragter der er jeg stor fan...dog har jeg mest købt brugt da jeg synes de er enormt dyre når de små vokser så hurtigt ;-) Vi har ikke brugt bodyer under da vores dreng er en varm dreng...og hvis det havde været et problem i vinters ville jeg bare have givet en trøje/cardigan over de få gange...

Men skulle jeg bruge body under ville det blive kort ærmede eller uden ærmer :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elskede også heldragter da hun var lille, men har ikke brugt ret meget uld :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et spg til jer der bruger meget uld...Når I nu siger i fx har 3 stk bruger i så noget uden over ? Og hvordan kan i nøjes med så lidt hvis baby fx gylper? Tisser ved ble skift eller lignende ? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et spg til jer der bruger meget uld...Når I nu siger i fx har 3 stk bruger i så noget uden over ? Og hvordan kan i nøjes med så lidt hvis baby fx gylper? Tisser ved ble skift eller lignende ? :-)

Mie får en cardigan over hvis det er koldt. Og ellers bruger jeg hendes som en alm body og ikke som undertøj. Hun er rigelig varm. Hun gylper heldigvis sjældent, men nu hun er ved at få tænder har hun en savlesmæk på. Tisseuheld har vi ikke rigtig haft.

Men vasker hendes uld dagligt fordi der konmer grød og mos på ;)

Så tager body af hende. Skyller. Vasker med uld vaskemiddel i hånden - skyller og hænger til tørre. :)

Mies uld er så også farverige uld bodyer og ikke hvide. Når hun bliver ældre bliver det mere som undertøj men pt fungere det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER