Betty87

Ferie med knap 2 årig

5 indlæg i dette emne

Vi skal til Mallorca i 14 dage til august og det er første gang vi skal sydpå med Liam.. Så jeg har lige et par spørgsmål:

- vi har købt 2 uv-dragter, en bøllehat og regner med at købe en legionærhat

- vi har købt badesko til strand mm.

- vi har købt en earbandit til ham (så han kan bade med dræn)

- vi har faktor 30 og 50 med til ham

- vi har sørget for pas

Og så har vi selvfølgelig en masse tøj med + sandaler og Nike free :)

Er der noget jeg har overset? eller noget som ville være en god idé? Tips?

Bør jeg købe et badebælte og vinger til ham hjemmefra?

Hvor mange bleer skal jeg tage med? Og kan man købe Libero dernede?

Badebleer - hvor mange tror i der vil bruge brugt pr dag (engangs)?

Kan være der kommer flere spørgsmål - dette er blot dem vi har lige nu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Prøv at søge eller kigge i andre tråde om at rejse - mange ting og tips er de samme uanset alder :)

Jeg havde købt forskellige små stykker legetøj og pakket ind, da vi rejste med vores store pige lige før hun blev 2 år. De blev brugt som underholdning på turen ud og hjem.

Husk snacks til din søn.

Vi brugte ikke så mange badebleer men badede også kun en gang pr dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Junior var ca 15 måneder, da vi var på Kreta. Vi havde bleer med hjemmefra - sikkert overkill men dejlig trygt. Badebleer havde vi vist bare en pakke med af - de fylder ikke så meget.

Spændende nyt legetøj havde vi også med - og juniors iPad med nyindkøbt Peter Pedal film på :)

Snacks - navnlig til turen - figenstænger, havrefras, rosiner, klemmesmoothies osv. Vi havde også nogle brikker mme - han var egentlig bare på mælk normalt, men mme'en var jo i smarte små brikker, der ikke skulle på køl ;) Havregryn til morgenbrød kan være godt, hvis I har køkken og junior kan lide havregrød.

Vi havde bælte og vinger - og han ville ikke have det på :rolleyes

Vi havde bestilt børneseng, højstol og klapvogn på hotellet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I kan jo sagtens købe badebleer dernede :) men tag en pakke med hjemmefra så i har til de første dage. Var i Thailand da C var 22 mdr og vi brugte en del, men var også i vandet dagen lang. Ville regne med 3 Per dag? Måske 2 men det kommer an på så meget jo. Ellers er der også blebadebukser som jo kan genbruges feks fra imse vimse etc.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På Rhodos kan man i hvert fald både købe Pampers og Libero og badevinger kan du købe overalt. Børnepool var for kold for S på knapt 7 måneder, så vi har købt en minipool til terrassen til 4,5 euro.

Vi har bestilt børneseng på hotellet og derudover højt vi sammenklappelig klapvogn med - fordi den fylder lige så lidt som paraplyklapvogn, måtte vi godt have den med helt til gate'en, selvom den har kaleche - det var super fedt (og dermed var den halvdyrt indkøbte klapvognstaske totalt

overflødig ;)

Vi glemte myggenet, og det var lidt ærgerligt, for der er en del myg her, men jeg ved ikke om det er myggetid i august, hvor I skal hen.

Jeg har været glad for at have ble-skraldeposer med. Man kan selvfølgelig også bruge poser fra supermarkedet, men de her er der lidt duft i, så det ikke stinker på værelset ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER