Guest cmbk

Ansøgning - hjælp!

6 indlæg i dette emne

Sidder der nogen derude, som er kanone til at skrive ansøgninger? Jeg synes jeg er kørt død og mangler inspiration :-)

Vil i hjælpe?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Selvfølgelig vil vi hjælpe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har søgt 25 stillinger indtil videre. Kan virkelig ikke finde ud af om min ansøgning er dårlig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilke jobs søger du og vil du vise os din ansøgning og CV. Har du ringet og spurgt nogle af dine afslag, hvorfor du bliver valgt fra eller har du selv en idé?  :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noget af det jeg har fået rigtig god respons på, er de uopfordrede ansøgningerne, hvor jeg går ind og påpeger, hvad jeg synes, der mangler/ikke bliver gjort godt nok i firmaet og bagefter skriver, hvad jeg kan gøre ved det.

 

Altså påpeger et problem og angiver mig som løsningen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg læser ansøgninger igennem sidder jeg tit tilbage med spørgsmålet om, HVORFOR denne person har søgt jobbet.

Er det et fagområde der interesseret dem helt vildt? Brænder de for nogen af de specifikke opgaver vi har beskrevet i jobopslaget?

Jeg ved godt man søger job fordi man et eller andet sted bare vil have noget at lave, og også søger jobs som man ikke brænder 110 % for, men et job er et job, hvis man er arbejdsløs. Men i ansøgningen bliver man nødt til at skrive hvad der er ved det specifikke job eller virksomhed der gør, at man har søgt det.

Det lyder som en cliche, men når man sidder på den anden side er det bare så vigtigt for at man føler ansøgeren vil det her job.

Jeg aner jo ikke om du allerede gør ovenstående, men kan se at over halvdelen af de ansøgninger vi får ikke er målrettet specifikt mod virksomheden.

Hvis du har lyst må du gerne sende CV + ansøgning og jobopslag, så vil jeg gerne se på det i weekenden og komme med inspiration.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER