lpd

Cykelholder til barnevogn

9 indlæg i dette emne

Er der nogen af jer der har erfaringer med at have barnevognsstellet på en cykelholder bag på bilen? Vi har hundebur i bagagerummet (stationcar) og har hundene med rundt til familie osv, og jeg kan forhåbentlig komme til træning med hunde, baby og barnevogn.

 

Er det meget besværligt? Selve holderen vil jo skulle af og på et par gange, da hundene selvsagt ikke kan komme ind og ud hvis den sidder på.

 

Tager barnevognen skade af at sidde på sådan en holder? Jeg tænker man måske kan dække den til med et betræk i sne/regnvejr. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har vores stativ på cykelholdet og det er slet slet ikke besværligt overhovedet. Vi har et Odder x Dream stel som er vildt nem at slå sammen og tage hjul af. Vi har et cykel stativ fra Bilka med sådan nogle røde spændefast holdere så det sidder helt fast - det er så lækkert.

Altså stellet bliver jo alligevel vådt når vi har gået i regnvejr og snevejr - så vi dækker det ikke over :)

Men vores er jo et rigtig nemt folde sammen stel og passer perfekt størrelses mæssigt på cykel stativet. Som faktisk kun kostede 299

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores første bil var en Peugeot 105 så der sad stellet næsten altid uden på. Det var nemmere end det "tetris" vi ellers skulle have gang i for at få det til at være der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har vores stativ på cykelholdet og det er slet slet ikke besværligt overhovedet. Vi har et Odder x Dream stel som er vildt nem at slå sammen og tage hjul af. Vi har et cykel stativ fra Bilka med sådan nogle røde spændefast holdere så det sidder helt fast - det er så lækkert.

Altså stellet bliver jo alligevel vådt når vi har gået i regnvejr og snevejr - så vi dækker det ikke over :)

Men vores er jo et rigtig nemt folde sammen stel og passer perfekt størrelses mæssigt på cykel stativet. Som faktisk kun kostede 299

 

Juhuu det var jo lige sådan et par svar jeg håbede på!

Er det et alm. cykelstativ, hvor der er de der to "pinde" på? Jeg troede ikke det kunne holde godt nok :-) Vi har også kigget på en Oddervogn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Juhuu det var jo lige sådan et par svar jeg håbede på!

Er det et alm. cykelstativ, hvor der er de der to "pinde" på? Jeg troede ikke det kunne holde godt nok :-) Vi har også kigget på en Oddervogn!

Vi har den her https://www.bilka.dk/sport-og-fritid/cykeludstyr/cykelholdere/cykelholder-til-3-cykler/p/100204511?event=32&point=2den er simpelthen så smart - så bliver stellet nemlig ikke ridset og det sidder fuldstændig fast og vi behøver ikke være nervøse for det vil glide op eller falde af :) 

 

Odder er simpelthen genial til at slå sammen og have med hvor der er meget lidt plads. Vi har en Opel Corsa 3 dørs og har plads til kaleche i bagagerummet samt hjul plus et par sportstasker og så stellet på cykeltholder bagpå - det var alligevel billigere for os at få sat anhængertræk på og købe cykelstativ fremfor ny bil ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har den her https://www.bilka.dk/sport-og-fritid/cykeludstyr/cykelholdere/cykelholder-til-3-cykler/p/100204511?event=32&point=2den er simpelthen så smart - så bliver stellet nemlig ikke ridset og det sidder fuldstændig fast og vi behøver ikke være nervøse for det vil glide op eller falde af :)

Odder er simpelthen genial til at slå sammen og have med hvor der er meget lidt plads. Vi har en Opel Corsa 3 dørs og har plads til kaleche i bagagerummet samt hjul plus et par sportstasker og så stellet på cykeltholder bagpå - det var alligevel billigere for os at få sat anhængertræk på og købe cykelstativ fremfor ny bil ;)

Smart :-) tager I hjulene af og er det besværligt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smart :-) tager I hjulene af og er det besværligt?

Ja vi tager altid hjulene af, nej det er simpelthen det nemmeste i verden - midt på fælgen(?) sådan du ved der midt i hjulet der trykke man ind og vupti så trække man dem af :) 

 

Tager mig max 5 minutter at skille vognen ad og pakke i bilen og på stativ :) og så har jeg ihvertfald også været langsom. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja vi tager altid hjulene af, nej det er simpelthen det nemmeste i verden - midt på fælgen(?) sådan du ved der midt i hjulet der trykke man ind og vupti så trække man dem af :)

 

Tager mig max 5 minutter at skille vognen ad og pakke i bilen og på stativ :) og så har jeg ihvertfald også været langsom. 

 

Ej det var lige præcis hvad jeg ønskede at høre - fedt! vores bilproblemer er løst og alle kan være glade ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det var lige præcis hvad jeg ønskede at høre - fedt! vores bilproblemer er løst og alle kan være glade ;-)

Glad for jeg kunne hjælpe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER