Mama

1. jordemoderbesøg

10 indlæg i dette emne

Så var vi til første jordemoder besøg, men jordemoderen ville ikke kigge efter hjertelyd fordi jeg ikke er så langt henne. Øv bøv.. Synes egentlig det var lidt spildtid at være til den undersøgelse. Og det var ikke engang det jordemoder team som skal følge os gennem graviditeten. <_<

Fandt dog ud af at der ikke bliver tilbudt fødselsforberedelser ligesom i gamle dage. Det er da helt vildt så meget regeringen har valgt at spare væk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv. Hvorfor havde de så givet dig en tid så tidligt?

Jeg var til 1. besøg i tirsdags og der var jeg præcis 16 fulde uger, så vi kunne tydeligt høre den lille fiskekutter.

Ja, det er kedeligt at der skal spares så meget -_-

Jeg fik at vide, at jeg kunne gå til auditorieundervisning gratis på Rigshospitalet. Men hvis jeg ville gå til rigtig fødselsforberedelse (med øvelser på måtte osv.), så skal jeg selv betale.

Er egentlig lidt i tvivl om jeg skal vælge at gå til det. Hvad har du/I tænkt om det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hørte hellere ikke hjertelyd første gang vi var af sted til jordemoder. Jeg var også temmelig skuffet over besøget og følte at det var lidt tidsspild.

Hvor skal du føde hende?

Jeg skal på Hvidovre og der er fælles fødselsforberedning i auditorium hvor man kan komme to gange - 1. gang omkring fødsel, 2. gang omkring amning og efter fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at jeg ikke er den eneste der synes 1. jordemoderbesøg er spildtid, troede ellers lige at det var mine hormoner. <_<

Jeg skal føde på Hvidovre og der holder de forældre café hvor man kan komme og høre om fødslen fortalte den jordemoder studerende. Den med amning fortalte de mig ikke noget om. <_<

Jeg har søgt på nettet og fundet ud af at Ønskebørn holder fødselsforberedelser, men jeg ved ikke om det er med øvelser osv. Der står ikke særlig meget om det.

Jeg kunne godt finde på at betale for det, da jeg føler at min mand har brug for ligesom at prøve det inden det bliver alvor, men nu ved jeg ikke hvad det koster, så det må vente lidt til tiden nærmer sig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også forældrecafer jeg mener, så det er rigtigt det ikke er decideret øvelser der bliver lavet. Jeg kender nogen der har været til det og de var glade for det selvom der ikke var øvelser.

Har lige hapset info fra Hvidovres hjemmeside. Der står også om amning-sektionen Forældrecafe og amning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa..

Jeg havde lidt samme oplevelse, at selvom jordmoderen var enormt sød, så var 1. jordmoderbesøg en gang udlevering af piecer og langt fra min forventning. Hun ville ikke måle på mig eller lytte efter hjertelyd, fordi det ikke var sikkert hun kunne finde den. (jeg forstår sagtens at det sparer mig for nogle bekymringer, men ja.. Jeg havde forventet noget andet)

Jeg blev også lidt forskrækket over at der ikke tilbydes fødselsforberedelse længere!! Jordmoderen gav mig til fif til hvor jeg selv kunne finde kurser, som vi selv skal betale for. (Jeg skal også føde på Hvidovre)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder altså også mærkeligt, at I bare skulle snakke og have udleveret pjecer.

Jeg hørte som sagt både hjertelyd, blev trykket på maven og fik at vide at livmoderen havde en fin størrelse og så lavede jeg en urinprøve.

Men jeg var til jordemoder på Frederiksberg Hospital. Måske er proceduren bare anderledes på Hvidovre?

Hvor mange jordemoderbesøg skal I til? Jeg skal til 6 i alt.

Jeg håber for jer, at de næste besøg bliver lidt mere interessante :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår heller ikke hvorfor det var så speget.

Hun hverken ville måle mit blodtryk, tjekke min urin eller kigge efter hjerte lyd.

Synes de sagde at jeg skulle til 4-5 besøg og jeg skal selv tage en urinprøve og tjekke den på centeret inden besøget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener også jeg fik at vide at der er 4-5 besøg mere.

Jeg synes egentlig det er fint med urintesten. Det spare dem noget tid, og hvis man er i tvivl tager man den bare med ind alligevel.

Men hvis de gerne ville spare synes jeg helt de skulle springe første besøg over for det var spild. De kunne bare have sendt pjecerne med posten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle også lave en urinprøve - det fik jeg ikke skrevet i farten;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER