Michelle93G

Hvor stor er chancen??

9 indlæg i dette emne

Hej (: 

 

min kæreste og jeg planlæger at blive gravide. 

Jeg har ikke være på p-piller i flere år da jeg ikke så godt kunne tåle dem så derfor har det altid været med kondom.

Vi har først smidt kondomet nu og jeg har ÆL. 
Hvor hurtigt tror I det vil gå hvis man ikke har være på p-piller inden? (: (: 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kan man slet ikke vurdere på den måde :)

 

P-piller har meget lidt indflydelse, andre faktor spiller ind.. Ryger I, drikker i alkohol (Selv at manden drikker i weekenderne kan have indflydelse), hvordan er jeres spisevaner, hvordan er jeg fysiske "tilstand", osv...

 

Jeg mener det er 90% der er gravide indenfor det første år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar (:

Jeg hverken ryger eller drikker. 

og min kæreste ryger ikke og drikker en gang måneden ca. 

 

Vi har tre måltider på en dag - det er bestemt ikke usunde ting men vi kører heller ikke en skarp kost men grønsager til maden  :mam

jeg dyrker ikke fitness men går en rask tur om dagen for at få pulsen op (: 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener, at der i gennemsnit går 4-6 måneder, hvis I begge er sunde og raske og der ikke er noget, der taler imod at I skulle kunne undfange.

Men når det er gennemsnit, så hører det jo med, at nogen bliver gravide i første forsøg, mens andre prøver i flere år.

Jeg tror ikke, at (fravær af) P-piller har så stor indflydelse. Selv blev jeg gravid første gang i første forsøg efter P-pillestop, og anden gang i fjerde forsøg, hvor jeg så ikke havde været på P-piller siden min første blev undfanget. Og anyway, så skulle hormonerne fra P-piller hurtigt være ude af kroppen.

Jeg hørte (læste?) engang om kondomer som hjælp til at blive gravid, forstået på den måde, at man brugte kondom i X antal måneder, sådan at når man forsøgte, så var kvindekroppen "uforberedt og forsvarsløs" overfor sædcellerne = lettere gravid. Men jeg tvivler på, at det er en metode, der er videnskabeligt bevis for ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk i øvrigt at tage folsyre, hvis du ikke allerede gør det :) Det ændrer ikke på, hvor let du bliver gravid, men man anbefales at tage det, fra man begynder at forsøge (og optimalt set 3 mdr inden undfangelse, såvidt jeg husker), fordi det nedsætter risikoen for rygmarvsbrok ved baby :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener at der er 20-25% chance for graviditet den første måned ved regelmæssig sex

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan man umuligt udtale sig om, der er så mange ting der skal spille sammen når der skal dannes et befrugtet æg.... Nogen bliver meget hurtigt gravide og nogen skal kæmpe i lang tid....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeres alder og især din spiller en stor rolle for sandsynligheden for at undfange i hver cyklus. Er det noget med 25% chance i hver cyklus i starten af tyverne og 17% chance i hver cyklus i starten af trediverne? Kan ikke helt huske det.. Og mandens sædkvalitet kan spille en stor rolle. Danmark har jo nærmest rekord i dårlig sædkvalitet :(

Men man siger dog at 80% bliver gravide i løbet af 1 år og i løbet af 2 år vil 90% være blevet gravide. Så for langt de fleste går det jo "nemt nok" selvom det kan føles som lang tid, hvis det ikke lige sker med det samme :)

Held og lykke med pb!! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for alle svarende det er dejligt at læse lidt om hvad andre mener end bare hvad man læser på internettet. 

Tak for de gode råd  :rolleyes  :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER