MJ&KL

let nedsat sædkvalitet

17 indlæg i dette emne

Så fik vi svar... manden har let nedsat sædkvalitet..

er der nogle der har erfaringer med dette ?

hvad betyder det for vores projekt Baby og er der nogle der har ideer til Hvad man kan gøre for at "forstærke" hans kvalitet igen ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her er den vist mere end let så vi har været i behandling.

Prøv at Google kanonkuren. Der er vist også en version for mænd. Men så vidt jeg husker er zink og bidro godt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

B Daddy piller fik min M, det så ud til at have en effekt. Vi er i behandling. Pøj pøj med PB :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

B daddy?? - noget man kan få på apoteket?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

B daddy?? - noget man kan få på apoteket?

Jeg har købt det på nettet, Matas har det også. Ved ikke med apoteket. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, det vil vi da kigge nærmere på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, det vil vi da kigge nærmere på

Det skulle styke dannelsen af sædceller :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min havde såkaldt let nedsat. Jeg vil nu selv mene kraftig. Der var normalt 2-5 Mio. En enkelt gang fik vi den op på 11 men kun en gang og der blev jeg ikke gravid. Nå men her fik manden følgende: D vitamin, multi pille, fiske pille, zink og folsyre. Derudover INGEN koffein, så her var der nul cola og kaffe og væk med bacon kan dog ikke huske hvorfor havde læst noget om det. Masser af grøntsager og væk med mobilen fra lommen og den bærbare væk fra skødet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ps GYN sagde sæden var tre mdr undervejs. Og selv lidt feber kunne give en dårlig omgang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste har ikke nedsat SK men ham fik jeg alligevel til at tage zink :) om det var overtro eller hvad ved jeg ikke men det virkede begge gange.

Første gang blev så desværre ikke til noget, så håber den blir her denne gang ☺

Ellers bare sund kost og motion ☺

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv med det nedsatte sødkvalitet :( Vi fik samme besked, da vores egen læge skulle tolke på sædprøve svarerne. Det viste sig dog senere, at den snarere var moderat til stærkt nedsat. Jeg vil derfor allerførst råde jer til at få en henvisning til en fertilitetsklinik. Det kan sagtens være, at I kan lave en baby helt selv, men det kan også være, at I har brug for hjælp. I dette tilfælde, så tænker jeg, at det gælder om at komme videre i systemet hurtigst muligt, da fertilitetsverdenen ofte er fyldt med en pokkers masse ventetid.

 

Det er desværre begrænset, hvad man selv kan gøre for at øge sædkvaliteten. Generelt handler det om en sund livsstil, og så blev vi (både min man og jeg) anbefalet et tilskud vitamin D3 på 35 mcg dagligt af fertilitetsklinikken på Rigshospitalet. Der er på nuværende tidspunkt faktisk ikke evidens for, at alle de andre former for kosttilskud hjælper. Dette betyder, at vi lige nu ikke ved, om det gavner, skader eller gør ingenting (udover at koste penge). Jeg ville derfor personligt være tilbageholden med at købe alt for mange udokumenterede tilskud.

 

Dog skal I også huske, at sædkvaliteten kan svinge utroligt meget over tid. Så det svar I får en dag ikke behøver at være repræsentativt. Min bedste råd er dog stadig at komme videre i fertilitetssystemet, så I kan få den hjælp, I evt skal have. Rigtigt meget held og lykke :goodluck :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for dit svar.

Da kæresten fik svaret fra sin læge, anbefalede og henviste hun til endnu en test af sæden. Jeg tænker at det er det vi gør og så må vi tage den derfra.

vi har bare prøvet i så langtid, sys det er super hårdt og skide uretfærdigt at vi skal alt dette igennem. Men vi vil gøre alt!

når I siger der er lang ventetid hos fertilitetsklinikkerne - hvor længe er det så?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for dit svar.

Da kæresten fik svaret fra sin læge, anbefalede og henviste hun til endnu en test af sæden. Jeg tænker at det er det vi gør og så må vi tage den derfra.

vi har bare prøvet i så langtid, sys det er super hårdt og skide uretfærdigt at vi skal alt dette igennem. Men vi vil gøre alt!

når I siger der er lang ventetid hos fertilitetsklinikkerne - hvor længe er det så?

 

Lyder fint med en ekstra sædprøve :)

 

Det ER også helt vildt hårdt at kæmpe med PB!!!!

 

Ventetiden afhænger meget af, hvor I bor og hvilken behandling I skal have. Personligt kan jeg fortælle, at vi først var i IUI behandling ved Trianglen i København. Her ventede vi 5 uger på den indledende samtale, og herefter kom vi i gang ved næste cyklus opstart (jeg mener, at have læst at ventetiden på Trianglen pt er omk. 8 uger). Da IUI desværre ikke var succesfuldt blev vi henvist videre til Rigshospitalet mhp. ICSI behandling. Her ventede vi knap 4 måneder, inden vi havde været gennem indledende samtale og informationsmøde, og derfor kunne melde os til behandling ved næste cyklus opstart. På de store hospitaler, kan man nogle gange blive udsat for, at man ikke kan komme til at få IVF/ICSI behandling, når man melder sig til ved cyklus opstart. Dette skyldes kapacitetsproblemer, og de kan derfor kun starte et bestemt antal op pr dag. På RH fik vi at vi, at man kunne risikere, at der var 10 kvinder, der meldte sig samme dag (mens først dag), men at de kun havde plads til 3 eller 4. Hvis man ikke kommer til, må man vente til næste cyklus.

 

Udover alt dette, så skal I gennem en vis udredning, inden I kan komme i gang. Denne kan inkludere blodpøver for jer begge, gennemskyldning af dine æggeledere, og sædprøver for din mand. Afhængigt af, hvor disse foretages, kan der også være ventetid her.

 

Jeg ved ikke, om I endnu har været gennem disse test? Ellers ville jeg anbefaler jer, at udnytte ventetiden inden I får svar på nr. 2 sædprøve med at få foretaget disse udredninger også. Så er I helt klar til at blive sendt videre i systemet, når I får svar på næste sædprøve.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op en proces.. bare at læse det, tager pusten fra mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op en proces.. bare at læse det, tager pusten fra mig

det eneste vi har været igennem er at jeg har fået taget blodprøver samt podning til diverse prøver.. og kæresten har fået taget sædprøve..

min kæreste har skrevet til sin læge og hørt hvad der så skal ske, så vi har et eller andet at gå udfra!

 

Det er slet ikke sikkert, at det behøver være så langt og besværligt. Det kan meget vel være, at I fx bare skal gennem en enkelt gang IUI for at hjælpe svømmerne på vej, og så er den der :) Men det er nu meget godt at du også kender til de lidt længere forløb, så er du i det mindste forberedt. Lyder super, at I har gang i kommunikationen med lægen. Så skal I nok komme videre, så snart det er er muligt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg takker ihvertfald mange gange for at du har villet udpensle det så meget for mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER