insolent

Har prøvet siden 2013

11 indlæg i dette emne

VI har prøvet siden 2013 haft 2 SAer

1 alvorlig misdannelse, som fosteret ikke kunne overleve, til NF og derpå udskrabning :-(

og derefter 1 SA.

 

Blev henvist til gynækolog, men han siger bare at alt ser normalt ud. og at han vil vædde vi er gravide til sommer. (det sagde han osse sidste gang vi var der, bare med den forskel at vi ville være gravide nu)

 

Sidste gange jeg var der, blev jeg scannet op til æl, og der var æg på vej ned og alt så fint ud. Vi skulle bare tage hjem og gå igang :cell

 

Men der sker jo bare intet, eller så går det galt. Og netop fordi vi jo faktisk bliver gravide, så kan vi ingen hjælp få, fordi der netop er INTET galt. Men der må jo være noget galt

 

og jeg bliver snart 35år så skulle de jo ikke ligefrem blive nemmere

 

Jeg hverken ryger eller drikker. Det eneste jeg kan se jeg kan gøre noget ved, selvom jeg har prøvet hele livet og aldrig har lykkedes med det. Det er at tabe mig. Jeg vejer 113 kg (jeg ender altid med yoyo vægt når jeg forsøger at tabe mig, så sgu noget modløs) En læge har faktisk sagt til mig jeg ikke skal stresse kroppen med at forsøge at tabe mig.

 

Er der nogle tips jeg kan prøve, kost? medicin? andet jeg kan prøve? Det er sgu da hårdt at prøve så længe og ikke komme nogen veje

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har du prøvet 5/2 kuren? Den er ret enkel og effektiv - jeg tænker ikke den er sund, når du bliver gravid, men indtil da kan jeg ikke se noget problem i den ;)

Ellers prøv ting der øger forbrændingen uden at stresse kroppen; lange gåture, let vægttræning osv. Træning udløser lykkehormoner i kroppen og er derfor altid en god ide :)

Ift kost kan det også være en ide at tænke sådan at der ikke er noget man ikke må (for så er det ofte det eneste man vil) men prøve at se på sunde alternativer - vil man have pizza så spis to stykker i stedet for en hel og så med salat til i stedet... Det er de små ting der gør den store forskel :)

Og så tænk på at du skal være sund i kroppen for din kommende baby (den tanke prøver jeg at køre efter i øjeblikket) ;)

Pøj pøj med det hele :bd :bd :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du overvejet at få en ny henvisning, så du kan komme til en anden gynækolog, hvis du er utilfreds med ham du er hos nu?

 

Ellers er der jo sådan noget som ægløsningsteste, så man kan blive mere sikker på, hvornår ægløsningen ligger. Man anbefaler jo officielt, at man skal have sex hver anden dag, så det kan for nogen også være et sted at begynde (siger jeg, helt uden at vide, hvor meget I :hump  ).

 

Hvor længe siden er det, at du havde en SA? Når der er gået et år, siden du har været gravid, så mener jeg at man normalt vil gå i gang med behandling. Hvis man har PCO, eller andre forhold, der kan gøre at man har svært ved at blive naturligt gravid, så kan man måske komme til tidligere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville overveje en ny gynækolog :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også prøvet siden 2013 (dog er vi i behandling) og er lige som dig frustrerede over, at vi ikke har fået gevinst endnu :(

Har du overvejet KISS-kost? Det står for Klinisk InSulin Sænkende kost.

Kort fortalt er det en kost, hvor man sammensætter sin mad, så man får 1/3-del fedt, 1/3-del kulhydrater og 1/3-del protein om dagen, og så er der nogle kulhydrater man skal undgå fordi de påvirker vores insulinniveau mere end andre.

Bøgerne "Spis dig gravid", "Spis dig rask" og "Spis dig fra diabetes" forklarer det nærmere og giver en masse gode opskrifter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville overveje en ny gynækolog :(

Ja, det ville jeg faktisk også - om ikke andet, så bare som minimum for at få en second opinion !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også få en Second opinion. Hvis du kan så prøv derudover at spise efter PCO modellen. Er på deres hjemmeside. Går i bund og grund ud på at skære sukker og hvede væk. Mere grønt og kød. Ja det er pisse mega svært men det virker hurtigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også prøvet siden 2013 (dog er vi i behandling) og er lige som dig frustrerede over, at vi ikke har fået gevinst endnu :(

Har du overvejet KISS-kost? Det står for Klinisk InSulin Sænkende kost.

Kort fortalt er det en kost, hvor man sammensætter sin mad, så man får 1/3-del fedt, 1/3-del kulhydrater og 1/3-del protein om dagen, og så er der nogle kulhydrater man skal undgå fordi de påvirker vores insulinniveau mere end andre.

Bøgerne "Spis dig gravid", "Spis dig rask" og "Spis dig fra diabetes" forklarer det nærmere og giver en masse gode opskrifter :)

Jeg har også god erfaring med KISS kost - resulterede faktisk i graviditet efter jeg havde smidt 20 kg (havde forsøgt projekt baby i 4 år inden da)

Jeg vil dog også anbefale bogen Spis dig i balance - det var den som fik mig i gang

Alt mulig held og lykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for svar.

 

Problemet er at gynækologen er bundet af at man skal have 3 gange i træk (SA BIO og lign) min abort ved misdannelse kommer ikke med i den tælling.

Så en anden gynækolog ville jo være bundet af det samme. Plus at jeg jo lige nøjagtigt BLIVER gravid, og fejler intet, så vil de helst ikke pille ved noget der virker. :angry

 

Jeg har fået taget en masse blodprøver og er blevet tjekket for POCS (staves) der er INTET galt med mig.

og de gange vi er blevet gravide er ca hver 3-4 cyklus. Med undtagelse af nu, hvor der bare intet er sket længe.

 

Jeg vil kigge på de kost bøger I har foreslået.

 

Jeg har tidligere brugt 16:8 (som 5:2) faste i 16 timer spise i 8 timer. (altså pause fra aftensmad til frokost) Men det er jeg blevet frarådet at gøre igen. ??? forstår I min forvirring. Specielt fordi denne model passede SÅÅÅ godt til mig. (16:8 altså)

 

Jeg har en digital bog a la "spis dig gravid" - jeg er bare elendig til at alle de regler, men jeg kunne give det endnu et forsøg.

 

Men kom endelig med tips, hvor man ikke skal veje og tælle 24x7 madindtag

Bare at man skal gøre det, gør mig så irriteret meget hurtigt, også virker det ikke. Hvis jeg bliver negativ af måden en kur er strikket sammen på er jeg meget mere tilbøjelig til at droppe den. Hvem pokker gider at være i dårlig humør, og mad skal man jo have. Så det er jo ikke lige tanker man kan lægge fra sig.

Der må da være en måde at gøre det på hvor man ikke skal veje og måle alt? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uhh jeg kan se der er flere bøger der hedder spis dig gravid, måske er den I nævner bedre end den jeg har...

 

den kigger jeg på...

 

umiddelbart ser det ud til at koges ned til intet hvidt brød ris pasta og skær sukker væk. Piv svært. Men i min verden, er det SÅ meget nemmere end at skulle veje og måle alt hele dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet 5/2 kuren? Den er ret enkel og effektiv - jeg tænker ikke den er sund, når du bliver gravid, men indtil da kan jeg ikke se noget problem i den ;)

Ellers prøv ting der øger forbrændingen uden at stresse kroppen; lange gåture, let vægttræning osv. Træning udløser lykkehormoner i kroppen og er derfor altid en god ide :)

Ift kost kan det også være en ide at tænke sådan at der ikke er noget man ikke må (for så er det ofte det eneste man vil) men prøve at se på sunde alternativer - vil man have pizza så spis to stykker i stedet for en hel og så med salat til i stedet... Det er de små ting der gør den store forskel :)

Og så tænk på at du skal være sund i kroppen for din kommende baby (den tanke prøver jeg at køre efter i øjeblikket) ;)

Pøj pøj med det hele :bd :bd :bd

tak for baby dust 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER