FruOvervejelse

Anbefal en håndcreme

21 indlæg i dette emne

Jeg har vildt tør hud på min hænder, og det er blevet værre, efter jeg er begyndt at skifte bleer og dermed vaske hænder så meget mere. Så jeg har brug for en god håndcreme, men synes, det er en jungle. Den skal nok være lidt fed i det, men skal trænge forholdsvis hurtigt ind. Jeg har ikke tålmodighed til fedtede hænder i flere timer.

Er der nogen, der kan anbefale en god creme?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Raunsborg er min lifesaver... den er så god!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige pippe om effekten af at finde en håndsæbe der ikke gør ondt værre! (Og nej jeg har ikke engang et ordentligt bud, men for mig er det i hvert fald afgørende at den er parfumefri) + at undlade sæbe når det er muligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker min anjo urtecreme fra Matas! Jeg døjer med vand-eksem på hænderne (fedt med er blebarn) og den har reddet mig flere gange fra at gå helt i stykker i huden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Raunsborg er min lifesaver... den er så god!

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også stor tiltaler for raunsborg. Elsker den creme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser ud til, jeg skal prøve Raunsborg, og se om den er god til mig også :)

Jeg har godtnok svært ved at begrænse håndvask - min baby skider virkelig meget :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et andet godt tip er altid at skylle hænderne i koldt vand, når man er færdig med at vaske dem i det varme.

Jeg bruger Decubal og Irmas Tusindfryd med kamfer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et andet godt tip er altid at skylle hænderne i koldt vand, når man er færdig med at vaske dem i det varme.

Jeg bruger Decubal og Irmas Tusindfryd med kamfer :)

Eller bare vaske i koldt vand.. Det er ikke bevidst, at det er bedre at vaske i varmt end koldt..

Man kan også bruge håndsprit, når man ikke har fået noget på hænderne - det er også en god ide..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller bare vaske i koldt vand.. Det er ikke bevidst, at det er bedre at vaske i varmt end koldt..

Man kan også bruge håndsprit, når man ikke har fået noget på hænderne - det er også en god ide..

Men håndsprit fjerner bare ikke lortebakterier - det gør kun vand og sæbe, så jeg ville aldrig turde undlade håndvask efter skift af lorteble!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige mht bleskift og deraf enormt mange håndvaske (i hvert fald med nyfødt og generelt tiden på barsel), så valgte vi til sidst at bruge handsker ved lortebleer - det har hjulpet helt sindssygt på både mine og J's tørre hænder. Vi spritter ved tisble :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men håndsprit fjerner bare ikke lortebakterier - det gør kun vand og sæbe, så jeg ville aldrig turde undlade håndvask efter skift af lorteble!

Nej, det ville jeg så heller ikke ;)

Edit: men hvis man anvender håndsprit korrekt (og den rigtige håndsprit) så kan det også godt dræbe mikroorganismer i afføring (dog ikke maveonde virus, som roskildesyge) hvis man ikke har synligt beskidte hænder..

Har man synligt beskidte hænder vil spritten ikke kunne trænge ind og dræbe mikroorganismerne og så duer kun vand og sæbe..

Men det er vist en helt andet debat ;)

Vi bruger for øvrigt en decubal eller a-Derma creme til tøre hænder..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men decubal er det ikke sådan noget, som gør hænderne fedtede i laaaang tid?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men decubal er det ikke sådan noget, som gør hænderne fedtede i laaaang tid?

kiggede lige og det er danatekt vi bruger og ikke decubal. Denne her: http://www.apoteket.dk/apo.frontend/mpages/produkt.aspx?varefamilieid=nomeco-208669

Jo den er ret fed, men altså god. Det er også den vi bruger på arbejde (er ansat på Rigshospitalet).

Men jeg er personligt mest glad for a-Derma, http://www.apoteket.dk/apo.frontend/mpages/produkt.aspx?varefamilieid=nomeco-212493

- den trænger hurtigere ind, synes jeg.

Min mand med meget tør hud og astmaeksem bruger begge slags (og har A-Derma exomega creme til andre steder end hænderne)..

Og så ser denne fra decubal også ret god ud http://decubal.dk/produkt/decubal-ecological-hand-cream/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det bare skal være til almindelig tør hud, er jeg glad for apotekets egen håndcreme uden parfume.

Selv manden synes den er god :)

Men har man ekstra tør hud ved jeg ikke om den er fed nok...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men decubal er det ikke sådan noget, som gør hænderne fedtede i laaaang tid?

Jeg synes det går relativt hurtigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Locobase fedtcreme er også super god :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er svært glad for Raunsborg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også på raunsborg. Den trænger hurtigt ind. Slet ikke fedtede fingre eller noget :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har prøvet Raunsborg. Den er jo vildt god! Men også temmelig dyr. :O Jeg prøvede en hel del forskellige, og Raunsborg var klart vinderen, men jeg bliver sgu lidt nærig :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Purely professionel's repair creme er fantastisk - ikke en decideret håndcreme, men virkelig god til mange ting - deriblandt mine (ofte meget) tørre sygeplejehænder. Den tørrer hurtigt ind, er parfumeri mm, og er rimelig drøj i det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER