cellemus

barsel og udbetaling af feriegodtgørelse + 6 ferie

7 indlæg i dette emne

Hej piger.

Er der nogle af jer der kender til reglerne inden for det kommunale mht feriegodtgørelse og udbetaling af 6 ferieuge?

Hvornår får man den 6 ferieuge udbetalt?

Altså den man lige har fået nu her.

Er det ikke til maj, næste år ?

Og får man stadig udbetalt den ekstra feriegodtgørelse når man er på barsel ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har i hvert fald lige fået feriegodtgørelse udbetalt her 1/5 og får den 6. ferieuge for 2014 udbetalte næste løn. Jeg fødte 30/4, så har været på barsel siden start marts :)

Hov er regionalt ansat, men er ret sikker på at det er det samme for kommunalt ansatte

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og til det Justme skriver mht feriegodtgørelse, så tror jeg at hvis du får fuld pension og ferie, at du også får fuld ferie godtgørelse, men ellers får du kun for den periode du får fuld løn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må skrive til min fagforening og høre hvad jeg har ret til.

For jeg er på barsels dagpenge i maj måned, næste år.

Så tænker at det måske påvirker lidt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mister man ikke ferie med løn, efter sin barsel, hvis man ryger på barsels dagpenge på et tidspunkt ?

Jeg har 26 ugers fyld løn efter barsel, men hvis jeg ikke optjener ferie under dagpenge perioden, så mangler jeg vel noget ferie med løn når jeg engang kommer tilbage, gør jeg ikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sgu da ikke efter barsel.

Efter fødsel mente jeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen det kommer an på din overenskomst. Jeg optjener fuld ferie under barsel - også perioden på dagpenge. Dvs jeg har 5 ugers ferie + 6. Ferieuge med løn efter jeg kommer tilbage.

Mange optjener kun ferie med løn i den periode de får løn, og dermed optjener de feriepenge på barseladagpenge som skal bruges i det kommende ferieår. Altså at de kan få dagpenge i de dage de ikke har optjent ferie med løn :-)

Når man er i dagpengesystemet så optjener man feriedagpenge som først kan bruges efter man har brugt sin almindelige ferie. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER