akselsen

Chancen for at få tvillingere ved IVF.

7 indlæg i dette emne

Hejsa.

Sad og tænkte på at når man får 2 æg lagt op er der jo god chance for tvillingere. hvad så hvis man har mange tvillingere i familien.

Min mor var enægget tvilling

Har et hold enægget og et par tveægget fætter/kusine på min fars side.

Så det kunne jo nemt "ramme" os :0) ville nemlig gerne have tvillingere især når min alder jo er i den forkerte ende af 30 .0)

Nogen som har læst noget om det eller bare ved noget??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fandt selv overstående på nettet. Så jeg rammer 4 ud af 5 mulige..så det må vi se om der kommer et par tvillingere til os til december engang, hvis det lykkes :0)

De kvinder, som har en forøget risiko/chance

for at få tveæggede tvillinger er .

•Kvinder som er over 30 år

•Kvinder som har født før

•Kvinder som er i hormonbehandling i forbindelse med barnløshedsbehandling

•Kvinder som har "tvillinge-gener" i familien. F.eks. hendes mor er tvilling, hun er selv tvilling, hendes mormor er tvilling o.s.v.

Meget tyder på at faderer også kan have "tvillinge-gener" og overføre dem til sin datter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder spændende :) Håber der er dobbeltgevinst til jer i december :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Faderen der har tvillinge"gener" i sig kan ikke selv lave tvillinger af den grund, men kan godt give generne videre til sine døtre... Enæggedetvillinger har ikke noget med genetisk arv at gøre. (Det var hvad vi fik at vide, da vi mistede vores tvillinger for tre måneder siden - manden har tvillinge fastre, men det har ingen betydning sagde min læge - der er ingen tvillinger i min familie)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Faderen der har tvillinge"gener" i sig kan ikke selv lave tvillinger af den grund, men kan godt give generne videre til sine døtre... Enæggedetvillinger har ikke noget med genetisk arv at gøre. (Det var hvad vi fik at vide, da vi mistede vores tvillinger for tre måneder siden - manden har tvillinge fastre, men det har ingen betydning sagde min læge - der er ingen tvillinger i min familie)

Ked af at hører at i mistede jers tvillingere. Håber i har overksud til at prøve igen. SÅ krydser alt for jer. :goodluck

med hensyn til tvillingere så var det også bare lidt tanker. når man har en del tvillingere i familien og det at der kommer 2 æg op. Men lad os se denne ventetid er ved at drive mig til vanvid. der sker jo ikke noget før omkring den 9 Marts hvor jeg skal starte med homoner indtil videre er jeg på suprfact 2 gange pr dag. så en nålepude er jeg efterhånden og syntes der er lang tid til dette er slut.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder spændende :) Håber der er dobbeltgevinst til jer i december :glad

Takker..håber også meget..det er voes andet forsøg..så vi er spændte da denne gang er et andet forløb end sidst...

Har set mange forskellige af dem hvor man kan skrive hvor langt man er forventet fødsel eller hvor gammel ens barn er..Hvor finder i dem???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enæggede tvillinger er en "mutation" i ægdelingen, så ikke arvelig. Tveæggede er derimod arvelig. Arvelighed eller ikke arvelighed, det skulle ikke spille ind under en fertilitetsbehandling, så vidt jeg har forstået. Derimod spiller alder osv. vidst ind.

Krydser fingre for dobbelt lykke hos jer :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER