Mama-Mia

Højgravid og trænger til lidt selvforkælelse

10 indlæg i dette emne

Hej piger,

 

Jeg skriver til jer, da jeg virkelig trænger til at gøre noget godt og dejligt for mig selv for en gangs skyld.

Jeg er i uge 38+6 i dag (første barn) og jeg føler mig virkelig nedkørt for tiden.  

 

Det har rent ud sagt været en rigtig øv-periode for mig det sidste stykke tid. Ved sidste jordmoderbesøg fik jeg at vide, at den lille er fuldt ud klar til at blive født; de har skudt ham til at være noget større end gennemsnittet på nuværende tidspunkt og så har han sat sig godt fast med hovedet nedad. Da jeg hele vejen igennem graviditeten har fået at vide, at "det er en god størrelse baby, du har der inde da", så bekymrer det mig lidt, om nu han bliver alt for stor, hvis jeg går over tid. Det valgte jeg at lufte for min jordmoder, der surt svarede, at når nu jeg er en høj pige (180cm), så kan jeg heller ikke forvente at føde en lille gnalling, så lige meget om han kom til at veje 5 kg, ville hun i hvert fald ikke sætte mig i gang før uge 42.

 

Der ud over, har jeg haft rigtig mange smertefulde og langvarige plukkeveer, der aldrig rigtig bliver til mere, sammen med tiltagende halsbrand, åndenød og natlig uro i krop og sjæl, der bare tynger mig mere og mere. Det gør det bestemt ikke bedre, at jeg er midt i en meget hektisk eksamensperiode lige nu, hvor jeg så sent som i går fik en rigtig ubehagelig oplevelse i form af, at "klappen" gik fuldstændigt ned for mig; så meget, at jeg ikke engang var i stand til at læse de ord, jeg havde skrevet på mine egne notater!

Da jeg kom hjem, kunne jeg konstatere, at jeg havde feber og så fik jeg simpelthen så dårlig samvittighed overfor den lille i maven, da jeg ved, at han bestemt ikke har godt af al den stres.

 

Nu sidder jeg sådan lidt i dag og ikke rigtig ved, hvad jeg skal gøre af mig selv.

Jeg føler mig bare så ked af det indvendigt, og jeg har virkelig brug for at få løftet humøret og få slappet af, men jeg er helt idéforladt.

 

Derfor vil jeg gerne spørge jer, hvordan I forkæler jer selv og om I eventuelt har nogle gode forslag til, hvordan man hurtigt kommer ovenpå igen. :help

 

Venlig hilsen,

Den stressede Mama-Mia

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puha, det lyder da bare rigtigt hårdt. Både med stor baby og sur jordemoder - og med væmmelig eksamensoplevelse.

Jeg har meget glæde af gravid yoga, der får mig til at føle mig helt afslappet. Og ellers tænker jeg, at du må købe en omgang gravid massage? Det har jeg i hvert fald planer om at gøre i løbet af den sidste tid. Evt. noget fodmassage?

Kram og held og lykke :kram2 :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Svømmehal og så et varmtvandsbassin er skønt for den tunge krop!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fodmassage og varme karbade. Ansigtbehandling og lækker middag. Og mht størrelse på baby syntes jeg ofte de tager fejl. Min jordemoder er også en sur starut selv om min baby er 3,4 kg pt kan jeg ikke få PKS før fem dage før tid. Jeg kan pt.heller ikke gå uden smertefulde plukkeveer og har det generelt ret dårligt. Med mit andet barn fik jeg taget hinder en uge over tid og fødte fem timer senere. Måske det er en løsning der kunne sætte dig igang? Dengang ringede jeg til FG fordi jeg havde det som du beskriver du har det nu. De så mig og tilbød så hindeløsning og hvis det ikke virkede gav de mig en tid til igangsættelse et par dage senere. Altså før min daværende JM ville. Fødegangen var altså noget mere villige. Pøj pøj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du før li et :kram

For mig er det lækkert med: svømmehal/varmt vandsbassin og yoga..

Har valgt lidt ekstra i den sidste tid (mens man stadig har tiden til det) i dag fik jeg ansigtsbehandling, super lækkert og i start juni står den på kropsmassage

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fodbad

Hjemmespa med Face scrub, hårkur og body skrub.

Ligge hænderne i blød i varmt/lunkent vand med oliven olie, derefter trække neglebånd tilbage og File negle og evt en lak på af de mindre giftige! Og til sidst en lækker håndcreme på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den lokale fodterapeutskole her i Malmö har billige fodbehandlinger og underbens massage, begge dele er Guds gave til gravide der pga bækkenløsning nærmest ikke kan rører sine egne fødder...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej søde piger,

 

Tusind tak, for alle jeres gode råd. :loveshower

Jeg valgte at tage ind og få en spa-pedicure inkl. fodmassage hos en Wellnessklinik - og det var bare sagen!

Rigtig skønt med lidt afslapning og velvære, og så har mine fødder været forsømte i laaaang tid efterhånden, så det var super dejligt og kan helt sikkert anbefales.

 

Knus,

 

Den knapt så stressede Mama-Mia

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig opdatering :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder bestemt heller ikke dårligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER