somummy

Musik til fødslen

16 indlæg i dette emne

Jeg sidder og prøver at finde ud af om jeg skal have noget musik med til fødslen (hvis jeg får lov til at føde selv). Man hvad kunne man forestille sig kunne være godt? Nogen anbefalinger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I det hæfte jeg har fået fra hospitalet anbefaler de at have den musik med som man har hørt derhjemme i den sidste halvdel af graviditeten, dels er det formegentligt noget musik man godt kan li og dels tror man at babyen kan genkende det og det kan virke beroligende....

Herhjemme elsker bebse allerede Robbie Williams så det er på vores liste sammen med lidt rolig jazz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu fødte jeg hurtigt begge gange, men jeg syntes at det var rart med ro! Havde ikke ikke musik med og savnede det ikke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde MusiCure med, som jeg generelt er meget glad for, men jeg havde overhovedet ikke overskud under fødslen til at opfatte, om der var musik på eller ej :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aah, den slags taenkte jeg ogsaa paa, men endte med ikke at have noget med... Og jeg manglede det virkelig ikke. Nu gik det ogsaa ok hurtigt, men hvis du er vant til musik som en slags terapeutisk virkning paa dig, saa er der jo forskelligt... Selv ville jeg nok tage noget yoga musik med :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde lavet en playliste på spotify og havde en usb højtaler med som skulle sluttes til min telefon.

Var pænt frustreret da det gik op for mig at jeg ikke havde fået pakket den ledning jeg skulle bruge, men da fødslen først rigtig gik i gang havde jeg slet ikke overskud til at læge mærke til om der var musik eller ej.

Vi hørte radio i starten og jeg ved faktisk ikke om den spillede eller blev slukket, så lidt fokus havde jeg på det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I de mange mange timer jeg lå på fødestuen tænkte jeg overhovedet ikke på musik. Ville helt ærligt heller ikke kunne huske det, hvis der var blevet spillet noget. Jeg var så træt og afkræftet efter to døgn med veer og uden søvn og mad, at jeg befandt mig i min helt egen bobbel.

Jeg synes dog tanken er fantastisk hyggelig, og hvis jeg kunne få lov til at opleve en mere rolig fødsel, kunne jeg godt finde på at have noget med.

For mig ville det være vigtigt med noget der giver mig energi og gør mig glad. Det ville være mit fokus.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde lavet en playliste med No Stress-agtigt musik, men jeg skænkede den ikke en tanke hverken herhjemme, mens jeg havde veer eller på sygehuset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en liste med musik på min TDC play, som da også blev spillet(ifølge Rasmus) jeg husker intet om at den blev spillet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syntes jeg har læst noget om at det skulle være roligt musik, så havde overvejet enya.

Men hvis det skal være noget man har hørt i sidste del af graviditeten, og som baby genkender, så kan det kun blive en fantasy lydbog. Baby elsker at høre historier om vareulve, vampyrere og troldmænd :LOL

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke haft musik nogen af gangene.. Men okay, jeg var også kun på sygehuset i 20 min og 1 time ved drengenes fødsler ;)

Men jeg havde nu heller ikke forberedt noget musik under alle omstændigheder :)

Hvornår skal du scannes igen? :) jeg er spændt på om moderkagen har flyttet sig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke haft musik nogen af gangene.. Men okay, jeg var også kun på sygehuset i 20 min og 1 time ved drengenes fødsler ;)

Men jeg havde nu heller ikke forberedt noget musik under alle omstændigheder :)

Hvornår skal du scannes igen? :) jeg er spændt på om moderkagen har flyttet sig :)

Det var jeg i dag :( Den er kun 1,2 cm fra, og skal helst være 2 cm fra. Men fordi jeg meget gerne vil føde selv, indkaldes jeg til scanning om to uger igen. Hun sagde også, at alm fødsel ikke var udelukket, men at der er forøget risiko ved en sådan fødsel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været med til min venindes to fødsler og hun var med da jeg fødte oskar. Vi har altid haft computer med og ladet den køre.

Det var utrolig afslappende og hav en god hyggestemning blandt de "ikke fødende" og det skærmer også for lyde af andre fødende. Det var især godt første gang min veninde fødte fordi damen ved siden af virkelig bare SKREG i bedste amerikansk films stil :lol

Jeg kan kun på det kraftigste anbefaler det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mozart, dejligt afslappende, eller bare klassisk generelt, det vil jeg have med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde verdens længste playliste med. Alt muligt musik, jeg kunne lide. Måske lidt til den rolige side. Det var SÅ fedt, og jeg ville ikke have været foruden. Min datter er født til Broken Bells.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde verdens længste playliste med. Alt muligt musik, jeg kunne lide. Måske lidt til den rolige side. Det var SÅ fedt, og jeg ville ikke have været foruden. Min datter er født til Broken Bells.

bare på mobilen? Og hvad var der ellers på listen, tror godt jeg kan lide det du hører

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER