Guest M's mor

Andre hvis bankdame/mand er helt hen i vejret?

28 indlæg i dette emne

Hej.

Jeg kunne godt lige bruge jeres mening på det her.

Sagen er den at vores bank dame er i familie med min kæreste. Vi har nu valgt at skifte bank da vi ikke føler hun yder optimal service og rådgivning.

Jeg har et lån jeg betaler af på og aftalen var at jeg skulle betale mere nu når jeg begyndte på uddannelse. for så skulle su lån bruges til at betale af på lån i banken. Aftalen lød at vi skulle snakke sammen i februar for lige at lægge budget og se hvad jeg kunne undvære.

Det skal siges at hele suen går til regninger og husleje. så su lånet skulle betale mad.

Jeg går ind på min netbank og kigger og ser at hun vælger at trække 2300 kr af su lånet så der kun er 500 kr tilbage. Det er der så ikke en gang i april måned da jeg skal betale sundheds forsikring.

jeg tænker bare hvordan fanden kan hun bare gøre det uden at gå mine tal igennem for så ville hun have set vi ikke kunne leve for det.

Jeg bliver så sur og gal over det. Og det gør mig også ked af det for endnu engang er det kæresten der skal stå for dobbelt husholdning og det er bare ikke fair overfor ham.

men så sød som han er så siger han at det skal jeg ikke tænke på. vi skal nok klare det.

Heldigvis er den nye bankdame super sød og hun kan godt se det ikke er holdbart i længden. Glæder mig så meget til at komme ind og snakke med hende så der kan komme styr på tingene. For i længden er det her ikke optimalt.Og det påvirker en rigtig meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har heldigvis en helt fantastisk bankmand, og det betyder bare SÅ meget at have en bankrådgiver man stoler på... og som stoler på én.

Så jeg kunne ikke ønske mig nogen bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber den nye er dygtig og mener ikke man skal blande familie og bank sammen. Jeg har selv haft min søster engang og det var heller ikke sjovt. Selvom jeg ved hun er dygtig. Men hun kunne ikke adskille bank og privat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Personligt ville jeg også skifte bank, men ikke så meget pga lånet, men fordi hun er i familie :) Jeg ville ikke bryde mig om et af vores familiemedlemmer "snuser" i vores økonomi, så kan godt forstå i skifter...

Vi har også en rigtig sød og dygtig bankrådgiver, så vi klager heller ikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror at i har gjordt det rigtig i at skifte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft både gode og dårlige rådgivere. Hende vi har nu synes jeg virker ok men vi har kun haft meget lidt kontakt med hende indtil videre og ikke de store sager så jeg kan nå at ændre mening <_<

Jeg kan godt forstå at I skifter. Som en anden skriver ville jeg også skifte...ikke pga. lånet men pga. jeg ikke vil blande familie og bank sammen.

Jeg er glad for at jeg er uddannet i økonomi så jeg selv har en smule forstand på hvad der foregår og det dermed er nemmere at opdage hvis der sker fejl.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har heldigvis en helt fantastisk bankmand, og det betyder bare SÅ meget at have en bankrådgiver man stoler på... og som stoler på én.

Så jeg kunne ikke ønske mig nogen bedre :)

Det gør det nemlig. så man ved der er orden i tingene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber den nye er dygtig og mener ikke man skal blande familie og bank sammen. Jeg har selv haft min søster engang og det var heller ikke sjovt. Selvom jeg ved hun er dygtig. Men hun kunne ikke adskille bank og privat.

Hun lyder og virker rigtig dygtig. Og hun sagde det var helt tåbeligt det vores bank har gang i.

Nej det med familie og bank er nok en dårlig cocktail. Men det ved man først når man har prøvet det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Personligt ville jeg også skifte bank, men ikke så meget pga lånet, men fordi hun er i familie :) Jeg ville ikke bryde mig om et af vores familiemedlemmer "snuser" i vores økonomi, så kan godt forstå i skifter...

Vi har også en rigtig sød og dygtig bankrådgiver, så vi klager heller ikke

Hun er kusine til min svigermor og er ikke en vi ser privat. Jeg har hende bare mistænkt for at fortælle min svigermor om vores økonomi, for synes min svigermor ved lidt for meget hvad det angår.

Og så tænker hun kun på banken og ikke på at vores økonomi skal hænge sammen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror at i har gjordt det rigtig i at skifte.

Ja ikke :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft både gode og dårlige rådgivere. Hende vi har nu synes jeg virker ok men vi har kun haft meget lidt kontakt med hende indtil videre og ikke de store sager så jeg kan nå at ændre mening <_<

Jeg kan godt forstå at I skifter. Som en anden skriver ville jeg også skifte...ikke pga. lånet men pga. jeg ikke vil blande familie og bank sammen.

Jeg er glad for at jeg er uddannet i økonomi så jeg selv har en smule forstand på hvad der foregår og det dermed er nemmere at opdage hvis der sker fejl.

Det er en fordel du så har styr på det med økonomi. For os som ikke har forstand på det, der kan man jo blive bildt hvad som helst ind. 7

Feks. er det sådan at for at få billigere rente på vores lån skal vi lægge et beløb. i mit tilfælde 5000 kr. dem kan jeg så tage med mig når vi skifter. Min kæreste fylder 28 til maj og han skal lægge 20000 kr. Og hvor skal man finde dem henne. det er skruen ude ende. man kan blive ved med at lægge penge der.

Nu håber jeg der kommer styr på det hele

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er kusine til min svigermor og er ikke en vi ser privat. Jeg har hende bare mistænkt for at fortælle min svigermor om vores økonomi, for synes min svigermor ved lidt for meget hvad det angår.

Og så tænker hun kun på banken og ikke på at vores økonomi skal hænge sammen.

Bankrådgivere har såvidt jeg ved tavshedspligt og må den inden måde fortæller andre hvordan jeres økonomi er medmindre I har givet samtykke. Jeg tror det er godt I kommer væk.

Det er en fordel du så har styr på det med økonomi. For os som ikke har forstand på det, der kan man jo blive bildt hvad som helst ind. 7

Feks. er det sådan at for at få billigere rente på vores lån skal vi lægge et beløb. i mit tilfælde 5000 kr. dem kan jeg så tage med mig når vi skifter. Min kæreste fylder 28 til maj og han skal lægge 20000 kr. Og hvor skal man finde dem henne. det er skruen ude ende. man kan blive ved med at lægge penge der.

Nu håber jeg der kommer styr på det hele

Jeg har godt hørt om de ordninger og jeg undre mig godt nok over dem. Jeg ville ikke umiddelbart have sådan en bank selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bankrådgivere har såvidt jeg ved tavshedspligt og må den inden måde fortæller andre hvordan jeres økonomi er medmindre I har givet samtykke. Jeg tror det er godt I kommer væk.

Det tror jeg også. Min svigermor ville ikke kunne vide så meget andet end bankdamen havde sagt det

Jeg har godt hørt om de ordninger og jeg undre mig godt nok over dem. Jeg ville ikke umiddelbart have sådan en bank selv.

Det er virkelig en latterlig ordning. Meget få mennesker kan skaffe feks de 20000 kr. Det vil sige at man så ville være nødt til at låne dem af banken og så har man pludselig et større lån. Vi var faktisk nået dertil hvor vi sagde at det hele skulle flyttes i mit navn for at han ikke skulle låne 20000 kr. men det kunne jo bare heller ikke være rigtigt.

Virkelig en lortebank

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er virkelig en latterlig ordning. Meget få mennesker kan skaffe feks de 20000 kr. Det vil sige at man så ville være nødt til at låne dem af banken og så har man pludselig et større lån. Vi var faktisk nået dertil hvor vi sagde at det hele skulle flyttes i mit navn for at han ikke skulle låne 20000 kr. men det kunne jo bare heller ikke være rigtigt.

Virkelig en lortebank

I skal da ikke slog økonomien sammen fordi banken har en eller anden åndsvag ordning. Og den med at optage lån for at kunne indskyde dem i banken igen er jo langt ude. Det er jo helt tydeligt at banken bare vil tjene penge hvor de nu engang kan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I skal da ikke slog økonomien sammen fordi banken har en eller anden åndsvag ordning. Og den med at optage lån for at kunne indskyde dem i banken igen er jo langt ude. Det er jo helt tydeligt at banken bare vil tjene penge hvor de nu engang kan.

Ja det vil de nemlig. Og det kan ikke være rigtigt det skal være sådan. Så kommer man jo aldrig videre når de har sådan nogle betingelser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er kusine til min svigermor og er ikke en vi ser privat. Jeg har hende bare mistænkt for at fortælle min svigermor om vores økonomi, for synes min svigermor ved lidt for meget hvad det angår.Og så tænker hun kun på banken og ikke på at vores økonomi skal hænge sammen.

Det håber jeg da ikke er sandt, for en bankrådgiver har tavshedspligt og må ikke videregive oplysninger om andres økonomi..

Godt i er kommet væk, hvis det alligevel er tilfældet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det håber jeg da ikke er sandt, for en bankrådgiver har tavshedspligt og må ikke videregive oplysninger om andres økonomi..

Godt i er kommet væk, hvis det alligevel er tilfældet..

Det er nemlig det hun har. Men noget har hun sagt det er jeg helt sikker på.

Min svigermor sad til min kærestes svendegilde og snakkede højt om vores økonomi til min mor. Og min mor ved ikke ret meget og synes ikke det var passende at snakke om der.

Og det skal siges at vores økonomi altså ikke er dårlig. Men det mente min svigermor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nemlig det hun har. Men noget har hun sagt det er jeg helt sikker på.

Min svigermor sad til min kærestes svendegilde og snakkede højt om vores økonomi til min mor. Og min mor ved ikke ret meget og synes ikke det var passende at snakke om der.

Og det skal siges at vores økonomi altså ikke er dårlig. Men det mente min svigermor.

Det var præcist det samme jeg oplevede dengang jeg havde min søster som bankrådgiver

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var præcist det samme jeg oplevede dengang jeg havde min søster som bankrådgiver

Dejligt man ikke er den eneste der har oplevet sådan en bankrådgiver

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt man ikke er den eneste der har oplevet sådan en bankrådgiver

Ja, men det er bare så sørgeligt når det er ens egen familie. Nu er det lang tid siden og jeg tror ikke min søster ville gøre sådan i dag. Men det hænger jo altid ved. jeg tør ikke sige for meget til hende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville skifte og ikke have skrupler med det. Økonomi er i mine øjne en dybt privat ting, som faktisk og aldeles ikke kommer andre ved (og slet ikke familiemedlemmer) hvis man ikke selv ønsker det.

Jeg skiftede selv bank så snart jeg flyttede hjemmefra, da jeg havde bank det sted, hvor min mor arbejde. Det går bare slet ikke- i hvert fald ikke for mig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville skifte og ikke have skrupler med det. Økonomi er i mine øjne en dybt privat ting, som faktisk og aldeles ikke kommer andre ved (og slet ikke familiemedlemmer) hvis man ikke selv ønsker det.

Jeg skiftede selv bank så snart jeg flyttede hjemmefra, da jeg havde bank det sted, hvor min mor arbejde. Det går bare slet ikke- i hvert fald ikke for mig ;)

Jeg har ikke tænkt så meget over det før de sidste par år. Jeg har ikke synes hun har gjort sit job ordenligt. Og når man ikke ved om der kommer noget videre.

Så nej det er ikke særlig optimalt at have bank hvor familie arbejder. Så kan de jo også tjekke alt hvad man laver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var i går i den nye bank og snakke, og nej hvor sidder man bare med en god følelse.

Lånet på bilen er billigere, og ydelsen bliver sat ned med 300 kr og så løber den et år længere.

Vi fik lavet et fælles lån ud af de to vi har og ydelsen der blev sat ned med i alt ca 1500 kr, og løber et år længere, og så er der to måneder hvert år hvor man ikke betaler.

Vi får altså 2000 kr ekstra hver måned.

Vi kan lave en opsparing til uforudsete udgifter. Vi får fælles budget hvor alt bliver samlet, så vi kun har tre konti at holde øje med.

Jeg føler en stor sten er lettet fra mit hjerte. Kan slappe af nu og ikke gå og bekymre mig om vi har råd til det og det, og hvad gør vi hvis der kommer en regning vi ikke havde regnet med.

For sådan en fik vi i går mens vi var i banken. Vi holder bilen hvor der er en times parkering og kæreste siger til mig at jeg skal stille p skiven. Vi går i banken og ser at p vagten går forbi der ude, så min kæreste joker lidt med at godt p skiven var stilt. Jeg tænker bare sikke en dårlig joke. Da vi går ud siger han heldigvis vi stilte p skiven. vi går hen til bilen og jeg siger så, ja det gjorde vi så vist ikke. Øv bøv en parkeringsbøde. og den allerførste nogensinde. Kun fordi han ikke stilte den og jeg ikke havde hørt hvad han sagde. Men vi deler den og betaler begge to, kun fair da vi begge er skyld i det.

Men bortset fra det var det en dejlig dag :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vores bankrådgiver er fuldstændig blank ja undskyld mig men sådan ser jeg på det .. jeg tror virkelig hun sidder der og forsøger på at se godt ud frem for at være proffessionel (ind imellem tænker jeg "gad vide om hun har en uddannelse til at sidde der" )

der er bare sååååå mange ting som falder mig i øjnene som vildt uproffessionelt..

men her sidst er det efter vi er flyttet sammen og jo skal have lavet nye budgetter og jeg kan bare ikke med bankens budget program uanset hvordan jeg gør så får den altid andre tal end dem jeg har fra andre programmer (jeg laver altid mere end et sted) så nu har jeg lavet et super nemt og gennemskueligt excel ark med det og flere har set det og siger det samme og det har jeg sendt til hende.. og hun kan fandme ikke finde ud af at læse det.. det undre mig eftersom man på hg (som man så vidt jeg ved skal have for at få en uddannelse inden for økonomi) får en meget stor gennemgang af bla excel... og derudover så står alle tallene der hun skal jo ikke tænke for at aflæse dem..

men der kommer undskyldning på undskyldning omkring de fejl hun laver og har lavet som jeg ved er løgn eftersom jeg ved hvordan det var med den gamle rådgiver..

ihh hvor ville jeg gerne skifte bank men det er desværre ikke rigtig muligt da vi ikke har så stort rådighedsbeløb da vi har valgt at knalde meget mere af på vores lån som vi egentligt skal...

så nu er vores håb at vi kan skifte afd til den der er i nærheden af hvor vi er flyttet hen...

det lyder som i har truffet den rigtige beslutning ang skift

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så så lige din besvarelse og det lyder da som en super bank den nye..

vi har så ALT for høje renter på alting faktisk... og kan ikke gøre en skid ved det...

uhh kan man mærke at jeg i denne tid er tisse træt af min bank og rådgiver

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER